ksd copyright
Το αεροδρόμιο Tegel στο Βερολίνο | money tourism copyright

Η υπόσχεση για ευκολότερες αποζημιώσεις δόθηκε από αεροπορικές εταιρείες και διαχειριστές αεροδρομίων, σε συνάντηση με το γερμανικό υπουργείο Δικαιοσύνης, το οποίο πιέζει για ισχυρότερη δέσμευση στον τομέα των αερομεταφορών, σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών.

Οι καθυστερήσεις πτήσεων και οι ακυρώσεις σημείωσαν ρεκόρ αυτό το καλοκαίρι, λόγω του συνδυασμού των απεργιών και των καιρικών προβλημάτων, καθώς και των ικανοτήτων, του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας και των ζητημάτων επίγειας εξυπηρέτησης.

Περισσότερες από 14.000 πτήσεις ακυρώθηκαν στη Γερμανία από τον Ιανουάριο έως τα μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ σχεδόν το 29% όλων των πτήσεων είτε αναβλήθηκαν είτε ακυρώθηκαν, σύμφωνα με την AirHelp.

Ως αποτέλεσμα, αμέτρητοι παραθεριστές και άλλοι επιβάτες έσπασαν ή αντιμετώπισαν χρονοβόρες καθυστερήσεις που πετούν προς ή από τον προορισμό τους. Η συνολική αξία των δικαιωμάτων αποζημίωσης ανήλθε στα 823 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της AirHelp.

Ωστόσο, σχετικά λίγοι επιβάτες απαιτούν την αποζημίωση που δικαιούνται, επειδή η διαδικασία είναι πολύ περίπλοκη, όπως προκύπτει από σχετικές έρευνες

Προ της προχθεσινής συνάντησης, η υπουργός προστασίας καταναλωτών Katarina Barley (SPD) είχε ζητήσει «επείγουσα δράση» για τη βελτίωση της κατάστασης των επιβατών.

«Οι πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματά σας, τις καταγγελίες και τις δυνατότητες διαιτησίας ανήκουν σαφώς στην αρχική σελίδα (ιστοσελίδα)», δήλωσε. Θα πρέπει να είναι τόσο εύκολο να ζητήσετε αποζημίωση, όσο και να  αγοράσετε ένα εισιτήριο.

Στο πλαίσιο αυτό, οι αεροπορικές εταιρείες συμφώνησαν στη συνάντηση στο Βερολίνο με τα υπουργεία δικαιοσύνης και μεταφορών καθώς και με οργανισμούς προστασίας των καταναλωτών να απλοποιήσουν τη διεκδίκηση αξιώσεων.

Στο μέλλον, οι διεκδικήσεις πρέπει να διεκπεραιώνονται μέσω κεντρικών σημείων επαφής. Οι επιβάτες θα μπορούν να κάνουν αξιώσεις όχι μόνο σε χαρτί, αλλά και μέσω εφαρμογών smartphone. Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια υποσχέθηκαν να ενημερώσουν καλύτερα τους επιβάτες σχετικά με τις αναβολές πτήσεων μέσω SMS, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Ο Gerd Billen, υφυπουργός του υπουργείου Δικαιοσύνης, δήλωσε:

«Οι διαφανείς, ταχείες και απλές διαδικασίες αποζημίωσης καθώς και η αποδοχή της διαμεσολάβησης είναι σημαντικά βήματα στον τρόπο βελτίωσης της κατάστασης, κατά την άποψή μας.Τα μέτρα θα μπορούσαν εύκολα να εισαχθούν στο εγγύς μέλλον». υπογράμμισε.

Ο Guido Beermann, υφυπουργός Μεταφορών, δήλωσε: «Ο αριθμός των ακυρώσεων πτήσεων και καθυστερήσεων το φετινό καλοκαίρι ήταν απαράδεκτο, όλα τα μέρη συμφώνησαν να εργαστούν «εντατικά» για την εφαρμογή των συμφωνηθέντων μέτρων πριν από την επόμενη κοινή συνάντηση τον Μάρτιο του 2019».

ΠΗΓΗ

ΜΕΣΩwww.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ