Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι υπογραφές συμβολαίων μεταξύ των Ελλήνων ξενοδόχων και των tour operators για το 2019, και η εικόνα που έχει σχηματίσει το money-tourism.gr, μιλώντας με αρκετούς ξενοδόχους σε διάφορους προορισμούς, είναι απροσδόκητα θετική, δεδομένου του προβληματισμού που έχει αναπτυχθεί για την επόμενη χρονιά.
Πιο αναλυτικά, κατά μέσο όρο, στα συμβόλαια με τους tour operator της Δυτικής Ευρώπης, προβλέπονται για τα ευπώλητα 5στερα και 4στερα ξενοδοχεία, αυξήσεις 3-5%, με τον μέσο όρο να είναι στο 3%.
Αντιθέτως, στα συμβόλαια με ρωσικούς tour operators, οι αυξήσεις κινούνται από 0 έως 1,5%, σαν αποτέλεσμα της έλλειψης ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στη Ρωσία, ειδικά μετά την “είσοδο” στην αγορά ξανά της Τουρκίας και της Αιγύπτου.
Βέβαια υπάρχουν και ξενοδοχεία που υπογράφουν με υψηλές διψήφιες, σε ποσοστά, αυξήσεις, που έχουν να κάνουν όμως με μονάδες πολύ υψηλών προδιαγραφών, και άνοιξαν τα τελευταία χρόνια, προσφέροντας επώνυμο και με ταυτότητα, προϊόν.
Ωστόσο, έμπειροι τουριστικοί παράγοντες, σημειώνουν με νόημα ότι οι “tour operators, δέχονται πολύ εύκολα και χωρίς παζάρια τις αυξήσεις, τακτική που δεν συμβαδίζει με την πάγια τακτική των μεγάλων πολυεθνικών κολοσσών”.
Στην ερώτηση γιατί υπογράφουν χωρίς δεύτερη σκέψη, η απάντηση που μας δόθηκε είναι η εξής: “Για τα μεν ευπώλητα ξενοδοχεία, που επιλέγουν οι πελάτες και έχουν ζήτηση, μια αύξηση 3% δεν είναι υπερβολική. Για αρκετά όμως ξενοδοχεία, η λογική των tour operators, είναι να υπογράψυν τα συμβόλαια, ώστε αν υπάρξουν ξανά προβλήματα στην ευρύτερη περιοχή (Τουρκία, Αίγυπτος, κ.λπ.), να έχουν εναλλακτική λύση. Αν η σαιζόν εξελιχθεί ομαλά και κάποια ελληνικά ξενοδοχεία, δεν πουλάνε, λόγω υψηλής τιμής, το πρόβλημα θα είναι στα ξενοδοχεία και τότε θα ξεκινήσουν οι προσφορές…”.
Ίσως αξίζει να εφαρμοστεί το Ισπανικό σύστημα. Ορισμός κατώτατης τιμής ανα κατηγορία ξενοδοχείου με απαγόρευση πώλησης σε χαμηλότερη τιμή.
Παρα πολύ σωστό με τι Ισπανικό σύστημα .Μακάρι να γινόταν και εδώ .