money tourism copyright photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αυτές είναι οι τιμές των ξενοδοχείων στη Μεσόγειο | Θεαματική αύξηση σε σύγκριση με το 2019 | Πρώτη και με διαφορά η Ελλάδα | ΤΙΜΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Θεαματική άνοδο παρουσιάζουν οι τιμές των ξενοδοχείων σε μεγάλους προορισμούς στη Μεσόγειο, σε σύγκριση με τους μέσους όρους πριν από την πανδημία, με την Ελλάδα να αποτελεί τον πρώτο, και με διαφορά, μεσογειακό προορισμό, που γνώρισε τη μεγαλύτερη αύξηση. Στον αντίποδα εμφανίζεται η Τουρκία, η οποία αποτελεί και τον μοναδικό προορισμό στην περιοχή, που οι ξενοδοχειακές τιμές μειώθηκαν.

Μεγάλη αύξηση σημείωσαν οι τιμές των ξενοδοχείων στους κυριότερους προορισμούς διακοπών στη Μεσόγειο -Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία- κατά τη διάρκεια αυτής της θερινής περιόδου, σε σύγκριση με τις μέσες τιμές το προ πανδημικό διάστημα του 2019.

Η Ελλάδα είναι, με διαφορά, ο προορισμός στη Μεσόγειο, όπου καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση στις ξενοδοχειακές τιμές, με τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων να καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση, 47% και να ακολουθούν τα τετράστερα με αύξηση 31%. Αντίθετα, η Τουρκία είναι η μόνη μεσογειακή χώρα που γνώρισε πτώση 4% στα ξενοδοχεία τριών αστέρων.

“Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτό;”, διερωτάται η Anna Borduzha, διευθύντρια Επιχειρηματικής Ανάπτυξης στη Mabrian Technologies, πάροχος πληροφοριών για την ταξιδιωτική βιομηχανία και τους έξυπνους προορισμούς.

“Ενώ είναι ίσως πολύ νωρίς και υπάρχουν τόσοι πολλοί παράγοντες για να δοθεί μια οριστική απάντηση, υπάρχουν πολλά σημαντικά σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Πρώτον, καθώς πολλά ξενοδοχεία παραμένουν κλειστά ή ανοίγουν μόνο εν μέρει, προφανώς αυτό επηρεάζει τις τιμές: η μικρότερη προσφορά αυξάνει πάντα τις τιμές εάν η ζήτηση παραμένει σταθερή. Εξίσου η αύξηση των τιμών στην κατηγορία των πέντε αστεριών μπορεί ίσως να εξηγηθεί εν μέρει από το γεγονός ότι οι πιο εύποροι ταξιδιώτες έχουν επηρεαστεί λιγότερο από την οικονομική κρίση που προήλθε από την πανδημία και δεν αναβάλλουν το υψηλό κόστος της εξέτασης PCR. Έχουμε δει, επίσης, κάποια στοιχεία ότι όσοι ταξιδεύουν για διακοπές περνούν μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα στον προορισμό, αυξάνοντας έτσι τη συνολική ζήτηση. Υπάρχουν βέβαια και άλλα σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη, τα οποία μπορεί να χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να τα αναλύσουν οι οικονομολόγοι, συμπεριλαμβανομένου ότι τα ξενοδοχεία ενδέχεται να χρειαστεί να αυξήσουν τις τιμές, καθώς η βάση κόστους τους έχει αυξηθεί λόγω των μέτρων για τον Covid και/ ή της ανάγκης να αναπληρώσουν τα χαμένα έσοδα”, λέει η Borduzha.

Σύμφωνα πάντα με την Borduzha, υπάρχει φυσικά ένας ακόμη παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη και αυτό είναι ότι τα διεθνή ταξίδια -και με αυτό εννοούμε υπερατλαντικά ταξίδια ή ταξίδια στην Ασία, κ.ο.κ.- έχουν μειωθεί σε ένα μικρό κλάσμα των προηγούμενων επιπέδων τους. Όμως, η επιθυμία να ταξιδέψει κάποιος έχει παραμείνει υψηλή, οπότε ίσως κάποιοι από εκείνους που προηγουμένως ήθελαν να κάνουν ένα ταξίδι από την Ευρώπη στην Αμερική ή την Ασία ή μια κρουαζιέρα, που έχουν σχεδόν σταματήσει, τώρα ταξιδεύουν στην Ευρώπη, δημιουργώντας ζήτηση που στο παρελθόν δεν υπήρχε..

Όποια και αν είναι η βασική αιτία αυτού -και η εκτίμησή μας είναι ότι είναι ένας συνδυασμός όλων των προαναφερόμενων παραγόντων- συνολικά είναι σαφώς ενθαρρυντικό να βλέπουμε τον τομέα των ταξιδιών και της φιλοξενίας να αρχίσει να επιδεικνύει μεγάλη ανθεκτικότητα.

Για τη μελέτη αυτή, αναλύθηκε η μέση ελάχιστη τιμή ενός τυπικού δίκλινου δωματίου ανά προορισμό και κατηγορία που δημοσιεύτηκε στους κύριους ΟΤΑ: Booking.com, TripAdvisor, Expedia.
Η ανάλυση περιλαμβάνει τις μέσες τιμές ανά χώρα για διανυκτερεύσεις τον Ιούλιο και τον Αύγουστο 2021. Για την εξέλιξη των τιμών, έγινε σύγκριση των μέσων τιμών που δημοσιεύτηκαν σε ΟΤΑ κατά την ίδια περίοδο το 2019. Αυτή η μελέτη βασίζεται σε δείγμα από περισσότερα από 73.000 ξενοδοχεία.

ksd PRIMAGEL Μεσόγειο
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *