olp

ΟΛΠ : Η διαβούλευση που δεν έγινε και η προσπάθεια…

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Χωρίς καμία διαβούλευση και προσπαθώντας να αποφύγει την Δημόσια Αρχή Λιμένα Πειραιά, που είναι κατά νόμο αρμόδια, η διοίκηση του ΟΛΠ, προωθεί το επενδυτικό πρόγραμμα που η ίδια ετοίμασε, θέλοντας να αποφύγει κάθε διάλογο με τους χρήστες, αλλά και με την τοπική κοινωνία.

Ως γνωστόν, η διοίκηση του ΟΛΠ, κάλεσε στις 22 Ιανουαρίου κάλεσε εκπροσώπους φορεών που έχουν εμπλοκή στο λιμάνι του Πειραιά ( επιχειρηματικούς φορείς, δημάρχους, τοπικούς παράγοντες, κ.λπ.) με θέμα «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) Λιμένα Πειραιά – Διαβούλευση με φορείς».

Στη συνάντηση αυτή, έγινε μια παρουσίαση ιδεών, ενώ μάλιστα διαπιστώθηκε ότι δεν είχαν κληθεί πλήθος φορέων, με αποτέλεσμα εσπευσμένα να γίνει και δεύτερη αντίστοιχη συνάντηση, με τους “ξεχασμένους” από την διοίκηση του ΟΛΠ.
Με την ολοκλήρωση των συναντήσεων αυτών, η διοίκηση του ΟΛΠ, ζήτησε εντός ασφυκτικού χρονικού πλαισίου, να καταθέσουν οι φορείς τις προτάσεις τους, για το Master plan που παρουσιάστηκε, διαδικασία απολύτως αδύνατη, αφού πέραν της προσθεσμίας, οι φορείς θα έπρεπε να τοποθετηθούν σε μία απολύτως γενική παρουσίαση, σε ένα τόσο μείζον θέμα, με πληθώρα τεχνικών θεμάτων, όπως είναι η ανάπτυξη του μεγαλυτέρου λιμανιού της χώρας.
Μάλιστα ενδεικτικό της … πρεμούρας της διοίκησης του ΟΛΠ, ήταν η αγνόηση αιτημάτων σημαντικών φορέων – χρηστών του λιμανιού, για συνάντηση με τους επιτελείς του Οργανισμού, ώστε να δοθούν οι απαραίτητες τεχνικές λεπτομέρειες και διευκρινίσεις, προκειμένου οι φορείς αυτοί να καταθέσουν τις απόψεις τους.
Και όχι μόνο η διοίκηση του ΟΛΠ δεν απάντησε στην αλληλογραφία των φορεών αυτών, αλλά, προκειμένου να οδηγήσει σε αδιέξοδο την διαδικασία ουσιαστικής διαβούλευσης, που ξεκίνησε η Δημόσια Αρχή Λιμένα Πειραιά (ΔΑΛΠ) και ο διοικητής της κ. Δημοσθένης Μπακόπουλος, ο οποίος συνεκάλεσε σύσκεψη για το θέμα, στις 7 Φεβρουαρίου, με την παρουσία όλων των εμπλεκομένων φορέων, απέστειλε επιστολή στην κυβέρνηση, καταγγέλοντας την ΔΑΛΠ.
Σημειωτέον ότι στην σύσκεψη αυτή, ακούστηκαν έντονες διαμαρτυρίες από τους συμμετέχοντες κατά της διαδικασίας που ακολουθεί ο ΟΛΠ.
 
Όπως αποκάλυψε το euro2day, “…η Cosco με επιστολή προς την κυβέρνηση υποστηρίζει πως παραβιάζεται η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ στον Πειραιά και πως παράγοντες του λιμανιού βάζουν τρικλοποδιές στην ιδιωτικοποίηση! Αφορμή για τη σκληρή επιστολή της διοίκησης του ΟΛΠ προς δύο υπουργούς (Οικονομικών και Ναυτιλίας), τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, είναι μια ξεχωριστή διαβούλευση που προωθεί ο διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένα Πειραιά (ΔΑΛΠ) Δημοσθένης Μπακόπουλος για το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ στο λιμάνι.Η διοίκηση του ΟΛΠ υποστηρίζει πως έχει προχωρήσει σε αντίστοιχη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και αδυνατεί να κατανοήσει γιατί χρειάζεται μία ξεχωριστή διαβούλευση για το ίδιο θέμα υπό τον κ. Μπακόπουλο”.
Αντίστοιχα, το έγκριτο Seanation, αναφέρει “…Καθώς η πλευρά του ΟΛΠ αναγνωρίζει ότι αρμόδιο όργανο για τον έλεγχο και την έγκριση του, είναι η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, η ενέργεια της ΔΑΛ-Π να δημοσιεύσει στη «Διαύγεια» απόφασή της στην οποία αναφέρει ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά δεν έχει προβεί σε καμία απολύτως διαβούλευση με τη ΔΑΛ-Π ως αρμόδια Αρχή Λιμένος είναι προφανές ότι δημιουργεί «συγκρουσιακό σκηνικό»”.

Σημειωτέον ότι έγκυροι ναυτιλιακοί παράγοντες, σημειώνουν ότι αρκετά απ’ όσα προβλέπονται στο Master Plan, που παρουσίασε η διοίκηση του ΟΛΠ, έστω και χωρίς λεπτομέρειες, δημιουργούν σημαντικά θέματα ασφαλείας, αλλά και λειτουργικότητας.
Αποτελέσμα του θέματος που δημιουργήθηκε ήταν τελικά η παροχή νέας προθεσμίας έως τις 5 Μαρτίου από την διοίκηση του ΟΛΠ, προκειμένου οι φορείς να καταθέσουν τις απόψεις τους, πλην όμως κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, τόσο λόγω χρονικής προθεσμίας, όσο και κυρίως λόγω της έλλειψης πληροφόρησης για όσα προτείνονται για το λιμάνι του Πειραιά.
Η εισήγηση
Η εισήγηση στην οποία έχουν κληθεί οι εμπλεκόμενοι να καταθέσουν τις απόψεις τους, έχει ως εξής:
  1. Γενικά

Η ΟΛΠ Α.Ε. εκπονεί το «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης Λιμένων Διεθνούς Ενδιαφέροντος» (Master Plan) σε εκτέλεση όσων ορίζονται στη Σύμβαση Παραχώρησης του 2016, που κυρώθηκε με το νόμο Ν. 4404/2016.

Το αντικείμενο του Σχεδίου αφορά στη σύνταξη Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) Λιμένα Πειραιά σύμφωνα με:

  1. Όλους τους νόμους και κανονισμούς γενικής εφαρμογής, καθώς και όλους τους ισχύοντες Ρυθμιστικούς Κανόνες,
  2. Τη μεθοδολογία και τις προδιαγραφές που παρατίθενται στο έγγραφο με τίτλο «Προδιαγραφές Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης Λιμένων Διεθνούς Ενδιαφέροντος», το οποίο χρονολογείται τον Μάρτιο 2013 και δημοσιεύτηκε από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (οι Προδιαγραφές Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης), καθώς και τις διαδοχικές κατευθυντήριες γραμμές που ενδέχεται να δημοσιευτούν κατά καιρούς από τον υπεύθυνο Κυβερνητικό Φορέα του ΕΔ (Α.Π. 8210/15/13/30-04-2013 Εγκύκλιος ΥΝΑ/ΓΓΛΛΠ/ΔΛΥα),
  • Τους κανόνες και τις κατευθυντήριες γραμμές για την κατάρτιση προγραμματικών σχεδίων, όπως παρατίθενται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 6.2 (β) της ανωτέρω Σύμβασης Παραχώρησης.
  1. Σκοπιμότητα μελέτης

Ο Λιμένας Πειραιά αποτελεί τον σημαντικότερο Λιμένα της Ελλάδας και έναν από τους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους σε όλη την Ευρώπη. Οι λιμενικές δραστηριότητες που πραγματοποιούνται καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα: ναυπηγοεπισκευή, σταθμός εμπορευματοκιβωτίων (διακίνηση Ε/Κ, χύδην φορτία), σταθμός αυτοκινήτων (Car Terminal), επιβατικός σταθμός (με χρήση Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων) και δραστηριότητες κρουαζιέρας.

Σκοπός εκπόνησης του Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) είναι η σύνταξη σχεδίου για την ανάπτυξη και λειτουργία του Λιμένα Πειραιά, όπως προβλέπεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ (I) της 2016 Σύμβασης παραχώρησης, στο οποίο η ΟΛΠ αναγνωρίζει και αποδέχεται ότι οι Προγραμματικοί Στόχοι εμπεριέχουν τους βασικούς στόχους πολιτικής, που εκφράζουν τις εύλογες προσδοκίες του Ελληνικού Δημοσίου για την υγιή ανάπτυξη του Λιμένα Πειραιά και την ικανότητα των κοινοτήτων που εξυπηρετούνται από αυτόν να ευημερήσουν, επωφελούμενες από τη διαθεσιμότητα, την προβλεψιμότητα, την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των λειτουργιών του.

Στόχος είναι ο σωστός προγραμματισμός της μελλοντικής εξέλιξης και ανάπτυξης του λιμένα με γνώμονα τα τεχνοοικονομικά στοιχεία που αφορούν κατά κύριο λόγο στις επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο CAPEX. Ο χρονικός ορίζοντας αναφοράς καλύπτει την περίοδο 2016-2021 και αποσκοπεί στον σωστό σχεδιασμό των εγκαταστάσεων έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί η δυναμικότητα εξυπηρέτησης και αν ελαχιστοποιηθεί η απώλεια χώρου και χρησιμότητας. Η μελέτη καθορίζει ακόμη τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια της ζώνης του λιμένα, τις επιτρεπόμενες προσχώσεις, τις χρήσεις γης, τους όρους και τους περιορισμούς δόμησης, τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και κάθε άλλο αναγκαίο στοιχείο για την εξυπηρέτηση της λειτουργικότητας και της ασφάλειας του Λιμένα.

Απώτερος στόχος είναι το Λιμάνι του Πειραιά να αποτελέσει κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών και να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας γενικότερα.

  1. Στρατηγικοί στόχοι ΟΛΠ Α.Ε.

Η διαμόρφωση των στρατηγικών αξόνων του ΟΛΠ θα πρέπει να λάβει υπόψη τις πολύ θετικές προοπτικές που διαμορφώθηκαν από την εγκατάσταση και δραστηριοποίηση του ομίλου COSCO στον οργανισμό, όπως συνοψίζονται παρακάτω:

Οι στρατηγικοί στόχοι του ΟΛΠ διαμορφώνονται σε τέσσερις άξονες:

  1. Ηγετική θέση για την homeport κρουαζιέρα στη Μεσόγειο: Προσέλκυση πρόσθετων 580,000 επιβατών της homeport  κρουαζιέρας (ως λιμάνι εκκίνησης) από τους οποίους στόχος είναι οι 100,000 να προέρχονται από την Κίνα, με σκοπό να δημιουργηθεί σημαντικό όφελος στην τοπική οικονομία. Θα γίνουν οι απαραίτητες υποστηρικτικές επενδύσεις που θα αφορούν στην αναβάθμιση της ξενοδοχειακής υποδομής, σε εμπορικές και άλλες δραστηριότητες.
  2. Κόμβος ναυπηγοεπισκευής στην Ανατολική Μεσόγειο: Εγκατάσταση νέου floating dock και αναβίωση της δραστηριότητας της Ναυπηγοεπισκευής μέσω της προσέλκυσης 350-450 πλοίων ανά έτος μέσω καλύτερης τιμολόγησης των υπηρεσιών, αυξημένης αξιοπιστίας και γρήγορης εξυπηρέτησης.
  3. Νότια πύλη για το Σινο-Ευρωπαϊκό εμπόριο: Επέκταση των δραστηριοτήτων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων μέσω χερσαίας διασύνδεσής του με διαμετακομιστικά κέντρα (ε τρένα), προσέλκυση νέων πελατών για τον κλάδο των οχηματαγωγών (Ro-Ro) και επέκταση των δραστηριοτήτων της εφοδιαστικής αλυσίδας με την κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων.
  4. Πύλη για τη μεταφορά επιβατών σε όλη την Ελλάδα: Διατήρηση του υπάρχοντος επιπέδου δραστηριότητας και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, μέσω στοχευμένων επενδύσεων μικρής κλίμακας (π.χ. πάρκινγκ, εκβάθυνση λιμένα, ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας).

4. Στρατηγικές επενδύσεις ΟΛΠ Α.Ε.

  1. Επέκταση Επιβατικού Λιμένα (Νότια Ζώνη, Φάση Α) με σκοπό τη δημιουργία 2 θέσεων και συνολικά 6 νέων θέσεων (μαζί με τη Β’ Φάση) πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων μήκους έως 350μ, έτσι ώστε ο Πειραιάς να καταστεί το κυριότερο λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.
  2. Επέκταση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων (Λιμένας Ηρακλέους) (Εμπορικός Λιμένας). Αφορά στην αναδιαρρύθμιση – ανάπτυξη του λιμένος Ηρακλέους και περιλαμβάνει, σε πρώτο στάδιο, τη μεταφορά της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στην περιοχή κρηπιδώματος Δραπετσώνας (Γ1 Διαχείριση), με αντίστοιχη μεταφορά της εμπορευματικής δραστηριότητας (Car Terminal) στον Προβλήτα I λιμένος Ηρακλέους (έμπροσθεν ΔΕΗ). Στα πλαίσια Β’ Σταδίου περιλαμβάνεται η επέκταση, με λιμενικό έργο, του Προβλήτα I Ηρακλέους (βόρειο τμήμα). Σκοπός του έργου είναι με την επέκταση των κρηπιδωμάτων να αυξήσει σημαντικά τους χερσαίους χώρους του Car Terminal και να ενοποιήσει τους επισκευαστικούς χώρους του λιμένα.
  3. Κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000m2 το καθένα, στην περιοχή Γ2 (G2).
  4. Επισκευή δαπέδων, σιδηροτροχιών και γερανογεφυρών στοιβασίας (RMG cranes) Προβλήτα I Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Αφορά λειτουργικές προσαρμογές προβλήτα I για τη λειτουργική του αναβάθμιση.
  5. Βυθοκόρηση Κεντρικού Λιμένα. Έχει υλοποιηθεί και παλαιότερη εκβάθυνση και θα απαιτηθεί πρόσθετη εκβάθυνση για λόγους περιοδικής συντήρησης των λειτουργικών βαθών του λιμένα που πρέπει να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά για να καλύπτει τις διαρκείς ανάγκες εκβάθυνσης.
  6. Κατασκευή Νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών. Το έργο ήδη βρίσκεται στη φάση της οριστικής παραλαβής του.
  7. Βελτίωση και Συντήρηση Υποδομών Λιμένα που αφορά συνεχείας (ετήσιες) εργασίες συντήρησης ή / και επισκευών των υφιστάμενων υποδομών του ΟΛΠ σε λιμενικές υποδομές, συντηρήσεις κτιριακών έργων και Η/Μ εξοπλισμού.
  8. Υπόγεια Οδική Σύνδεση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων με Πρώην Χώρο ΟΔΔΥ που αφορά τη διασύνδεση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με χώρο πρώην ΟΔΔΥ, που είναι υπό μελέτη.
  9. Παγόδα – Ξενοδοχείο 5*. Το έργο αφορά στην ανακατασκευή του κτιρίου Παγόδας για Ξενοδοχείο 5*. Η πρόταση αυτή υπερισχύει κάθε άλλης πρότασης περί εκθεσιακού συνεδριακού χώρου, και βρίσκεται υπό μελέτη.
  10. Μετατροπή της Πενταγωνικής Αποθήκης σε Επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας βρίσκεται στην Ακτή Μιαούλη. Έχει κατατεθεί πλήρης μελέτη Αρχιτεκτονική και Η/Μ προς έγκριση.
  11. Ανακατασκευή πέτρινης αποθήκης για τη μετατροπή της σε Μουσείο μετανάστευσης και Ιστορικό Αρχείο ΟΛΠ. Υπάρχει μελέτη και πρόσφατη περιβαλλοντική αδειοδότηση  και περιλαμβάνεται ως αδειοδοτημένο έργο.
  12. Μετατροπή αποθηκών σε ξενοδοχείο 4* και 5*. Το σύνολο των έργων πρέπει να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά εφόσον περιλαμβάνεται στα προγραμματιζόμενα έργα.
  13. Οικολογικά Λεωφορεία (Eco Buses) για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων επιβατών και κοινού γύρω από τον κεντρικό λιμένα ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας.
  14. Ανάπτυξη Κέντρου Αποθήκευσης και Διανομής (logistics) στην πρώην περιοχή ΟΔΔΥ, έκτασης 80.000m2 με κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκών εφοδιαστικής αλυσίδας.
  15. Βελτίωση Υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (συμπεριλαμβανομένων των πλωτών δεξαμενών) με σκοπό την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής πλοίων.
  16. Κατασκευή Επισκευαστικού προβλήτα μεγάλων γιώτ στην περιοχή Γ1 με την εγκατάσταση synchrolift 8500 τόνων.
  17. Προμήθεια εξοπλισμού λιμένα.
  18. Κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας στην περιοχή της Νότιας Ζώνης του Λιμένα.
  19. Κατασκευή ενός καινούριου ξενοδοχείου 5* στην περιοχή Porto Leone.
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *