Photo by Vanessa Sezini on Pexels

Αυτές είναι οι προβλέψεις των ηγετών της ταξιδιωτικής βιομηχανίας για το 2025 | “Πρωταγωνίστρια” η Τεχνητή Νοημοσύνη και το νέο έτος

ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με το 2024 να αποτελεί παρελθόν, οι ηγέτες της ταξιδιωτικής βιομηχανίας κάνουν τις προβλέψεις τους για το νέο έτος, το οποίο αναμένεται να χαρακτηριστεί ως ένα ακόμη συναρπαστικό κεφάλαιο στα βιβλία της ταξιδιωτικής ιστορίας, βασισμένο σε πολλά αξιοσημείωτα γεγονότα και τάσεις, που έκαναν την εμφάνισή τους το 2024, με “πρωταγωνίστρια” την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI).

Εμπειρογνώμονες από όλο τον κλάδο μοιράστηκαν τις απόψεις τους γύρω από μια πληθώρα θεμάτων, όπως η γενεσιουργός τεχνητή νοημοσύνη, η αναζήτηση, η διαφάνεια, το χρηματοδοτικό κλίμα και το μέλλον του branding.

Ας δούμε τι είπαν:

Mia Morriset, διευθύντρια Inovia Capital

Η ενσωμάτωση λύσεων fintech πρόκειται να φέρει επανάσταση στις ταξιδιωτικές πλατφόρμες -έχουμε ήδη αρχίσει να το βλέπουμε με πρωτοπόρους όπως οι Guesty, Hopper και Super, οι οποίοι ανοίγουν τον δρόμο για την ευρύτερη υιοθέτηση και την ανάπτυξη σε ολόκληρο τον κλάδο.

Παρόλο που δεν έχουν ακόμη εμφανιστεί πλατφόρμες κλιμακούμενης τεχνητής νοημοσύνης στα ταξίδια, οι εταιρίες που υποστηρίζουν την τεχνητή νοημοσύνη είναι έτοιμες να “ξεκλειδώσουν” ακόμη μεγαλύτερες ανταμοιβές, μετασχηματίζοντας τις λειτουργίες, βελτιώνοντας τις εμπειρίες των πελατών και οδηγώντας την κερδοφορία σε πολύ υψηλότερα επίπεδα.

Περιμένετε μια αναζωπύρωση της χρηματοδότησης σε προχωρημένο στάδιο το 2025, η οποία θα τροφοδοτηθεί από δευτερογενείς συναλλαγές και στρατηγικά παιχνίδια ενοποίησης που αναδιαμορφώνουν το ταξιδιωτικό και τεχνολογικό τοπίο.

Greg Webb, Διευθύνων Σύμβουλος  Travelport

Καθώς ξεκινάει το 2025, η διαφάνεια θα έχει κεντρικό ρόλο στις προσπάθειες της ταξιδιωτικής βιομηχανίας να βελτιώσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Οι ταξιδιωτικοί προμηθευτές αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι το μόνο μακροπρόθεσμο, εμπορικά βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο στα ταξίδια είναι να επικεντρωθούν στην αξία των πελατών καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους. Με άλλα λόγια, δίνουν προτεραιότητα στους επαναλαμβανόμενους πελάτες που αναζητούν βελτιωμένες εμπειρίες σε σχέση με τους αγοραστές της μιας φοράς που κυνηγούν τις χαμηλότερες τιμές.

Η χρήση της συνδυασμένης τιμολόγησης μπορεί να εξορθολογήσει τις αποφάσεις, αλλά οι καταναλωτές πρέπει να κατανοήσουν τα συστατικά στοιχεία για να αξιολογήσουν την αξία. Δυστυχώς, έχει αυξηθεί το φαινόμενο του “πλυσίματος των καταναλωτών”, που έχει διαβρώσει την εμπιστοσύνη με τις εταιρίες να κάνουν πράγματα που δηλώνουν ότι είναι προς το συμφέρον του καταναλωτή, αλλά στην πραγματικότητα αποσκοπούν στην επίτευξη μεγαλύτερου κέρδους. Η ριζική διαφάνεια είναι πλέον απαραίτητη, καθώς οι καταναλωτές απαιτούν έναν απλό τρόπο σύγκρισης που να επιτρέπει τη λήψη ολοκληρωμένων αποφάσεων.

Mario Gavira, αντιπρόεδρος παγκόσμιας ανάπτυξης και brand Kiwi.com

Μια σειρά από συγκλίνουσες τάσεις θα αποκρυσταλλωθούν το 2025 ρίχνοντας σκιά στην 20ετή κυριαρχία της Google στην υπηρεσία αναζήτησης. Από τη μία πλευρά, η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι περιηγούνται και βρίσκουν πληροφορίες. Από την πλευρά των χρηστών, τα βίντεο μικρής διάρκειας μετατρέπουν σταδιακά την πρόσληψη πληροφοριών από ερωτήματα που βασίζονται σε κείμενο προς ελκυστικές, πλούσιες σε περιεχόμενο οπτικές εμπειρίες, μετατοπίζοντας τη συμπεριφορά αναζήτησης σε πιο σχετικές πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram.

Με αυτή την επισήμανση, ο πλούτος των δεδομένων χρήσης της Google, το εκτεταμένο οικοσύστημα χρηστών και οι κορυφαίες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης που προσφέρει στους εμπόρους το πιο σχετικό σημείο επαφής για την απόκτηση ενός πελάτη θα εξακολουθήσουν να είναι μοναδικά στον ταξιδιωτικό κλάδο.

Η εφαρμογή αυτόνομων πρακτορικών συστημάτων AI, που είναι σε θέση να ολοκληρώνουν πραγματικές εργασίες επεξεργασίας πολλαπλών βημάτων με ελάχιστη ανθρώπινη επίβλεψη, θα γίνει πραγματικότητα το 2025. Αυτά τα πολυ-πρακτορικά συστήματα θα επιτρέψουν την ολοένα και μεγαλύτερη αυτοματοποίηση όλων των ειδών των βασιζόμενων σε κανόνες ροών εργασίας στα backends των ταξιδιωτικών εταιριών. Αντίθετα, οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης που απευθύνονται στους καταναλωτές θα δυσκολευτούν να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη εμπειρία στον τομέα της αναζήτησης και της κράτησης.

Cara Whitehill, αντιπρόεδρος Thayer Investment Partners και ιδρύτρια Unlock Advisors

Δύο αλληλένδετες προβλέψεις για τις οποίες είμαι αρκετά αισιόδοξη είναι η αναζωπύρωση της δραστηριότητας εξόδου στον ταξιδιωτικό τομέα και η αντίστοιχη απελευθέρωση της χρηματοδότησης για νεοφυείς επιχειρήσεις αρχικών σταδίων.

Με χαμηλότερα επιτόκια, ένα πιο ευνοϊκό περιβάλλον συγχωνεύσεων και εξαγορών που είναι πιθανό με την επερχόμενη διοίκηση και έναν ωραίο κατάλογο από εταιρίες μεσαίου και μεταγενέστερου σταδίου που προσαρμόζονται τα τελευταία δύο χρόνια, θα δούμε έναν τέλειο συνδυασμό προσφοράς και ζήτησης να δημιουργείται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και να οδηγεί σε μια καταιγιστική δραστηριότητα.

Αυτές οι έξοδοι με τη σειρά τους θα ανανεώσουν τη δεξαμενή κεφαλαίων για τους επενδυτές (και τους υπαλλήλους των νεοσύστατων επιχειρήσεων), ώστε να ανακυκλωθούν σε άλλες νέες επιχειρήσεις και εταιρίες αρχικών σταδίων που διψούσαν για χρηματοδότηση τα τελευταία δύο χρόνια.

Wilfred Fan, εμπορικός διευθυντής Klook

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα συνεχίσουν να μεταμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες όχι μόνο ανακαλύπτουν αλλά και κλείνουν τις εμπειρίες τους. Οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εξελίσσονται από πηγή έμπνευσης σε πηγή δράσης, υποστηριζόμενες από την ενσωμάτωση απρόσκοπτων δυνατοτήτων κρατήσεων, επιτρέποντας στους ταξιδιώτες να κάνουν κρατήσεις απευθείας στην εφαρμογή. Επιπλέον, οι αυθεντικές φωνές και οι δημιουργοί θα γίνουν ακόμη πιο ουσιαστικοί συνεργάτες για τις ταξιδιωτικές μάρκες.

Αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά θα εδραιώσει περαιτέρω τον κεντρικό ρόλο των εμπειριών στον προγραμματισμό ταξιδιών, εδραιώνοντας μια νέα ροή κρατήσεων όπου οι ταξιδιώτες αποφασίζουν πρώτα τι θέλουν να κάνουν και στη συνέχεια επιλέγουν πώς θα μετακινηθούν εκεί και πού θα μείνουν.

Patrick Andrae, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος HomeToGo

Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη διαδραματίζει ήδη πολύτιμο ρόλο στα ταξίδια, η εμπειρία είναι ακόμη αρκετά κατακερματισμένη. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην κράτηση ενός μέρους ή να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη, αλλά δεν υπάρχει ένας απρόσκοπτος, ολοκληρωμένος ταξιδιωτικός σύντροφος τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό εξακολουθεί να είναι σπάνιο. Πιστεύω ότι από το επόμενο έτος θα δούμε τους παίκτες ταξιδιωτικής τεχνολογίας να αναπτύσσουν πιο ολιστικές λύσεις AI για ταξιδιωτικούς συνοδούς.

Το 2025, αναμένουμε να δούμε περισσότερες εταιρίες να αναπτύσσουν εργαλεία προσαρμοσμένα για ταξιδιωτικά γραφεία, καθώς η συγχώνευση της τεχνολογίας και της ανθρώπινης επαφής αναβιώνει ως προτιμώμενος τρόπος προγραμματισμού και κράτησης ταξιδιών.

Adam Harris, Διευθύνων Σύμβουλος Cloudbeds

Η πραγματική επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης στην τεχνολογία της φιλοξενίας συμβαίνει στο παρασκήνιο. Η τεχνητή νοημοσύνη δεν αφορά σέξι chatbots ή φανταχτερές διεπαφές- είναι μια αδίστακτη μηχανή αποτελεσματικότητας που μεταμορφώνει τη φιλοξενία από μέσα προς τα έξω. Μιλάμε για συστήματα που μπορούν να προβλέπουν τις ανάγκες σε προσωπικό με τρομακτική ακρίβεια, να κοστολογούν δυναμικά τα δωμάτια σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και να αυτοματοποιούν το 30-40% των εργασιών που παλαιότερα απορροφούσαν εργατοώρες.

Δεν πρόκειται για σταδιακή βελτίωση -πρόκειται για πλήρη λειτουργική αναμόρφωση, που θα διαχωρίσει τις επιχειρήσεις που προσαρμόζονται από τις απαρχαιωμένες. Πρόκειται για βάναυση, έξυπνη αποδοτικότητα.

Η τεχνολογία της φιλοξενίας βρίσκεται σε μια άνευ όρων μάχη για την πλήρη κυριαρχία του οικοσυστήματος. Θα δούμε την έξαρση των συγχωνεύσεων και εξαγορών, με επιχειρήσεις που θα αποκτήσουν συμπληρωματικές τεχνολογίες για να δημιουργήσουν την απόλυτη, λειτουργική πλατφόρμα για τους ξενοδόχους. Μόνο οι πιο ολοκληρωμένες, έξυπνες τεχνολογικές επενδύσεις θα επιβιώσουν.

Οι επόμενοι 12-18 μήνες δεν αφορούν την απόκτηση μεριδίων αγοράς, αλλά τη δημιουργία του απόλυτου τεχνολογικού λειτουργικού συστήματος που θα εξυπηρετεί τους επαγγελματίες της φιλοξενίας.

Catherine Donaldson, διευθύντρια μάρκετινγκ Canary Technologies

Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη, σχεδιασμένη για τη φιλοξενία, θα αλλάξει το παιχνίδι για τους προνοητικούς ξενοδόχους. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παρέχει αυτοματοποιημένες απαντήσεις που είναι εξατομικευμένες και συγκεκριμένες για κάθε πελάτη ξεχωριστά. Τα ξενοδοχεία θα ευδοκιμήσουν όταν ενισχύσουν τη συνεργασία των επισκεπτών με εξειδικευμένα για τη φιλοξενία συστήματα AI που μπορούν να διαχειριστούν την επικοινωνία σε όλα τα κανάλια.

Η AI για όλα τα κανάλια δίνει στα ξενοδοχεία τη δυνατότητα να αυτοματοποιήσουν τις επικοινωνίες, βελτιώνοντας παράλληλα την εμπειρία των επισκεπτών με γρήγορες, εξατομικευμένες απαντήσεις.

Προβλέπουμε ότι όλο και περισσότεροι υπεύθυνοι εσόδων θα εστιάζουν στο πώς να αυξήσουν το TRevPAR (συνολικό), όχι μόνο το RevPAR, καθώς οι ADR και η πληρότητα επιβραδύνονται. Η αύξηση των συναλλαγών στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων, η ενίσχυση των upsells και άλλες στρατηγικές θα βοηθήσουν στην αύξηση των εσόδων το 2025.

Richard Valtr, ιδρυτής Mews

Η τεχνητή νοημοσύνη θα επιφέρει μια διαφορά στον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε τις μεμονωμένες λύσεις σε σχέση με τις πλατφόρμες και θα αρχίσει να οδηγεί σε απτά αποτελέσματα ως εργαλείο παραγωγικότητας και όχι απλώς ως εργαλείο τεχνολογίας. Έχουμε δει μικρές σταδιακές αλλαγές στην τεχνολογία και την αποδοχή, και αυτό θα ενισχυθεί το 2025.

Στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, οι απαιτήσεις των χρηστών και των επισκεπτών θα είναι μεγαλύτερες, καθώς περιμένουν πιο λεπτομερές πλαίσιο, βοήθεια και εξατομίκευση. Η τεχνητή νοημοσύνη μας παρέχει μια τεράστια ευκαιρία να μεταμορφώσουμε τη δέσμευση των πελατών.

Νομίζω ότι θα δούμε κάποια ξενοδοχεία να μετατρέπονται σε dual-branded, όπου τα εμπορικά σήματα θα καταλήξουν να λειτουργούν περισσότερο σαν συστήματα θυγατρικών. Και αυτό θα οδηγήσει σε μια αλλαγή στην αφοσίωση.

Μετά την πανδημία, έχουμε δει μια σημαντική αύξηση στα προγράμματα πιστότητας. Αλλά τα προγράμματα πιστότητας απαιτούν σημαντικές επενδύσεις από τα ξενοδοχεία και καθώς επεκτείνονται και οι πάντες γίνονται μέλη, κανείς δεν επωφελείται.

Οι εταιρίες πιστωτικών καρτών αποκτούν όλο και μεγαλύτερη επιρροή σε αυτόν τον χώρο, με τα ψηφιακά συστήματα πόντων τους. Οι τράπεζες έχουν πολύ περισσότερες πληροφορίες για τους επισκέπτες και τη συμπεριφορά τους από ό,τι τα ξενοδοχεία, γεγονός που μειώνει την ανάγκη για μεσάζοντες, και πιστεύω ότι θα δούμε τις τράπεζες να έχουν στην κατοχή τους τις σχέσεις με τους πελάτες, ενώ τα ξενοδοχεία θα είναι οι ιδιοκτήτες των περιουσιακών στοιχείων, ώστε να παρέχουν πιο εξατομικευμένες προσφορές, συνεργασίες και συνδυασμένα προϊόντα, επεκτείνοντας τη φιλοξενία πολύ πέρα από τη διαμονή.

Christian Watts, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Magpie

Το 2024 είδαμε την έναρξη λειτουργίας των πρώτων πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης. Το 2025, θα εισέρχονται από όλες τις κατευθύνσεις. Τα κορυφαία μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLL) θα έχουν όλα τις δικές τους εκδόσεις και οι ιδιωτικές εταιρίες θα τις αναπτύξουν σε πολλούς κάθετους τομείς.

Καθώς τα LLM συνεχίζουν να βελτιώνονται και οι νεοφυείς επιχειρήσεις μαθαίνουν από τους πρώτους πελάτες και η μία από την άλλη, η ανάπτυξη θα επιταχυνθεί και όλο και πιο πολύπλοκες εργασίες θα μπορούν να αυτοματοποιηθούν.

Με τους πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης να επιδεικνύουν ικανότητες, θα υπάρξει συζήτηση όπως ποτέ άλλοτε για τη θέση στην αγορά των διαμεσολαβητών. Συζητήσεις που θα ήταν αδιανόητες πριν από δύο χρόνια θα γίνουν κοινός τόπος. Οι πιο καθιερωμένες εταιρίες του κλάδου, συμπεριλαμβανομένης της Google και των μεγαλύτερων OTA, θα αρχίσουν να φαίνονται πολύ ευάλωτες.

Sarosh Waghmar, ιδρυτής, συν-πρόεδρος και επικεφαλής προϊόντος Spotnana

Καθώς η ταξιδιωτική βιομηχανία εξελίσσεται, οι ταξιδιωτικοί πάροχοι αναλαμβάνουν όλο και περισσότερο τον έλεγχο των καναλιών διανομής τους, δίνοντας προτεραιότητα στην εξατομίκευση και την άμεση διανομή του περιεχομένου τους μέσω των δικών τους εφαρμογών. Αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει σημαντικά τους πωλητές ταξιδιών, οι οποίοι θα πρέπει να επενδύσουν στον εκσυγχρονισμό των τεχνολογικών τους εργαλείων για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες προσδοκίες των πελατών.

Οι επιπτώσεις αυτής της τάσης θα γίνουν αισθητές σε ολόκληρο το οικοσύστημα, προκαλώντας όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να προσαρμοστούν σε ένα πιο δυναμικό περιβάλλον περιεχομένου.

Rajnish Kumar, συν-διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ixigo

Μια αξιοσημείωτη τάση για το 2025 είναι η αυξανόμενη συμμετοχή των πρωτοεμφανιζόμενων επιβατών από τις πόλεις Tier-2 και Tier-3 της Ινδίας. Με την αύξηση των εισοδημάτων των νοικοκυριών και των προσδοκιών της μεσαίας τάξης, τα βιωματικά ταξίδια θα αυξηθούν κατακόρυφα. Οι πόλεις αυτές δεν συμβάλλουν μόνο στα εγχώρια ταξίδια, αλλά αναδεικνύονται επίσης σε σημαντικούς συντελεστές στα διεθνή ταξίδια.

Οι εξερχόμενες ταξιδιωτικές δαπάνες της Ινδίας, οι οποίες έφτασαν τα 17 δισεκατομμύρια δολάρια το οικονομικό έτος 24, αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω, υπογραμμίζοντας το διευρυνόμενο παγκόσμιο ταξιδιωτικό αποτύπωμα της χώρας.

Ο θρησκευτικός τουρισμός πρόκειται να αναπτυχθεί περαιτέρω, καθώς οι αυξημένες κυβερνητικές επενδύσεις σε υποδομές βελτιώνουν τη συνδεσιμότητα με απομακρυσμένους προορισμούς. Θρησκευτικά μέρη όπως το Tirupati, το Shirdi, το Varanasi, η Ayodhya, το Haridwar, το Ujjain και το Amritsar ήταν οι κορυφαίες επιλογές για τους ταξιδιώτες που επέλεξαν ταξίδια με λεωφορείο.

Η συνεχιζόμενη εστίαση της κυβέρνησης σε επενδύσεις σε υποδομές και η ανάπτυξη νέων διαδρόμων σε βασικούς θρησκευτικούς τόπους αναμένεται να οδηγήσει σε περαιτέρω ανάπτυξη του πνευματικού τουρισμού το 2025.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *