Photo by Kaboompics.com on Pexels

Οι κορυφαίες επτά τάσεις στο ξενοδοχειακό μάρκετινγκ για το 2022

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τις κορυφαίες τάσεις στο μάρκετινγκ ξενοδοχείων και χώρων φιλοξενίας, με στόχο τη διεύρυνση των κρατήσεών τους παρουσιάζει το eHotelier, υπογραμμίζοντας ότι, προκειμένου να ανακάμψουν από τις απώλειες και, ενδεχομένως, να αποκτήσουν προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί ο επανασχεδιασμός των στρατηγικών τους μάρκετινγκ για το 2022.

Η αγορά του τουρισμού και των ταξιδιών έχει αλλάξει εκθετικά από το 2019, το ίδιο και οι προτιμήσεις των πελατών. Ως εκ τούτου, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να επικεντρωθούν στην αντιμετώπιση των νέων αναγκών των πελατών τους και, παράλληλα, να διαθέσουν τον προϋπολογισμό τους σε αξιόλογες προσπάθειες μάρκετινγκ, για την προσέλκυση πελατείας και τη διατήρηση, αλλά και την αύξηση των κρατήσεών τους.

Photo by Max Vakhtbovych on Pexels

Οι επτά κορυφαίες τάσεις μάρκετινγκ ξενοδοχείων για το 2022 και μετά αναλύονται στη συνέχεια:

1. Πρωτόκολλα υγιεινής & ασφάλειας στο μάρκετινγκ
Δεν είναι μυστικό ότι, μετά τον Covid-19, η καθαριότητα/υγιεινή, όπως και η ασφάλεια αποτελούν σημαντικούς παράγοντας για τους πελάτες κατά την επιλογή ενός ξενοδοχείου. Το να κάνουν γνωστό οι ξενοδόχοι στους πελάτες τους ότι είναι πρόθυμοι να κάνουν τα πάντα για την ασφάλειά τους μπορεί να κάνει θαύματα στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και στη βελτίωση της εικόνας του ξενοδοχείου.

Οι ξενοδόχοι μπορούν να αξιοποιήσουν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ή την ιστοσελίδα τους για να γνωστοποιούν τις πολιτικές ασφαλείας που ακολουθούν στους σημερινούς και δυνητικούς πελάτες τους. Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας να θυμόνται ότι οι επισκέπτες εξακολουθούν να επιθυμούν μια χαλαρωτική και ξεκούραστη εμπειρία. Ως εκ τούτου, τα “μηνύματα υγιεινής” δεν θα πρέπει να αποτελούν το μοναδικό επίκεντρο της εκστρατείας τους, “κλέβοντας τα φώτα της δημοσιότητας” από το μήνυμα του ξενοδοχείου και τις απολαύσεις της διαμονής.

2. Πράσινες εκστρατείες
Ο φυσιολατρικός τουρισμός δεν είναι μια νέα έννοια στον κλάδο της φιλοξενίας. Ο βαθμός στον οποίο οι επισκέπτες προτιμούν προορισμούς “προικισμένους” με φυσική ευδαιμονία έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια.

Οι περισσότεροι από εμάς περάσαμε τα τελευταία δύο χρόνια κλεισμένοι στα σπίτια μας. Σήμερα, είμαστε έτοιμοι να επανασυνδεθούμε με τη φύση και να “αγκαλιάσουμε” την “αφιλτράριστη” ομορφιά του σύμπαντος.

Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η “φύση” για την επιμέλεια μιας αποτελεσματικής στρατηγικής μάρκετινγκ ξενοδοχείου, κυρίως αν αυτό βρίσκεστε σε αστική περιοχή; Αρχικά, μπορούν να αναδειχθούν τα φυσικά στοιχεία μέσα και γύρω από το ξενοδοχείο σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε blogs/vlogs. Οι ανοιχτές πισίνες, οι κήποι, οι ταράτσες, το ηλιοβασίλεμα, ακόμα και τα λουλούδια, είναι όλα τα “εργαλεία” μάρκετινγκ!

Μετά από αυτό, μπορεί να σχεδιαστεί μία εκστρατεία μάρκετινγκ για την προώθηση των προσπαθειών της διοίκησης του ξενοδοχείου για βιωσιμότητα και στη συνέχεια αυτή να μοιραστεί τη συμβολή του καταλύματος στον βιώσιμο τουρισμό με το κοινό.

3. Οικοδόμηση ενός “στιβαρού”, ψηφιακού, εμπορικού σήματος
Από τις τραπεζικές συναλλαγές μέχρι την παραγγελία φαγητού, η πλειονότητα των συναλλαγών που πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά στην εποχή μας διεξάγονται στο διαδίκτυο, και οι κρατήσεις ξενοδοχείων δεν αποτελούν εξαίρεση.

Σύμφωνα με διάφορες μελέτες, σχεδόν το 60% των κρατήσεων ξενοδοχείων πραγματοποιούνται online. Κατά συνέπεια, οι επικεφαλής των ξενοδοχείων πρέπει να επικεντρωθούν στην οικοδόμηση μιας ισχυρής, διαδικτυακής παρουσίας και να αξιοποιήσουν τη δύναμη της “ανατροφοδότησης των πελατών” για να το πράξουν.

Ένας σίγουρος τρόπος για να βελτιώσει ένα ξενοδοχείο τη φήμη του στο διαδίκτυο είναι να παρέχει άριστες υπηρεσίες και να ενθαρρύνει τους επισκέπτες του να μοιραστούν τις εμπειρίες τους.

Η δημιουργία κριτικών μπορούν να ενισχυθούν με εκστρατείες μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και έρευνες μετά το check-in. Ένας άλλος σπουδαίος τρόπος απόκτησης κριτικών πελατών είναι η προσφορά εκπτωτικών κουπονιών και δωρεάν υπηρεσιών, σε αντάλλαγμα για τις δημοσιεύσεις κριτικών τους.

4. Εικονικές περιηγήσεις
Αν μια εικόνα “λέει” 1.000 λέξεις, πολύ πιο ισχυρή είναι μια καλά επιμελημένη, εικονική περιήγηση για να τραβήξει την προσοχή του κοινού-στόχου. Τίποτα δεν δελεάζει έναν πιθανό ταξιδιώτη περισσότερο από μια οπτική “κατάδυση” στο ξενοδοχείο που σχεδιάζει να επισκεφθεί.

Το καλύτερο σχετικά με τις εικονικές περιηγήσεις είναι ότι το περιεχόμενο μπορεί εύκολα να επαναχρησιμοποιηθεί για διαφορετικά κανάλια μάρκετινγκ. Ένα βίντεο που αναδεικνύει την απαράμιλλη φιλοξενία του ξενοδοχείου, για παράδειγμα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στο Instagram, όσο και ως δημοφιλής προώθηση στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου.

Οι εικονικές περιηγήσεις μπορούν να εμπνεύσουν τους εν δυνάμει πελάτες για περιπλάνηση, καθιστώντας τες  από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες τάσεις μάρκετινγκ ξενοδοχείων και λοιπών καταλυμάτων. Καμπάνιες βίντεο, όπως το μάρκετινγκ επηρεασμού, ξεναγήσεις στα “παρασκήνια”, λήψεις με drone, κ.λπ., συνιστώνται από τους “ειδικούς” στο μάρκετινγκ.

5. Προσοχή στην άμεση κράτηση
Σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από το Business Travel News, υπήρξε ραγδαία αύξηση των απευθείας κρατήσεων το 2020 και η τάση αυτή δεν αναμένεται να υποχωρήσει σύντομα. Τώρα, πώς αυτό επηρεάζει τις προσπάθειες οικοδόμησης και προώθησης ενός ξενοδοχείου; Λοιπόν, δεδομένου ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων τείνει προς την απευθείας κράτηση ξενοδοχείων, οι επικεφαλής των ξενοδοχείων θα πρέπει να βελτιστοποιήσουν τα απευθείας κανάλια κρατήσεων.

Η προσέγγιση μάρκετινγκ που ακολουθούν θα πρέπει να εστιάζει στη βελτίωση της εμπειρίας του ιστότοπου και της απόδοσης του SEO. Η αναβαθμισμένη κατάταξη SEO θα οδηγήσει περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου και η απρόσκοπτη εμπειρία κράτησης θα ενισχύσει τη συνολική ικανοποίηση των πελατών και την απόκτηση πελατών.

6. Προώθηση εξειδικευμένων ταξιδιών
Οι εξειδικευμένες διακοπές και τα βιωματικά ταξίδια είναι εμβληματικές τάσεις του ξενοδοχειακού μάρκετινγκ, που δεν έχουν χάσει τη γοητεία τους ακόμη και μετά την πανδημία. Οι άνθρωποι αναζητούν πάντα κάτι “φρέσκο” και ενδιαφέρον όταν πρόκειται για ταξίδια -οι τάσεις των εξειδικευμένων ταξιδιών, ωστόσο, συνεχίζουν να εξελίσσονται.

Οι πιο πρόσφατες τάσεις στα ταξίδια αναψυχής το 2022, που αναμένεται να γοητεύσουν τις βιομηχανίες φιλοξενίας, περιλαμβάνουν ταξίδια φιλικά προς τα κατοικίδια ζώα, καταφύγια γιόγκα και διαλογισμού, διακοπές για εργένηδες, φίλες, και φυσικά, workation.

Ως ξενοδόχος, μπορεί κάποιος να δημιουργήσει αυτές τις μοναδικές εμπειρίες για τους επισκέπτες του και αργότερα να τις χρησιμοποιήσει ως πλεονέκτημα μάρκετινγκ. Οι εξειδικευμένες διακοπές μπορούν να προσφέρουν απίστευτο περιεχόμενο για καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μάρκετινγκ επηρεασμού και άλλα κανάλια μάρκετινγκ.

Επιπλέον, η προσθήκη μιας προσωπικής “πινελιάς” στην ταξιδιωτική εμπειρία των επισκεπτών και η ικανοποίηση των μοναδικών τους απαιτήσεων βελτιώνει σημαντικά την ικανοποίησή τους. Αργότερα, μπορεί ζητηθεί από αυτούς τους ευχαριστημένους πελάτες να μοιραστούν τις κριτικές τους στο διαδίκτυο, γεγονός που εν τέλει ενισχύει τη φήμη του ξενοδοχείου.

7. Τοπικό μάρκετινγκ
Στις δύσκολες εποχές της πανδημίας, αρκετά ξενοδοχεία κατάφεραν να διατηρήσουν τις δραστηριότητές τους λόγω των εγχώριων ταξιδιωτών. Παρόλο που τα διεθνή σύνορα ανοίγουν σταδιακά, οι περισσότεροι ταξιδιώτες προτιμούν να ταξιδεύουν εντός των εθνικών συνόρων, παρά διεθνώς. Ως εκ τούτου, μία από τις πιο βασικές συμβουλές μάρκετινγκ για τους ξενοδόχους είναι να μην παραμελούν τη σημασία των εγχώριων ταξιδιωτών.

Οφείλουν να προσαρμόσουν τις καμπάνιες τους ώστε να στοχεύσουν στους τοπικούς επισκέπτες και να εκμεταλλευτούν το όφελος από την αυξανόμενη δημοτικότητα των Staycations. Το τοπικό SEO & το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι τα κανάλια μάρκετινγκ που μπορεί να επιλέξει κάποιος για τη στόχευση τοπικών επισκεπτών.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *