theoharis
Η ηγεσία της ΕΞΗ

Οι Τούρκοι ξενοδόχοι ζητούν καλύτερους όρους πληρωμής, μετά την χρεωκοπία της Thomas Cook|Παρέμβαση στο θέμα και από την Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ξεκίνησε η συζήτηση μεταξύ των ξενοδόχων και των μεγάλων Γερμανών τουρ οπερέιτορ για τις πληρωμές εντός εύλογου χρονικού πλαισίου, σε αντίθεση με το ισχύον καθεστώς των 60 ημερών και άνω. Μια συζήτηση που γίνεται στους κόλπους των ξενοδόχων εδώ και αρκετά χρόνια και κορυφώθηκε μετά τις χρεωκοπίες αρκετών tour operator, με πλέον ηχηρή αυτή του Thomas Cook.

Το έγκυρο γερμανικό περιοδικό FvW, δημοσίευσε σχετικό ρεπορτάζ, σύμφωνα με το οποίο οι Τούρκοι ξενοδόχοι ζητούν αλλαγή του καθεστώτος εξόφλησης από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες στο εξής, ως συνέπεια των μεγάλων χρεών τους που προκλήθηκαν από την πτώχευση του ομίλου Thomas Cook. Η εταιρεία, η οποία πτώχευσε στα τέλη Σεπτεμβρίου, δεν πλήρωνε τιμολόγια για διάστημα μεγαλύτερο των 60 ημερών από την παραλαβή τους.

Ο Erkan Yagci, πρόεδρος της περιφερειακής ξενοδοχειακής ένωσης Αττάλειας (Aktob), δήλωσε: “Είναι απαράδεκτο οι ταξιδιωτικοί πράκτορες όπως Thomas Cook ή TUI να πληρώνουν σε διάστημα 60 ημερών μετά τη λήψη του λογαριασμού, από την στιγμή που ο πελάτης αναχωρεί”. Η ένωσή του, με 900 μέλη, απαιτεί πληρωμή εντός 21 ημερών το αργότερο, ώστε να μπορούν να πληρώσουν το μηνιαίο μισθό του προσωπικού και άλλα έξοδα.

Thomas-Cook-Οι συνέπειες της αφερεγγυότητας του Cook ήταν επίσης ένα σημαντικό θέμα σε μια τουρκική διάσκεψη ξενοδοχειακών επιχειρηματιών στο Μπέλεκ την περασμένη εβδομάδα, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 1.000 ξενοδόχοι, διευθυντές τουρισμού και αξιωματούχοι.

Sören-Hartmann_der_touristik
Ο κ. Sören Hartmann του DER Touristik

Ο Sören Hartmann, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου DER Touristik, αναγνώρισε στη διάσκεψη ότι η αφερεγγυότητα είχε καταστρέψει την εικόνα των ταξιδιωτικών πρακτόρων μεταξύ των ξενοδόχων, ενώ έπρεπε να επιλυθεί το ζήτημα του νέου συστήματος ασφάλισης σε περίπτωση αφερεγγυότητας. Ωστόσο, ισχυρίστηκε ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών στη Γερμανία είχε πλέον «εξομαλυνθεί», υπογραμμίζοντας: «Οι οργανωμένες διακοπές είναι ακόμα η καλύτερη και ασφαλέστερη μέθοδος ταξιδιού».

Σχετικά με τις προθεσμίες πληρωμής, ο Hartmann δήλωσε ότι τα ξενοδοχεία “δεν πρέπει να λειτουργούν σαν τράπεζες” και είχαν το δικαίωμα να λαμβάνουν τις πληρωμές τους εντός εύλογου χρονικού διαστήματος. “Αναθεωρήστε με ποιον θέλετε να συνεργαστείτε και με ποιος δεν θέλετε”, συνέστησε.

ogerΟ υπουργός Τουρισμού της Τουρκίας Μεχμέτ Ερσόι δήλωσε στους συμμετέχοντες στο συνέδριο ότι η Άγκυρα είχε αντιδράσει γρήγορα με την παροχή οικονομικής στήριξης 50 εκατομμυρίων ευρώ στους ξενοδόχους για να τους δώσει τη δυνατότητα να επιστρέψουν τα δάνεια που έχουν λάβει.

Στο Ηράκλειο

Με αφορμή το πρόσφατο δημοσίευμα του πλέον έγκυρου γερμανικού περιοδικού και portal FVW, η Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου επισημαίνει την προφανή ανισορροπία που προκύπτει μεταξύ της παρεχόμενης υπηρεσίας και του τρόπου που αυτή πληρώνεται. Είναι γνωστό, ότι τα ξενοδοχεία είναι εντάσεως κεφαλαίου και εργασίας, και οι τρόποι πληρωμής που ισχύουν σήμερα καθιστούν εξαιρετικά επισφαλή τη λειτουργία αλλά και την οικονομική θέση των ξενοδοχείων.

Όπως επισημαίνει η Ένωση, το αίτημα των ξενοδόχων για έγκαιρη πληρωμή, δηλαδή εντός του μήνα, είναι απολύτως λογικό και σύμφωνο με τα τρέχοντα συναλλακτικά ήθη αλλά και τη ροή των υποχρεώσεων που έχουν οι ξενοδόχοι, αρχής γενομένης από τη μισθοδοσία αλλά και την κάλυψη των προμηθευτών τους.

wtm
money tourism copyright photo

Η Οικονομία της φιλοξενίας είναι σύνθετη και μπορεί να περιγραφεί ως ένα ψηφιδωτό παροχών υπηρεσιών και προϊόντων, πού αγοράζουν οι ξενοδόχοι για να δημιουργήσουν το τελικό προϊόν φιλοξενίας. Η αλυσίδα σπάει όταν ξενοδοχεία αδυνατούν να προμηθευτούν με όρους αγοράς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που με τη σειρά τους μεταπωλούν στον ξένο επισκέπτη. Από κει ξεκινάει και ένα γαϊτανάκι πιστώσεων που ακριβαίνει το τελικό προϊόν και αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για πολλούς συναδέλφους, υπογραμμίζει η Ένωση Ξενοδόων Ηρακλείου. Διευκρινίζει δε ότι το “ο πελάτης έχει πάντα δίκιο” πρέπει να οριοθετηθεί με τον ίδιο τρόπο που οριοθετούνται και είναι απόλυτα το κόστος της υπηρεσίας, ο χρόνος που απαιτείται για να παραχθεί και οι άνθρωποι που μοχθούν για την παροχή ανώτερης φιλοξενίας.

Η Ένωση χαιρετίζει κάθε προσπάθεια εξορθολογισμού των οικονομικών όρων που δημιουργούν το τελικό πακέτο φιλοξενίας. Όπως επισημαίνει, ήταν και είναι άδικο οι ξενοδόχοι να επωμίζονται όλο το βάρος της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής οικονομίας χωρίς να τους αναγνωρίζεται και ο ιδιαίτερος ρόλος που έπαιξαν, πιστώνοντας ουσιαστικά τους συνεργαζόμενους τουρ οπερέιτορ και δίνοντάς τους περιθώρια που δεν είχαν ποτέ ως ξενοδοχεία.

Τι άφησε πίσω η χρεωκοπία της Thomas Cook

Ο πρώην δεύτερος μεγαλύτερος γερμανικός τουριστικός όμιλος, έκλεισε επισήμως στα τέλη Νοεμβρίου, με την απώλεια περίπου 1.000 θέσεων εργασίας στο κεντρικό γραφείο του Oberursel, κοντά στη Φρανκφούρτη. Η εταιρεία διοργάνωσε εκδήλωση για την απασχόληση όπου οι τοπικές εταιρείες, όπως η Lufthansa, η Deutsche Bahn και αρκετοί ταξιδιωτικοί πράκτορες, παρουσιάστηκαν στους υπαλλήλους της Cook.

Η διάλυση του αφερέγγυου ομίλου στη Γερμανία έχει πλέον ολοκληρωθεί. Δεν υπήρχαν αγοραστές για τη Thomas Cook Γερμανία ως σύνολο ούτε για τα εμπορικά σήματα Neckermann Reisen, Thomas Cook Signature και Air Marin. Ο Τουρκος σπεσιαλίστας Öger Tours και Bucher Reisen αναλήφθηκαν από την τουρκική εταιρία Anex.

touristik

Το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου ταξιδιωτικών πρακτορείων 1,200 ατόμων της Cook πήγε επίσης σε διάφορους αγοραστές. Το τμήμα καταστημάτων Karstadt Kaufhof έχει αποκτήσει 106 από τα 126 ιδιόκτητα γραφεία της εταιρείας, ενώ το κορυφαίο δίκτυο ταξιδιωτικών πρακτορείων RTK έχει αναλάβει το δίκτυο franchise (Holiday Land) με 360 μέλη. Η RT-Reisen (η μητρική εταιρεία RTK) και η Schauinsland-Reisen είναι οι νέοι συνιδιοκτήτες του δικτύου συνεργασίας Alpha Reisebüropartner, το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα από 700 ανεξάρτητα ταξιδιωτικά γραφεία.rtk

Όσον αφορά την ξενοδοχειακή επιχείρηση του Cook, οι διεθνείς μάρκες Casa Cook και Cook’s Club πωλήθηκαν στον πρώην κινέζο μέτοχο Fosun Group. Στη Γερμανία, η DER Touristik συμφώνησε τώρα να αναλάβει την Sentido, την αλυσίδα franchise up-market με 46 ιδιότητες (που προσελκύουν κυρίως γερμανόφωνους επισκέπτες). Το μέλλον των άλλων εμπορικών σημάτων Sunprime, Sunwing (οικογένειες), Smartline (προϋπολογισμού) και Sunconnect, παραμένει ασαφές, αν και ορισμένες οντότητες του Sunprime και Sunwing έχουν αναληφθεί από τον Ving Group (πρώην Thomas Cook Nordics).

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *