Panorama Villa, Navarino Residences, Silver Award, winner of A’ Design Award 2020

Αυτές οι τάσεις των ταξιδιωτών καθοδηγούν το design των ξενοδοχείων το 2023

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από την περιπέτεια και τον ρομαντισμό μέχρι τα επαγγελματικά και οικογενειακά ταξίδια, οι διαρκώς μεταβαλλόμενες συνήθειες, προτιμήσεις και προσδοκίες των παραθεριστών συνεχίζουν να φέρνουν “επανάσταση” στη βιομηχανία της Φιλοξενίας, με τα ξενοδοχειακά brands να αξιοποιούν τις νέες τάσεις στον σχεδιασμό  για να προσελκύσουν και να φιλοξενήσουν το ποικίλο και αυξανόμενο δημογραφικό κοινό τους.

Οι ταξιδιώτες ξεπερνούν κατά πολύ τις ζώνες άνεσής τους, αναζητώντας μοναδικές εμπειρίες, που πυροδοτούν τις αισθήσεις, προωθούν την περιπέτεια και παρέχουν ευκαιρίες στις οικογένειες να δημιουργήσουν αναμνήσεις, με τη μετατόπιση αυτή να αποτελεί ευκαιρία για τα ξενοδοχεία.

Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένες αξιοσημείωτες τάσεις των ταξιδιωτών που πρέπει να έχει κατά νου ο ξενοδοχειακός κλάδος για το επόμενο έτος, σύμφωνα με τον Derek Gagne, αρχιτέκτονα τοπίου.

Ταξίδια βασισμένα στην εμπειρία, ταξίδια πολλών γενεών
Οι ξενοδόχοι θα πρέπει να ασχοληθούν αρχικά με την τάση για ταξίδια βασισμένα στην εμπειρία και σε πολλές γενεές, καθώς τα ξενοδοχεία και τα θέρετρα πρέπει να υπερβούν τις παραδοσιακές τους προσφορές για να παραμείνουν ανταγωνιστικά. Ο προγραμματισμός και οι παροχές, όπως ένα σπα για ενήλικες, μια λέσχη για παιδιά και ένα κέντρο δραστηριοτήτων για εφήβους, πρέπει να εξελιχθούν, καθώς οι ταξιδιώτες όλων των γενεών επιθυμούν να συμμετάσχουν σε μοναδικές δραστηριότητες ομαδικότητας, σε αντίθεση με τις αποδράσεις στη μοναχικότητα.

Εμβάθυνση στον τοπικό πολιτισμό
Η ευκαιρία να γνωρίσουν τον τοπικό πολιτισμό είναι μια άλλη μεγάλη τάση για τους ταξιδιώτες, καθώς και έμπνευση για ευφάνταστες προτάσεις στα ξενοδοχεία και τα θέρετρα. Φαινομενικά ασήμαντες λεπτομέρειες, όπως οι πέτρες που χρησιμοποιούνται στη διαμόρφωση του τοπίου, το πλακόστρωτο στους διαδρόμους ή οι λεπτομέρειες της δομής των εσωτερικών τοίχων και της επίπλωσης, μπορούν να αντανακλούν σε μεγάλο βαθμό τον τόπο –ειδικά όταν δημιουργούνται από ντόπιους τεχνίτες. Τέτοιες πινελιές κάνουν τεράστια διαφορά στην αντίληψη των ανθρώπων για την αυθεντικότητα και το πώς αισθάνονται κατά τη διάρκεια της διαμονής τους.

Ταξίδια “bleisure”
Με όλο και περισσότερους ανθρώπους να εργάζονται εξ αποστάσεως, η τάση της ανάμειξης των επαγγελματικών ταξιδιών και των ταξιδιών αναψυχής σε “ταξίδια bleisure” έχει ανοίξει την πόρτα για τους ξενοδόχους να διαμορφώσουν τα καταλύματά τους με τρόπους που απευθύνονται σε όλες τις πελατειακές ομάδες, από σόλο ταξιδιώτες μέχρι εκείνους που συνδυάζουν δουλειά και διακοπές.

Ο σχεδιασμός για τους ταξιδιώτες bleisure απαιτεί τη δημιουργία χώρων που λειτουργούν για κοινωνικές συναναστροφές, ανταμείβοντας παράλληλα τους εργαζόμενους επισκέπτες με ιδιωτικότητα προκειμένου να είναι παραγωγικοί, είτε βρίσκονται μόνοι τους στο κατάλυμα, είτε με την οικογένεια ή τους φίλους τους. Η λύση είναι η αναβάθμιση των ανέσεων. Για παράδειγμα, αντί να περιβάλλεται η πισίνα με άνετες, πλήρως εξοπλισμένες καμπάνες που απευθύνονται σε παρέες, θα μπορούσαν ορισμένες, χαμηλότερου κόστους καμπάνες να δίνουν τη δυνατότητα σε έναν εργαζόμενο γονέας να μπορεί να βγει για λίγο εκτός δωματίου για επαγγελματικές συναντήσεις και τηλεφωνήματα, ενώ παράλληλα θα βρίσκεται κοντά στην οικογένειά του.

Έμφαση στην αειφορία
Πολύς θόρυβος υπάρχει σχετικά με τη σημασία της βιωσιμότητας για τους ταξιδιώτες μετά την πανδημία. Για παράδειγμα, μια ταξιδιωτική έρευνα του 2022 που διεξήχθη από το The Vacationer, διαπίστωσε ότι το 87% των ερωτηθέντων χαρακτήρισε τα βιώσιμα ή φιλικά προς το περιβάλλον ταξίδια ως κάπως ή πολύ σημαντικά γι’ αυτούς, ενώ μια μελέτη της Expedia διαπίστωσε ότι το 60% των ταξιδιωτών ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα προκειμένου ένα ταξίδι να είναι βιώσιμο.

Ωστόσο, η έννοια της βιωσιμότητας έχει φτάσει στο σημείο της υπερβολής και έχει γίνει πολύ ευρεία. Αντί να παραμείνουν στην τάση της “αειφορίας”, λοιπόν, μια καλύτερη στρατηγική για τους ξενοδόχους είναι να επικεντρωθούν στην “ολοκληρωμένη ευεξία”, με έναν σχεδιασμό που είναι ευεργετικός για τη φύση και καλλιεργεί την ευεξία των επισκεπτών.

Ένα παράδειγμα αποτελεί το Etéreo, της Auberge Resorts Collection, στη Ριβιέρα Μάγια του Μεξικού. Προωθούμενο ως “ένα καταφύγιο για όσους αναζητούν ευεξία”, το κατάλυμα είναι χτισμένο πάνω σε ξυλοπόδαρα για να διατηρήσει το περιβάλλον των γύρω μαγκρόβιων δασών και διαθέτει ένα ελαφρύ δίκτυο από πεζοδρόμια και μια γέφυρα για να συνδέει τους επισκέπτες με την ομορφιά των δασών καθώς κατευθύνονται προς την παραλία, τα εστιατόρια ή τις εμπνευσμένες από τους Μάγια θεραπείες του σπα. Ο σχεδιασμός με ελάχιστες επιπτώσεις δίνει στα κτίρια του ξενοδοχείου την εντύπωση ότι αιωρούνται μέσα στο δάσος, ενώ παράλληλα δημιουργεί έμπνευση για την ευεξία που αναζητούν οι επισκέπτες.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *