trivago_logo

Οι καλύτερες συμβουλές επιτυχίας για ένα νέο ξενοδοχείο

ΜΕΛΕΤΕΣ

Είμαστε εδώ, για να βοηθήσουμε όλους τους νέους ξενοδόχους της αγοράς που αναζητούν ιδέες για την πορεία μιας ανερχόμενης ξενοδοχειακής επιχείρησης προς την απόλυτη επιτυχία.

Το Trivago Business Blog, απευθύνθηκε σε ειδικούς σε αυτό το πεδίο, για να πάρει τις καλύτερες δυνατές συμβουλές για εσάς: στην Jamie Patterson και τον Matt Chojnacki, οι οποίοι πρόσφατα ανέλαβαν τη διαχείριση του The Palace at Osowa Sien, ενός πολωνικού κάστρου του 19ου αιώνα που ανακαινίστηκε και πλέον είναι ένας εκλεπτυσμένος ξενώνας πολυτελείας με 10 σουίτες.

Το ζευγάρι που έχει αναλάβει τη διαχείριση του ξενοδοχείου μοιράστηκε μαζί μας τις εμπειρίες του από τη διαχείρισή του ως τώρα. Το καλύτερο είναι ότι μας αποκάλυψαν τις πρωτοβουλίες που ανέλαβαν γρήγορα, για να κάνουν το The Palace at Osowa Sien την απόλυτη επιλογή διαμονής για διακοπές, αποδράσεις και ιδιαίτερες εκδηλώσεις.

Με άλλα λόγια, αυτά τα ανερχόμενα αστέρια φιλοξενίας μάς έδωσαν ορισμένες από τις καλύτερες συμβουλές για το πώς ένα ανεξάρτητο ξενοδοχείο που μόλις άνοιξε μπορεί να γίνει μια επιτυχημένη επιχείρηση.

Φυσικά, με χαρά θα μοιραστούμε αυτές τις συμβουλές μαζί σας.

Επενδύστε στην τεχνολογία

Είναι λογικό να θέλετε να εξοπλίσετε το κατάλυμά σας με την  απαραίτητη τεχνολογία ξενοδοχείων από την αρχή.

«Ως ανεξάρτητος ξενοδόχος, εσείς είστε ο υπεύθυνος για την προώθηση, ο οικοδεσπότης, ο λογιστής και ο διαχειριστής των κρατήσεων: Δηλαδή ένα άτομο για όλες τις δουλειές. Κι αυτή είναι μόνο η αρχή. Γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας, επομένως συνεχώς αναζητούμε έξυπνους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία ξενοδοχείων μπορεί να μας βοηθήσει, όπως με τη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες και με τη διευκόλυνση των κρατήσεων. Ενώ δεν υπάρχει μία εφαρμογή, η οποία να βελτιστοποιεί απόλυτα τη λειτουργία ολόκληρης της επιχείρησης, η εξοικείωσή μας με διάφορες και η εύρεση του σωστού για εμάς συνδυασμού μάς βοηθά να ενισχύσουμε την επιχείρησή μας σιγά-σιγά και να κάνουμε βήματα προς την αυτοματοποίηση των εργασιών που δεν απαιτούν άμεση επαφή με τους πελάτες».

Ενισχύστε την επιχείρησή σας με το metasearch

Ξεκινώντας με την trivago, φυσικά.

«Καθώς έχουμε εργαστεί στην trivago, γνωρίζαμε την αξία της προώθησης του ξενοδοχείου μας στην trivago. Ο λόγος είναι προφανής: Η δημιουργία ενός προφίλ είναι γρήγορη και εύκολη (σε αντίθεση με ορισμένες ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν παλιότερη τεχνολογία). Καθώς η δημιουργία των basic προφίλ είναι δωρεάν και οι αναβαθμισμένοι λογαριασμοί έχουν ελκυστικές τιμές και είναι εξοπλισμένοι με τα απαραίτητα εργαλεία marketing και δεδομένα, ίσως και μόνο μία επιπλέον κράτηση τον μήνα να δικαιολογεί με το παραπάνω την ύπαρξη μικρών επιχειρήσεων, όπως η δική μας».

Δημιουργήστε μια ελκυστική ιστοσελίδα ξενοδοχείου, βελτιστοποιημένη για υψηλό ποσοστό μετατροπής σε κρατήσεις

«Η ιστοσελίδα σας είναι η ψηφιακή βιτρίνα σας. Οι ανεξάρτητοι ξενοδόχοι (ειδικά εκείνοι που διαθέτουν επιχειρήσεις σε αγροτικές περιοχές, όπως εμείς), εξαρτόμαστε κυρίως από την ψηφιακή κίνηση. Θέλετε να προφέρετε στο κοινό σας κάτι ελκυστικό. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι επισκέπτες αναζητούν τα boutique ξενοδοχεία για τη διαμονή τους, καθώς σε αυτά μπορούν να απολαύσουν ιδιαίτερες εμπειρίες, τις οποίες ένα κλασικό ξενοδοχείο δεν μπορεί να προσφέρει. Αυτή η πρώτη ευκαιρία ξεκινά με την ιστοσελίδα σας. Αν δεν τους τραβήξει το ενδιαφέρον η ψηφιακή ελκυστικότητα μιας ιστοσελίδας, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα δώσουν καμία ευκαιρία στο κατάλυμά σας.»

Η επίσημη ιστοσελίδα του The Palace at Osowa Sien είναι τόσο εκπληκτική και δελεάζει τους πελάτες να κάνουν κράτηση όσο το ίδιο το κατάλυμα.

μια ιστοσελίδα ξενοδοχείου: μία από τις καλύτερες συμβουλές για ένα νέο ξενοδοχείο

Συνεργαστείτε με όσο το δυνατόν περισσότερα κανάλια διανομής

«Όπως είναι γνωστό, δεν πρέπει να στηρίζετε όλες τις ελπίδες σας σε ένα πράγμα. Το ίδιο ισχύει και με τη διανομή ξενοδοχείων (το marketing ξενοδοχείων). Φυσικά, δεν είναι καλή τακτική να κάθεται ο ξενοδόχος στη ρεσεψιόν και να ελπίζει ότι κάποιος θα κάνει κράτηση. Αντί γι’ αυτό, πρέπει να επικεντρωθεί σε άλλα κανάλια, για να προωθήσει το ξενοδοχείο του σε πιθανούς πελάτες, τους οποίους ίσως ποτέ να μη μπορούσε να προσελκύσει μόνος του. Ακόμη κι αν οι πιθανοί πελάτες έχουν βρει το κατάλυμά σας κάπου αλλού, καθώς το βλέπουν να διαφημίζεται σε πολλά κανάλια, το κατάλυμά σας έχει περισσότερες πιθανότητες να μπει στη λίστα τους με τα καταλύματα στα οποία θα ήθελαν να διαμείνουν!» Για να το θέσουμε απλά, μόνο οφέλη μπορείτε να αποκομίσετε από μια «έξυπνη» διανομή με ποικιλία. Έχουμε καταχωρίσει το κατάλυμά μας σε όσο το δυνατό περισσότερες ιστοσελίδες διανομής, από τις μεγάλες online ταξιδιωτικές ιστοσελίδες έως και σε εξειδικευμένες ταξιδιωτικές ιστοσελίδες, όπως η Slowhop και η Host Unusual, καθώς και σε ιστοσελίδες για διοργάνωση εκδηλώσεων, όπως η Venuu.»

Η λογική είναι απλή: Σε όσα περισσότερα κανάλια διαφημίζεται η επιχείρησή σας και σε όσες περισσότερες σελίδες έχετε καταχώριση, τόσο περισσότερους πιθανούς πελάτες μπορείτε να προσελκύσετε και τόσες περισσότερες είναι οι πιθανότητες να λάβετε κρατήσεις. 

Επικεντρωθείτε στο influencer marketing

Αν το influencer marketing γίνει σωστά, τότε μπορεί να αποτελέσει μια από τις πιο αποδοτικές πρωτοβουλίες για τη διαφήμιση του ξενοδοχείου σας, όπως για το Palace. 

«Αν θέλετε να δημιουργήσετε μια ιστορία για το κατάλυμά σας, θα χρειαστείτε άτομα που θα μιλάνε συχνά για αυτό με ενθουσιασμό για το πόσο μοναδικές εμπειρίες προσφέρει. Με την προϋπόθεση ότι προσφέρετε μια κορυφαία διαμονή στους πελάτες σας, θα διαφημίζεστε από πελάτη σε πελάτη, αλλά υπάρχει επίσης τρόπος να μεταφέρετε αυτήν τη συζήτηση online, για να έχετε απήχηση σε μεγαλύτερο κοινό, αν συνεργαστείτε με έναν influencer. Ρίξτε μια ματιά σε εξειδικευμένα ταξιδιωτικά φόρουμ, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σελίδες με ταξιδιωτικές εμπειρίες, για να βρείτε influencer που μπορεί να ταιριάζουν στη φιλοσοφία του καταλύματός σας. Ρωτήστε τους για κιτ μέσων μαζικής ενημέρωσης, για να δείτε αν έχουν κοινό που ανταποκρίνεται στο κοινό των ταξιδιωτών σας. Στη συνέχεια, δουλέψτε πολύ, για να χτίσετε τη σχέση με αυτά τα άτομα που θα γίνουν εκπρόσωποι της επωνυμίας σας και του ξενοδοχείου σας.»

Πιάτα ημέρας ή ξεχωριστά δωμάτια μη διαθέσιμα για online κράτηση

Δεν ξέρετε πότε ποια θα είναι η στιγμή που ένας VIP πελάτης θα εμφανιστεί στο κατάλυμά σας και θα αναζητά ένα δωμάτιο την τελευταία στιγμή.  

«Οι πελάτες που κάνουν κράτηση την τελευταία στιγμή υπάρχουν και αποτελούν συνήθως μια πολύτιμη μερίδα πελατών, την οποία αξίζει να προσελκύσετε. Έχουμε μια «ιδιαίτερη σουίτα» που δεν είναι διαθέσιμη για online κράτηση, για να είμαστε σίγουροι ότι θα έχουμε πάντα τη δυνατότητα να τους εξυπηρετήσουμε. Αυτή η τακτική δεν θα σας βοηθήσει μόνο την περίοδο υψηλής ζήτησης, αλλά θα ικανοποιήσει τους πελάτες που θα εκτιμήσουν πολύ μια αποκλειστική παροχή: ένα ιδιαίτερο δωμάτιο που δεν είναι διαθέσιμο σε όλους. Επειδή ποτέ δεν ξέρετε πότε ένας χαρακτήρας βγαλμένος από τις σελίδες ενός μυθιστορήματος θα εμφανιστεί και θα αναζητά ένα μοναδικό μέρος για να διαμείνει την τελευταία στιγμή.»

Επωφεληθείτε από τις εποχικές ή τοπικές εκδηλώσεις ή δημιουργήστε τις δικές σας

Ειδικές εκδηλώσεις, ιδιωτικά πάρτι και οργανωμένες αποδράσεις μπορεί να αποφέρουν πολλά κέρδη ακόμη και σε ένα μικρό ξενοδοχείο.

«Πάντα δοκιμάζουμε ιδέες για εκδηλώσεις και μας απομένουν ακόμη πολλές. Ωστόσο, άσχετα με το είδος του ξενοδοχείου ή τους οικοδεσπότες, υπάρχουν μερικές εκδηλώσεις και πακέτα που είναι πάντα επίκαιρα (π.χ. ρομαντικές αποδράσεις, γάμοι, κτλ.) και μερικές είναι αδιαμφισβήτητα μοναδικές (έχουμε μια ετήσια γιορτή προς τιμήν «της καλής μάγισσας του χωριού.») Καθώς ο σκοπός μας είναι να μεγιστοποιήσουμε το δυναμικό των θεματικών πακέτων και των εκδρομών, η στρατηγική μας είναι να έχουμε έναν συνδυασμό και των δύο και μετά να βελτιώσουμε αυτά που προσφέρουμε.»

Γνωρίστε το κοινό σας και προσελκύστε τους πελάτες που θέλετε

«Είναι απόλυτα βασικό να γνωρίζετε το ιδανικό κοινό για εσάς και στη συνέχεια να στοχεύετε σε αυτό απευθείας. Για να το πετύχετε αυτό, πρέπει πρώτα να σκεφτείτε ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες για εσάς, τι επιθυμούν, τι χρειάζονται, τι τους αρέσει, τι δεν τους αρέσει και ποιες είναι οι συνήθειές τους. Βάλτε τον εαυτό σας στη θέση τους. Ποια μέσα μαζικής ενημέρωσης διαβάζουν; Πώς περνάνε την ημέρα τους; Πώς ταξιδεύουν; Φυσικά, πρέπει οπωσδήποτε να βλέπουν το κατάλυμά σας όσο περισσότερο γίνεται.»

Αποκτήστε πιστούς πελάτες που θα κάνουν συνέχεια κράτηση απευθείας σε εσάς

Το να πείσετε τους πελάτες να κάνουν ξανά κράτηση στο κατάλυμά σας εξαρτάται από το πόσο θα τους ικανοποιήσετε. Το να τους πείσετε να κάνουν απευθείας κράτηση σε εσάς την επόμενη φορά εξαρτάται από το πώς θα τους εκπαιδεύσετε.

«Προσφέρουμε πάντα οφέλη στους πελάτες που κλείνουν απευθείας σε εμάς και ποτέ δεν διστάζουμε να τα μοιραστούμε και με πελάτες που έχουν έρθει σε εμάς μέσω μιας online ταξιδιωτικής ιστοσελίδας με υψηλή προμήθεια. Πραγματικά, είναι πολύ απλό: Τους ενημερώνουμε ότι τα άμεσα κανάλια επικοινωνίας και οι άμεσες τιμές είναι πάντα ό,τι καλύτερο και τους παρουσιάζουμε μια ειδική κάρτα με μια έκπτωση για την πρώτη απευθείας διαμονή τους σε εμάς.»

Να είστε φιλόξενοι και εξυπηρετικοί

Η φιλοξενία και εξυπηρετικότητα είναι ιδιαίτερα σημαντικές στην αρχή, όταν χτίζετε τη φήμη σας και δημιουργείτε τη βασική πελατεία σας.

«Το κάθε άτομο είναι μοναδικό και έχει συγκεκριμένες ανάγκες, τις οποίες εμείς ενστερνιζόμαστε και τις αντιμετωπίζουμε σαν μια ευκαιρία να ξεχωρίσουμε από τα άλλα καταλύματα στον χώρο της φιλοξενίας. Παρόλο που έχουμε μια οικογενειακή επιχείρηση, ένα boutique ξενοδοχείο με συγκεκριμένες παροχές, από την αρχή είχαμε πελάτες χορτοφάγους ή vegan με συγκεκριμένα αιτήματα και άλλους που μας ζητήσαν βοήθεια στην οργάνωση μιας πρότασης γάμου σε ένα ιδιαίτερο μέρος του καταλύματος. Αυτά τα αιτήματα μάς έδωσαν τη δυνατότητα να είμαστε δημιουργικοί και ταυτόχρονα να ανταποκριθούμε (ή να ξεπεράσουμε) τις ανάγκες των πελατών μας προσθέτοντας την προσωπική μας πινελιά. Συνεπώς, από τότε ξεκινήσαμε να χτίζουμε τη φήμη μας ως κατάλυμα που διαθέτει vegan μενού ή που είναι ιδανικό για ρομαντικές αποδράσεις.»

Γυαλίστε τα μαχαιροπήρουνα

Ίσως να φαίνεται ασήμαντο, αλλά τελικά οι πελάτες όντως παρατηρούν και εκτιμούν και τις παραμικρές λεπτομέρειες της διαμονής τους, όπως ένα σετ απλών αλλά καλογυαλισμένων μαχαιροπήρουνων.

«Οι πελάτες πάντα σχολιάζουν τα μαχαιροπήρουνά μας! Αυτή είναι μία ακόμη απόδειξη ότι οι λεπτομέρειες έχουν σημασία. Τα σεντόνια πρέπει να είναι άψογα σιδερωμένα, τα γυάλινα σκεύη πεντακάθαρα και τα μαχαιροπήρουνα αστραφτερά. Μερικές φορές, αυτά είναι που κάνουν τη διαφορά για τους πελάτες μας.»

Αγαπήστε τον ρόλο του οικοδεσπότη

Καθώς μιλούσαμε, η Jamie και ο Matt δεν ανέφεραν από την αρχή ότι τους αρέσει ο ρόλος του οικοδεσπότη. Δεν χρειάστηκε. Ήταν εμφανές στον γλαφυρό τρόπο με τον οποίο περιέγραφαν τις καθημερινές τους δραστηριότητες, στις ιστορίες τους στις οποίες περιέγραφαν ότι έκαναν κάτι παραπάνω, για να ικανοποιήσουν τους πελάτες τους, και στο πόσο καλά και με ένα χαμόγελο θυμούνται κάθε πελάτη που πέρασε από τις πόρτες του ξενοδοχείου τους.

Πάνω απ’ όλα, μπορεί κανείς να δει το πάθος τους για το επάγγελμά τους στο πόσο ακούραστα και με ζήλο εργάζονται για την επιτυχία της ξενοδοχειακής τους επιχείρησης. Μια επιτυχία που φαίνεται ότι μετρούν τόσο με βάση την ικανοποίηση των πελατών τους όσο και με βάση την αύξηση των εσόδων τους.

Γι’ αυτό είμαστε σίγουροι ότι αυτοί οι αφοσιωμένοι και νέοι ξενοδόχοι έχουν λαμπρό μέλλον μπροστά τους στη βιομηχανία της φιλοξενίας.

Επιπλέον, γι’ αυτό ενθαρρύνουμε όλους τους νέους ξενοδόχους να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους, όταν διαχειρίζονται τη δική τους μικρή ξενοδοχειακή επιχείρηση. Ίσως επίσης θα ήταν καλή ιδέα να κλείσουν μια διαμονή στο The Palace at Osowa Sien (την οποία είμαστε σίγουροι ότι θα απολαύσουν!).

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *