Photo by Lau keith on Unsplash

Αυτές είναι οι νέες τάσεις και η συμπεριφορά των Κινέζων ταξιδιωτών στην μετα-πανδημική εποχή

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κατακόρυφη άνοδος των ταξιδιωτικών κρατήσεων μέσω κινητών τηλεφώνων και συσκευών, αύξηση της δημοτικότητας των εφαρμογών όπως το WeChat για δραστηριότητες που σχετίζονται με τα ταξίδια, αλλά και περιορισμοί στην αεροπορική χωρητικότητα και επιλογή των ταξιδιωτικών διοργανώσεων που μεταδίδονται σε ζωντανή ροή, είναι κάποιες μόνο από τις νέες τάσεις, που χαρακτηρίζουν την κινεζική, τουριστική αγορά στο νέο, μετα-πανδημικό “ξύπνημά” της.

Το αφεντικό της Booking Holdings, Glenn Fogel, έχει συχνά περιγράψει την Κίνα ως την ατμομηχανή της ταξιδιωτικής ανάπτυξης. Αλλά μετά από μια τριετή διακοπή λειτουργίας, η ικανότητα της χώρας να ανακάμψει, τόσο στην περιοχή, όσο και διεθνώς βρίσκεται υπό διερεύνηση. Ωστόσο, κατά κοινή ομολογία, η ανάκαμψη θα είναι ταχεία και φαίνεται ότι μια σειρά από τάσεις έχουν ήδη εκδηλωθεί, ενώ αναδύονται νέες συμπεριφορές ταξιδιωτών.

Τον περασμένο μήνα, μια έκθεση από μια εκδήλωση που διοργανώθηκε από το WebinTravel, την Travel Daily China και την Accor αποκάλυψε ότι ο όμιλος Trip.com είδε μια άμεση αύξηση 250% στις κρατήσεις μετά τις 8 Ιανουαρίου. Επιπλέον, μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και 15ης Μαρτίου, οι κρατήσεις του διαδικτυακού ταξιδιωτικού πρακτορείου αυξήθηκαν κατά 1.000% σε ετήσια βάση.

Εν τω μεταξύ, έρευνα της Travelport αποκάλυψε αύξηση 247% στις κρατήσεις εξερχόμενων πτήσεων από την ηπειρωτική Κίνα στις 8 Ιανουαρίου σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Στην εκδήλωση China Arising επισημάνθηκαν επίσης περαιτέρω τάσεις, όπως οι περιορισμοί στην αεροπορική χωρητικότητα και η συνεχιζόμενη δημοτικότητα των ταξιδιωτικών διοργανώσεων που μεταδίδονται σε ζωντανή ροή.

Τον Ιανουάριο, για παράδειγμα, το Boss Live Show της Trip.com στην Ταϊλάνδη αποκόμισε 6 εκατομμύρια δολάρια σε κρατήσεις μέσα σε τρεις ώρες, αποδεικνύοντας τη δημοτικότητα του μέσου για τη λιανική πώληση ταξιδιών στην περιοχή.

Σε άνοδο η δημοτικότητα των εφαρμογών που σχετίζονται με τα ταξίδια

Αλλά ίσως η μεγαλύτερη αλλαγή που παρακολουθείται είναι η αυξανόμενη δημοτικότητα νέων αλλά και υφιστάμενων εφαρμογών, όπως η υπηρεσία αξιολόγησης Little Red Book/Xiaohongshu, το Douyin και το WeChat για δραστηριότητες που σχετίζονται με τα ταξίδια.

Μια πρόσφατη έκθεση από τον ερευνητικό βραχίονα TNMT του Lufthansa Innovation Hub, η οποία εξετάζει τις αναδυόμενες τάσεις στα ταξίδια στην Κίνα, αναφέρεται σε ορισμένες από τις παραπάνω τάσεις καθώς και στην ανάδειξη νέων.

Για παράδειγμα, η μελέτη της TNMT επισημαίνει επίσης την άνοδο του Douyin, του TikTok της Bytedance για την Κίνα, και αναφέρει ότι η λειτουργία ηλεκτρονικού εμπορίου της πλατφόρμας είναι πιθανό να επεκταθεί σε περισσότερες ταξιδιωτικές κατηγορίες και “έχει τη δυνατότητα να γίνει το κορυφαίο ολοκληρωμένο κινεζικό [online ταξιδιωτικό γραφείο], που θα περιλαμβάνει όλες τις πτυχές των ταξιδιωτικών κρατήσεων”.

Η έκθεση αποκάλυψε επίσης ότι το Douyin έχει σημαντική συμμετοχή μέσω κινητών τηλεφώνων σε σύγκριση με τους υπάρχοντες OTA με έδρα την Κίνα. Βλέπει τον αριθμό των “ενθουσιωδών ταξιδιωτών” στο Douyin, που ορίζονται ως εκείνοι που έχουν κάνει like σε ταξιδιωτικά βίντεο περισσότερες από πέντε φορές τον μήνα, να αυξάνεται από 240 εκατομμύρια σε 270 εκατομμύρια μεταξύ 2021 και 2022.

Επιπλέον, ο αριθμός των ταξιδιωτικών βίντεο στην πλατφόρμα έχει αυξηθεί από σχεδόν 8 εκατομμύρια το 2021 σε λίγο πάνω από 22 εκατομμύρια πέρυσι.

Πρόσφατα, το China Travel news ανέφερε ότι το Douyin είχε ξεκινήσει κρατήσεις ξενοδοχείων βάσει ημερολογίου με λειτουργικότητα άμεσης κράτησης, μια εξέλιξη που είναι πιθανό να προσελκύσει την αυθόρμητη φύση της γενιάς Z.

Η έρευνα της Phocuswright αποκαλύπτει ότι οι ακαθάριστες κρατήσεις μέσω κινητού τηλεφώνου το 2023 στη Βορειοανατολική Ασία θα ξεπεράσουν εύκολα τα επίπεδα του 2019. Υπολογίζει περίπου 11 δισεκατομμύρια δολάρια σε ακαθάριστες κρατήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων το 2025, υπερδιπλάσιες από το ρεκόρ του 2019.

Ενώ OTA όπως η Expedia και η Booking επιδιώκουν να αξιοποιήσουν περισσότερο τις εφαρμογές τους για κινητά, μένει να δούμε αν μπορούν να προσελκύσουν τις νεότερες γενιές με τον τρόπο που το κάνει το TikTok στη Δύση και το Douyin στην Κίνα.

Η TNMT υπογράμμισε επίσης την επιρροή που ασκούν στους καταναλωτές οι πλατφόρμες όπως η Douyin, η ctrip.com και η WeChat και οι ταξιδιωτικές προσφορές που προωθούν.

Συνέστησε στις ταξιδιωτικές εταιρίες που θέλουν να προσελκύσουν αυτούς τους καταναλωτές να διασφαλίσουν ότι είναι παρούσες και προωθούνται σε αυτές τις πλατφόρμες και τα κανάλια πωλήσεων που προσφέρουν.

Η έκθεση της TNMT ανέφερε: “Με την κατανόηση και την προσαρμογή σε αυτή την αναδυόμενη τάση, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύσουν με επιτυχία την προσοχή της αυξανόμενης κινεζικής ταξιδιωτικής αγοράς και να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες προτιμήσεις τους στη μετα-πανδημική εποχή. Η υιοθέτηση αυτών των πλατφορμών και στρατηγικών θα επιτρέψει στις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις όχι μόνο να αυξήσουν την προβολή τους αλλά και να αξιοποιήσουν το τεράστιο δυναμικό του Κινέζου ταξιδιώτη, που έχει ως γνώμονα την αξία”.

Η ανάγκη για χρήση αυτών των εφαρμογών οφείλεται περαιτέρω στη χρήση των οικιακών εφαρμογών κατά τη διάρκεια των ταξιδιών. Και οι τεχνολογικοί παίκτες με έδρα την Κίνα συνεργάζονται με τοπικές εταιρείες για να εξασφαλίσουν μια απρόσκοπτη εμπειρία για τους Κινέζους ταξιδιώτες στο εξωτερικό.

Ένα καλό παράδειγμα είναι η ταξιδιωτική πλατφόρμα Fliggy της Alibaba, η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα τη συνεργασία της με την αγορά εμπειριών GlobalTix. Η συνεργασία επιτρέπει στους Κινέζους ταξιδιώτες να ερευνούν και να κλείνουν εκδρομές και δραστηριότητες σε 40 χώρες.

Η TNMT επισημαίνει, επίσης, τη χρήση του Xiaohongshu εκτός Κίνας, από Κινέζους ομογενείς και μετανάστες, για την ανάρτηση κριτικών εικόνας και βίντεο για τοπικές επιχειρήσεις.

Ο γίγαντας… ξυπνάει

Τα στελέχη του ταξιδιωτικού κλάδου που εδρεύουν στην Ασία έχουν προβλέψει εδώ και ένα χρόνο τη συσσωρευμένη ζήτηση που περιμένει να απελευθερωθεί από την Κίνα και τη γύρω περιοχή.

Στο The Phocuswright Conference 2022, ο Tim Hughes, αντιπρόεδρος εταιρικής ανάπτυξης της Agoda, δήλωσε ότι μόνο το άνοιγμα της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας ήταν κάτι το τρελό, προσθέτοντας ότι αν το 2023 “δούμε τους Κινέζους να έρχονται στην Ασία, θα υπάρξει ζήτηση που κανείς μας δεν έχει δει ποτέ”.

Η έρευνα της Travelport αποκάλυψε επίσης ότι το 2019 η Κίνα είχε τους περισσότερους ταξιδιώτες που επισκέφθηκαν προορισμούς εκτός της χώρας τους. Ενώ, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, 150 εκατομμύρια Κινέζοι τουρίστες ταξίδεψαν διεθνώς το 2019 και ξόδεψαν 277 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αλλά με τις εξερχόμενες κρατήσεις από την ηπειρωτική Κίνα να βρίσκονται μόλις στο 21% των επιπέδων του 2019, σύμφωνα με την έρευνα της Travelport, που δημοσιεύθηκε στα τέλη Απριλίου, τα ερωτήματα που τίθενται είναι αν ο κλάδος είναι έτοιμος και πόσο βιώσιμος είναι.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *