Photo by Kaboompics.com on Pexels

Οι συνδρομητικές υπηρεσίες θα μπορούσαν να μεταμορφώσουν την ταξιδιωτική βιομηχανία

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι συνδρομητικές υπηρεσίες έχουν επηρεάσει σχεδόν κάθε κλάδο, αλλά το πελατοκεντρικό μοντέλο παραμένει σχετικά πρόσφατο στην ταξιδιωτική βιομηχανία. Εντούτοις, η δημοτικότητά του θα μπορούσε να αυξηθεί, καθώς οι ταξιδιωτικές συνδρομές, σύμφωνα με τις οποίες οι ταξιδιώτες πληρώνουν συνήθως ένα μηνιαίο τέλος για να λαμβάνουν οφέλη, όπως μειωμένες τιμές και εξατομικευμένο ταξιδιωτικό περιεχόμενο, αποτελούν έναν ελκυστικό τρόπο για τις επιχειρήσεις να οικοδομήσουν πιστότητα στο εμπορικό σήμα, παρατηρεί η GlobalData.

“Οι συνδρομές για τα ταξιδιωτικά πακέτα και τα τουριστικά πακέτα είναι πολύ σημαντικές: Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις απομακρύνονται από την παραδοσιακή οικονομία προϊόντων προς τη συνδρομητική οικονομία”, σχολιάζει η Hannah Free, αναλυτής ταξιδιών και τουρισμού στην GlobalData.

Σύμφωνα με την κορυφαία εταιρία δεδομένων και ανάλυσης, η συνδρομητική οικονομία αναφέρεται στην αυξανόμενη παρουσία των επιχειρήσεων που βασίζονται σε συνδρομές στο σημερινό τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου, σε αντίθεση με το παραδοσιακό μοντέλο πληρωμής ανά προϊόν. Τα συνδρομητικά μοντέλα έχουν τη δυνατότητα να μεταμορφώσουν πλήρως έναν κλάδο που αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως η εποχικότητα και οι κύκλοι ανάπτυξης-πτώσης, εξασφαλίζοντας μια σχετικά σταθερή ροή εσόδων.

Ένα παράδειγμα είναι η συνδρομή Prime της ισπανικής ταξιδιωτικής εταιρίας eDreams ODIGEO, η οποία φέρεται να έφτασε τα δύο εκατομμύρια μέλη, μόλις έξι μήνες μετά την επίτευξη του ενός εκατομμυρίου τον Μάιο του 2021. Πιο εξειδικευμένες και στοχευμένες συνδρομές εισέρχονται στην αγορά από εταιρίες όπως η Inspirato, η Regenerative Travel και η Bidroom.

Περαιτέρω απόδειξη της μετατόπισης από τους παραδοσιακούς πόντους επιβράβευσης στις συνδρομές είναι η αυξημένη δραστηριότητα πατεντών για τις συνδρομές που αυξάνεται με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 10,4% μεταξύ 2017 και 21.

Σύμφωνα με το Travel and Tourism Patent Analytics της GlobalData, το 2021 έγιναν συνολικά 7.936 δημοσιεύσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που σχετίζονται με τις συνδρομές, με την αύξηση να συνεχίζεται ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Οι ταξιδιωτικές εταιρίες που επενδύουν σε συνδρομητικές υπηρεσίες θα βγουν από την πανδημία σε ισχυρή θέση για να προσελκύσουν τους ταξιδιώτες που έχουν τεχνολογικές γνώσεις

Ορισμένες εταιρίες ενσωματώνουν τις συνδρομές στο μείγμα των πηγών εσόδων τους, ενώ άλλες θα βγουν στην αγορά με αυτές ως θεμελιώδη προσφορά. Ανεξάρτητα από αυτό, ο Covid-19 ανέδειξε την ανάγκη για μια πιο προβλέψιμη και επαναλαμβανόμενη ροή εσόδων για τις ταξιδιωτικές εταιρίες, καθώς οι Bookings Holdings και Expedia Group είδαν τα έσοδά τους να μειώνονται περισσότερο από 50% σε ετήσια βάση το 2020, όταν τα ταξίδια οδηγήθηκαν σε ουσιαστικό αδιέξοδο.

Σύμφωνα με την GlobalData, oι συνδρομές αντιπροσωπεύουν έναν ελκυστικό τρόπο για τις ταξιδιωτικές εταιρίες να δημιουργήσουν μόνιμες σχέσεις, όπου η δέσμευση συνήθως ολοκληρώνεται μετά από μια εφάπαξ συναλλακτική αγορά.

Όπως διαπιστώνει έρευνα καταναλωτών της εταιρίας το 1ο τρίμηνο του 2021, το 35% των παγκόσμιων ερωτηθέντων θεωρεί την εξοικονόμηση χρόνου βασικό παράγοντα που καθοδηγεί την αγορά, ενώ το 46% θεωρεί ότι η εξοικονόμηση χρόνου είναι ωραίο να υπάρχει, αλλά όχι απαραίτητο. “Το συνδρομητικό μοντέλο είναι σε καλή θέση για να αξιοποιήσει τις αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών για εξατομίκευση, ενώ η αξία και η ευκολία που απολαμβάνουν τα μέλη έχει τη δυνατότητα να αντισταθμίσει μια μηνιαία συνδρομή ή συνδρομή μέλους”, διαπιστώνει η GlobalData.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *