Lufthansa
Lufthansa Group LAC

Είναι οριστικό: Στην Lufthansa το 41% της ITA Airways | Στα 325 εκατ. ευρώ το κόστος μερικής ιδιωτικοποίησης του ιταλικού αερομεταφορέα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έπειτα από ένα χρόνο προσπαθειών, πιέσεων, και περίπου πέντε μήνες αποκλειστικών διαπραγματεύσεων, η Lufthansa και η ιταλική κυβέρνηση κατέληξαν σε συμφωνία για τη μερική ιδιωτικοποίηση της ITA Airways. Με βάση τη συμφωνία ο γερμανικός αερομεταφορέας θα αποκτήσει μειοψηφικό μερίδιο 41% της ITA μέσω αύξησης κεφαλαίου ύψους 325 εκατ. ευρώ, με δυνατότητα απόκτησης του υπόλοιπου 59% σε μεταγενέστερο χρόνο.

Η συμφωνία ανακοινώθηκε μετά από επίσημη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη μεταξύ του Ιταλού υπουργού Οικονομικών και Δημοσιονομικών (MEF), Giancarlo Giorgetti, του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Lufthansa, Carsten Spohr, και του διευθύνοντος συμβούλου της ITA Airways, Antonino Turicchi.

Η συμφωνία υπόκειται στην έγκριση του ιταλικού Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την τελευταία να έχει τη δυνατότητα να επιβάλλει όρους εάν η εξαγορά επηρεάσει τον ανταγωνισμό.

Παράλληλα με την αύξηση κεφαλαίου από τον όμιλο Lufthansa, το ιταλικό υπουργείο θα εισφέρει επίσης 250 εκατ. ευρώ στην ITA Airways. Όσον αφορά την τιμή αγοράς για το υπόλοιπο 59% των μετοχών θα εξαρτηθεί από την επιχειρηματική ανάπτυξη της ITA Airways.

Ο ιταλικός αερομεταφορέας, ο οποίος ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021 ως διάδοχος της ζημιογόνου Alitalia, θα πρέπει να αυξήσει τα έσοδά του σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ φέτος έναντι 1,6 δισ. ευρώ το 2022. Το 2027, η αεροπορική εταιρία θα πρέπει να παράγει έσοδα 4,1 δισ. ευρώ, με βάση ένα στόλο 94 αεροσκαφών, σε σύγκριση με τα σημερινά 71 αεροσκάφη, αναφέρει το MEF, αν και σύμφωνα με την ITA ο στόλος θα αυξηθεί στα 105 αεροσκάφη το 2025.

Η ITA σχεδιάζει να αυξήσει το ανθρώπινο δυναμικό της φέτος σε 4.300 άτομα χάρη στην πρόσληψη 1.200 νέων υπαλλήλων. Ωστόσο, το 2027, ο αριθμός των εργαζομένων αναμένεται να ανέλθει σε 5.500.

Η ιδιωτικοποίηση ήταν πάντα το σχέδιο

Από την αρχή της σύστασής της, τον Νοέμβριο του 2020, προβλεπόταν ότι η ITA Airways θα ιδιωτικοποιούνταν κάποια στιγμή στο μέλλον. Τον Ιανουάριο του 2022, η Lufthansa και η ναυτιλιακή εταιρία MSC Group εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους να αποκτήσουν μειοψηφικό μερίδιο. Δύο μήνες αργότερα, μια κοινοπραξία από τον μετοχικό επενδυτή Certares, τη Delta Air Lines και την Air France-KLM προσχώρησε στον διαγωνισμό. Η κοινοπραξία, μάλιστα, πέρασε στην πρώτη θέση τον Αύγουστο, όταν έγινε ο προτιμώμενος πλειοδότης της κυβέρνησης Ντράγκι και ξεκίνησε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις.

Τα πράγματα άλλαξαν τον Νοέμβριο μετά τις γενικές εκλογές στην Ιταλία, όταν η νέα κυβέρνηση Μελόνι έδειξε προτίμηση στον όμιλο Lufthansa. Μέχρι τότε, η MSC Group είχε αποχωρήσει από τον διαγωνισμό, καθώς δεν συμφωνούσε με τους αναθεωρημένους όρους των διαπραγματεύσεων. Από τον Ιανουάριο του 2023 η Lufthansa και το MEF ξεκίνησαν αποκλειστικές διαπραγματεύσεις, που κατέληξαν στη χθεσινή συμφωνία.

Ωστόσο, πριν φτάσουμε στη συμφωνία υπήρξαν συζητήσεις επί συζητήσεων για τη  σωστή τιμή πώλησης με τον κ. Spohr να δηλώνει τον Μάρτιο ότι επεδίωκε έκπτωση στην τιμή αγοράς, η οποία φέρεται να ήταν 300 εκατ. ευρώ, αφού η ITA έκλεισε το 2022 με καθαρή ζημία 500 εκατ. ευρώ. Όμως, αντί η τιμή αγοράς να μειωθεί, η τελική συμφωνία προβλέπει ότι η Lufthansa θα πληρώσει 325 εκατ. ευρώ για την πέμπτη αεροπορική εταιρία του δικτύου της, μετά τη μητρική αεροπορική εταιρία Lufthansa, την SWISS, την Austrian Airlines και την Brussels Airlines.

Δηλώσεις και ανακοινώσεις

Σε ανακοίνωσή της στα μέσα ενημέρωσης, η ιταλική κυβέρνηση αναφέρει: “Η στρατηγική της ITA Airways είναι να καθιερωθεί ως πρωταγωνιστής μεταξύ των αερομεταφορέων πλήρους εξυπηρέτησης στους τρεις διηπειρωτικούς, διεθνείς και εγχώριους τομείς, με ιδιαίτερη προσοχή στην εξυπηρέτηση των μεγάλων αποστάσεων. Αυτή η στρατηγική επανατοποθέτηση θα επιτρέψει επίσης την καλύτερη εξυπηρέτηση της κίνησης του αερολιμένα της Ρώμης Fiumicino, ο οποίος θα διαδραματίσει έτσι κεντρικό ρόλο στο μοντέλο πολλαπλών κόμβων του ομίλου Lufthansa”.

Σε δηλώσεις του ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών και Δημοσιονομικών, Giancarlo Giorgetti, είπε: “Σήμερα κλείνει ένας δρόμος που σημάδεψε την ιστορία του εθνικού αερομεταφορέα με την προοπτική της ενσωμάτωσης με έναν σημαντικό ευρωπαϊκό αερομεταφορέα. Με αυτή την κυβέρνηση, σήμερα λύνεται ένας κόμπος που καθόριζε την αγορά αεροπορικών μεταφορών στην Ιταλία επί τριάντα χρόνια. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η απόφαση αυτή θα επιτρέψει στην αεροπορική αγορά να αναπτυχθεί προς το συμφέρον της Ιταλίας”.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Lufthansa, Carsten Spohr, επισήμανε: “Η σημερινή συμφωνία θα οδηγήσει σε μια win-win κατάσταση για την Ιταλία, την ITA Airways και τον όμιλο Lufthansa. Και είναι καλά νέα για τους Ιταλούς καταναλωτές και για την Ευρώπη, διότι μια ισχυρότερη ITA θα αναζωογονήσει τον ανταγωνισμό στην ιταλική αγορά. Ως νέα εταιρία με σύγχρονο στόλο και με τον αποτελεσματικό και αναπτυσσόμενο κόμβο της στη Ρώμη, η ITA ανταποκρίνεται απόλυτα στον όμιλο Lufthansa. Στο Μιλάνο, η ITA εξυπηρετεί μια ισχυρή περιοχή κάλυψης, η οποία προσφέρει επίσης δυνατότητες ανάπτυξης”.

Ως μέλος της οικογένειας του ομίλου Lufthansa, πρόσθεσε ο κ. Spohr, η ITA μπορεί να εξελιχθεί σε μια βιώσιμη και κερδοφόρα αεροπορική εταιρία, η οποία θα συνδέει την Ιταλία με την Ευρώπη και τον κόσμο. Ταυτόχρονα, η επένδυση αυτή θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε την ανάπτυξή μας σε μια από τις πιο σημαντικές αγορές μας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *