silversea

Αυτές είναι οι τάσεις στην Κρουαζιέρα | Γιγαντισμός, νέο LNG καύσιμο και πολυτελείς υπηρεσίες

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η κρουαζιέρα ξαναβρίσκει τα… πατήματά της μετά την πανδημία, με τα μεγα-κρουαζιερόπλοια, αλλά και τα μικρά πολυτελή πλοία να είναι εξίσου στη μόδα και τους επιβάτες να ενδιαφέρονται λιγότερο για τους προορισμούς απ’ ότι για αποκλειστικές εμπειρίες.

Τον Φεβρουάριο του 2024, ένα νέο μεγαθήριο θα σαλπάρει: Το “Icon of the Seas” θα ξεκινήσει το παρθενικό του ταξίδι. Με χώρο για 7.600 επιβάτες και μήκος 365 μέτρων, είναι το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στον κόσμο, ένα είδος πλωτής μικρής πόλης.

Αργότερα μέσα στο έτος, η Royal Caribbean θα ακολουθήσει με το “Utopia of the Seas” για 5.500 επιβάτες.

Ο γιγαντισμός είναι το ζητούμενο για τον ανταγωνισμό: στα τέλη του 2023, το Carnival Jubilee θα είναι το τρίτο πλοίο της Carnival με δυνατότητα φιλοξενίας 5.200 επιβατών, με ιδιαίτερο αξιοθέατο ένα τρενάκι. Η MSC, από την άλλη πλευρά, προγραμματίζει να στείλει το 2025 στους ωκεανούς του κόσμου το “MSC World America”, με χωρητικότητα σχεδόν 6.800 επισκεπτών.

Υπάρχουν τρεις βασικοί λόγοι για τους οποίους δρομολογούνται όλο και περισσότερα μεγα-πλοία.

  • Πρώτον, η οικονομική αποδοτικότητα: το κόστος ανά επιβάτη είναι χαμηλότερο, ένα πλοίο είναι πιο ανταγωνιστικό όσο μεγαλύτερο είναι.
  • Δεύτερον, ένα μεγάλο ποσοστό των νεότευκτων πλοίων βασίζεται στο υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο -αυτό το υγροποιημένο φυσικό αέριο απαιτεί σχετικά μεγάλο χώρο, ο οποίος είναι ευκολότερο να εφαρμοστεί σε μεγάλα πλοία.
  • Ο τρίτος λόγος είναι ο πιο σημαντικός για τις ναυτιλιακές εταιρίες: η τεχνική πρόοδος στη ναυπηγική δημιουργεί περιθώρια για ακόμη πιο εντυπωσιακά, αλλά και χωροβόρα χαρακτηριστικά -πισίνες υπερχείλισης, πίστες πολλαπλών ορόφων για αγώνες καρτ ή τρενάκια και πάρκα με χιλιάδες πραγματικά φυτά.

Και έπειτα υπάρχουν τα νεότευκτα πλοία, για παράδειγμα από τις TUI Cruises, NCL, Virgin, Celebrity, Princess, Disney και Cunard, τα οποία θα δρομολογηθούν τα επόμενα ένα ή δύο χρόνια. Αν και ο αριθμός των επιβατών τους, από 2.500 έως 4.300, είναι χαμηλότερος από εκείνον των μεγα-κρουαζιερόπλοιων, εντούτοις τα πλοία αυτά είναι μεγάλα. Το κοινό τους χαρακτηριστικό είναι ότι θα διαθέτουν παρόμοιες ανέσεις ψυχαγωγίας με τα μεγάλα πλοία, αλλά εξακολουθούν να είναι αρκετά “μικρά” ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν μικρότερα λιμάνια.

Υπηρεσίες μπάτλερ και γαστρονομικές εκδρομές στη στεριά

Η πολυτέλεια είναι πιο περιζήτητη από ποτέ στις ανοικτές θάλασσες -μόνο το 2023 θα δρομολογηθούν περίπου δώδεκα πλοία υψηλής ποιότητας. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει υπηρεσίες μπάτλερ όλο το εικοσιτετράωρο, σπάνια επισκέψιμους εξωτικούς προορισμούς και κορυφαία γαστρονομία επί του πλοίου. Μια τάση είναι η παραδοσιακή κουζίνα της εκάστοτε περιοχής του ταξιδιού, ενώ οι γαστρονομικές εκδρομές στη στεριά είναι επίσης πολύ δημοφιλείς.

Η ιταλική MSC Cruises επενδύει μάλιστα σε μια νέα μάρκα με την ονομασία Explora Journeys, με οκτώ πλοία χωρητικότητας 900 επιβατών μέχρι το 2028. Το πρώτο πλοίο, το “Explora I”, ταξιδεύει από τον Αύγουστο του 2023. Το νεοφερμένο πλοίο εστιάζει στην ευρωπαϊκή ατμόσφαιρα ως αντίβαρο στα κατά τα άλλα κυρίως αμερικανικά πολυτελή πλοία.

Μια άλλη νέα “άφιξη” από τον Αύγουστο είναι το “Silver Nova” της Silversea Cruises, πανομοιότυπο στην κατασκευή με το “Silver Ray”, που θα ακολουθήσει το 2024. Ένας νέος τύπος ασύμμετρης αρχιτεκτονικής ανοίγει οπτικά το πλοίο προς τη θάλασσα και μεταφέρει ακόμη και την πισίνα, που συνήθως βρίσκεται στη μέση, στο πλάι, συνιστώντας ένα στατικό αριστούργημα.

Αλλά νέα πολυτελή πλοία έρχονται επίσης από την Regent Seven Seas, τον αυστραλιανό όμιλο Scenic, την Atlas Ocean Voyages και τη Swan Hellenic. Και οι έμπειροι ταξιδιώτες πολυτελών κρουαζιέρων βλέπουν με ικανοποίηση την επιστροφή της Crystal: με νέα ιδιοκτησία και ανακαίνιση 150 εκατομμυρίων δολαρίων για το “Crystal Serenity” και το “Crystal Symphony”.

Αυτή η τάση της πολυτέλειας καλεί επίσης ξενοδοχειακούς ομίλους όπως οι Four Seasons, Ritz-Carlton, Accor ή Aman να επεκτείνουν το χαρτοφυλάκιό τους με αποκλειστικά κρουαζιερόπλοια τα επόμενα χρόνια. Έτσι, οι πελάτες τους θα μπορούν σύντομα να απολαμβάνουν πολυτελείς διακοπές στη θάλασσα στην ίδια ατμόσφαιρα και με τις ίδιες υπηρεσίες που απολαμβάνουν στα πολυτελή ξενοδοχεία στη στεριά.

Ένα έργο που εξακολουθεί να ξεχωρίζει ακόμη και σε αυτό το περιβάλλον είναι το ιστιοπλοϊκό σκάφος “Orient Express Silenseas” του ομίλου Accor, που σχεδιάζεται για το 2026 με υβριδική πρόωση: συνδυάζει την αιολική ενέργεια με τρία πανιά, ύψους εκατό μέτρων το καθένα, με έναν κινητήρα που τροφοδοτείται από LNG.

Αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου

Μια σημαντική αλλαγή λαμβάνει χώρα στον κλάδο της κρουαζιέρας πέρα από τα δεδομένα. Περισσότερα από τα μισά νέα κρουαζιερόπλοια χρησιμοποιούν πλέον LNG ως καύσιμο και μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν ρεύμα από την ξηρά. Ορισμένα συνδυάζουν την πρόωσή τους με μπαταρίες, ανεφοδιάζονται με βιοκαύσιμα ή δοκιμάζουν κυψέλες καυσίμου.

Φυσικά, τα σχεδόν 400 κρουαζιερόπλοια παγκοσμίως δεν θα γίνουν κλιματικά ουδέτερα από τη μια μέρα στην άλλη, όπως και η βιομηχανία στη στεριά δεν θα στραφεί σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες από τη μια μέρα στην άλλη.

Το γεγονός ότι η προστασία του περιβάλλοντος και του κλίματος στον κλάδο της κρουαζιέρας εξελίσσεται πλέον αρκετά γρήγορα οφείλεται στην αυστηρότερη νομοθεσία. Η ΕΕ υποχρεώνει όλα τα πλοία να χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά από το 2030. Από το 2025 και μετά θα εφαρμοστούν σταδιακά αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Σύμφωνα με τις δικές τους δηλώσεις, αρκετές ναυτιλιακές εταιρίες, συμπεριλαμβανομένων των Aida Cruises, TUI Cruises και Hurtigruten, εργάζονται ήδη πάνω σε ιδέες για το πώς τα πρώτα πλοία θα μπορούσαν να λειτουργούν με κλιματικά ουδέτερο τρόπο ήδη από το 2030.

Ταυτόχρονα, η κρατική χρηματοδότηση για έρευνα επιταχύνει την ακριβή ανάπτυξη τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον. Για παράδειγμα, το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών επενδύει 15,6 εκατομμύρια ευρώ σε ένα έργο κυψελών καυσίμου, που υλοποιεί ο Γερμανός κατασκευαστής Freudenberg e-Power Systems μαζί με τη Meyer Werft, η οποία ειδικεύεται στα κρουαζιερόπλοια.

Στο “μάτι” τα ιδιωτικά νησιά

Πιο δημοφιλή από ποτέ είναι τα ιδιωτικά νησιά, τα οποία σχεδόν κάθε μεγάλη αμερικανική ναυτιλιακή εταιρία διατηρεί πλέον στην Καραϊβική, όπως το σχετικά νέο Ocean Cay της MSC ή το Coco Cay της Royal Caribbean, το οποίο έχει μετατραπεί σε ένα είδος πάρκου ψυχαγωγίας στην Καραϊβική. Εκεί οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν μια ηλιόλουστη μέρα στην παραλία, απολαμβάνοντας το κοκτέιλ του μόνοι τους.

Από την άλλη, η Disney σχεδιάζει να εγκαινιάσει μια νέα ιδιωτική παραλία με την ονομασία Lighthouse Point, στο νησί Eleuthera, στις Μπαχάμες, από το καλοκαίρι του 2024.

Οι ναυτιλιακές εταιρίες κατασκευάζουν επίσης όλο και περισσότερο τα δικά τους λιμάνια με εμπορικά χωριά και παραθαλάσσια θέρετρα, όπως για παράδειγμα η Carnival με το Amber Cove, στη Δομινικανή Δημοκρατία ή το νέο Celebration Key, στο Γκραντ Μπαχάμες, από το 2025. Εν τω μεταξύ, η Royal Caribbean κατασκευάζει, επί του παρόντος, το δικό της θέρετρο στο Paradise Island κοντά στο Νασάου.

Οι ιδιωτικές παραλίες και τα νησιά έχουν γίνει τόσο δημοφιλή που πολλοί επισκέπτες κλείνουν κρουαζιέρα μόνο γι’ αυτά, ενώ η γνωριμία με τις χώρες και τους κατοίκους τους γίνεται όλο και λιγότερο σημαντική, ειδικά στις σύντομες κρουαζιέρες.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *