royal caribbean

Οι εταιρίες κρουαζιέρας επενδύουν σε προσοδοφόρα θέρετρα και ιδιωτικά νησιά | Η απάντησή τους στον υπερτουρισμό | Τα projects

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με την αυξανόμενη ζήτηση για κρουαζιέρα να προσκρούει στις αντιδράσεις κατά του υπερτουρισμού, σε μια σειρά από δημοφιλείς προορισμούς, οι μεγαλύτεροι όμιλοι στον κόσμο, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κρουαζιέρας έχουν τη λύση: Ρίχνουν χρήματα και επενδύουν σε ιδιωτικά νησιά και θέρετρα για τους πελάτες τους.

Ο κορυφαίος όμιλος Carnival, βρίσκεται στη μέση της διαδικασίας ανάπτυξης του Celebration Key, ένα έργο αξίας 600 εκατ. δολαρίων, στο νησί Grand Bahama. Ο “πρώτος αποκλειστικός προορισμός που κατασκευάζεται ειδικά για την εταιρία” θα ανοίξει το επόμενο έτος.

Εν τω μεταξύ, η ανταγωνίστρια Royal Caribbean σχεδιάζει να δαπανήσει ένα παρόμοιο ποσό για την κατασκευή του θέρετρου Perfect Day Mexico, έκτασης 200 στρεμμάτων, στις ακτές της Καραϊβικής του Μεξικού, στο Μαχαχουάλ. Θα διαθέτει παραλίες, υδάτινα πάρκα και άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες και έχει προγραμματιστεί να ανοίξει το 2027.

Μια άλλη μεγάλη εταιρία, η Norwegian Cruise Line, κατασκευάζει προβλήτα δύο πλοίων στο ιδιωτικό νησί της Great Stirrup Cay για να μπορέσει να διπλασιάσει τον αριθμό των επισκεπτών σε 700.000 από το 2026.

Μέχρι το 2025 η χωρητικότητα επιβατών στα ιδιωτικά νησιά της Καραϊβικής, που ανήκουν σε εταιρίες κρουαζιέρας, θα έχει υπερδιπλασιαστεί, έναντι του 2019, σύμφωνα με τον Christian Savelli, διευθυντή ανάλυσης κρουαζιέρας στην Tourism Economics.

Ο κλάδος ελπίζει να μιμηθεί την επιτυχία του ιδιωτικού νησιού CocoCay της Royal Caribbean’s Perfect Day, το οποίο άνοιξε εκ νέου το 2019, μετά από ανάπλαση ύψους 250 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τους Financial Times. Οι αναλυτές της Barclays αποδίδουν σε αυτή την επανεκκίνηση μια αύξηση σχεδόν 8% στην καθαρή απόδοση της εταιρίας κρουαζιέρας -το κύριο μέτρο κερδοφορίας του κλάδου.

“Ένα από τα σημεία αξίας του να προσθέτουμε περισσότερους [από] αυτούς τους προορισμούς ή να τους δημιουργούμε είναι να διαδώσουμε ή να διανείμουμε πραγματικά τους επισκέπτες μας ευρύτερα”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Jason Liberty, στους Financial Times. Και πρόσθεσε: “Αυτό μπορεί να συμβάλει στη μείωση της συμφόρησης στους παραδοσιακούς προορισμούς”.

Η Royal Caribbean αναπτύσσει, επίσης, δύο beach clubs σε νησιά στις Μπαχάμες και το Μεξικό, τα οποία θα λειτουργήσουν έως το 2026 και τα οποία είναι μικρότερα από τα μεγαλύτερα θέρετρα Perfect Day.

Η εταιρία κρουαζιέρας με έδρα το Μαϊάμι “αποφορτίζει το σύστημα από την πίεση [με το να] δημιουργεί νέες εμπειρίες για τους επισκέπτες της σε προορισμούς όπου διαφορετικά δεν υπάρχουν αρκετά πράγματα να κάνει κανείς”, πρόσθεσε ο κ. Liberty.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Norwegian, Harry Sommer, δήλωσε πρόσφατα ότι η νέα προβλήτα στο Great Stirrup Cay θα πρέπει εν τέλει να δημιουργήσει “υψηλότερη ικανοποίηση των επισκεπτών, υψηλότερα έσοδα, υψηλότερα ποσοστά επανάληψης [που] γίνεται ένας ενάρετος κύκλος”.

Οι φορείς εκμετάλλευσης δαπανούν χρήματα για να κατασκευάσουν τα δικά τους θέρετρα, καθώς προσπαθούν να εξισορροπήσουν την αύξηση της ζήτησης που παρατηρείται μετά την πανδημία και την αντίδραση κατά του αυξανόμενου αριθμού και μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων σε πολυσύχναστους τουριστικούς προορισμούς.

Το 2023, 31,7 εκατ. άνθρωποι παγκοσμίως πραγματοποίησαν ταξίδια κρουαζιέρας, αριθμός αυξημένος κατά 7%, σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Εταιριών Κρουαζιέρας (CLIA). Η Ένωση εκτιμά ότι ο αριθμός των επιβατών θα φθάσει τα 39,7 εκατ. μέχρι το 2027. Η Carnival, η Royal Caribbean και η Norwegian αύξησαν πρόσφατα τις προβλέψεις για τα κέρδη τους φέτος, λόγω της ανόδου των κρατήσεων.

Σύμφωνα με τον Christian Savelli της Tourism Economics, ο αριθμός των επιβατών αυξάνεται ταχύτερα στην Καραϊβική από ό,τι σε όλες τις άλλες μεγάλες περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Μεσογείου, λόγω της δημοτικότητας των ιδιωτικών θέρετρων.

Οι αντιδράσεις

Ενώ όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν να συμμετέχουν σε ταξίδια κρουαζιέρας, λιγότεροι ντόπιοι χαίρονται να βλέπουν μεγάλα πλοία γεμάτα κόσμο, σε μέρη που δέχονται, ήδη, πολλούς ταξιδιώτες.

Στα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια έχει απαγορευτεί ο ελλιμενισμός στη Βενετία και νωρίτερα φέτος η πόλη άρχισε να χρεώνει στους ημερήσιους ταξιδιώτες εισιτήριο εισόδου 5 ευρώ. Τον Σεπτέμβριο, οι αρχές της Ίμπιζα ανακοίνωσαν ότι δεν θα επιτρέπεται να ελλιμενίζονται ταυτόχρονα περισσότερα από δύο κρουαζιερόπλοια. Εν τω μεταξύ, η Αλάσκα πρόκειται να επιβάλει ανώτατο όριο στον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτονται το μεγάλο λιμάνι του Juneau από το 2026.

Η Royal Caribbean υποβάθμισε τη συμφόρηση που προκαλούν τα κρουαζιερόπλοια, κατηγορώντας αντ’ αυτού την Airbnb και την αύξηση του τοπικού πληθυσμού.

Όμως ο Bob Levinstein, διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας διακοπών κρουαζιέρας CruiseCompete.com, επισήμανε ότι οι ανησυχίες για τον υπερτουρισμό οδήγησαν “τις εταιρίες κρουαζιέρας να σκεφτούν πιο σοβαρά τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να ασκούν μεγαλύτερο έλεγχο στους προορισμούς, και τα ιδιωτικά νησιά είναι ένας έξυπνος τρόπος για να το πράξουν αυτό”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *