niki

Ουρά πλειοδοτών για τα slots της Niki

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Οι Niki Lauda, Thomas Cook, TUIfly, Ryanair και αρκετές άλλες εταιρίες κατέθεσαν τις προσφορές τους για τη Niki, τη χρεοκοπημένη αυστριακή αεροπορική εταιρία, που διατηρεί κερδοφόρα slots σε πολυσύχναστα γερμανικά αεροδρόμια, μετά την κατάρρευση της προσφοράς εξαγοράς της Lufthansa.

Μια ποικιλόμορφη συλλογή δυνητικών επενδυτών προέκυψε τις τελευταίες ημέρες, μετά από το γεγονός ότι ο διαχειριστής πτώχευσης της Niki, Lucas Flöther, ανακοίνωσε ότι οι δυνητικοί αγοραστές πρέπει να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές στις 21 Δεκεμβρίου, έως τις 12:00. Οι προσφορές αφορούν είτε ολόκληρη την αεροπορική εταιρία, με περίπου 1.000 υπαλλήλους, είτε μεμονωμένα περιουσιακά στοιχεία.

Υπενθυμίζεται ότι, η αυστριακή αεροπορική εταιρία κήρυξε πτώχευση στις 13 Δεκεμβρίου μετά την απόσυρση της προσφοράς εξαγοράς της Lufthansa, η οποία εκτιμάται σε 192 εκατ. ευρώ, την οποία απέρριψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επικαλούμενη λόγους ανταγωνισμού. Η Νiki λειτουργούσε ένα στόλο 28 αεροπλάνων (συμπεριλαμβανομένων επτά μισθωμένων αεροσκαφών TUIfly), σε περισσότερες από 100 διαδρομές, μέχρι τη στιγμή που καθηλώθηκε στο έδαφος, την περασμένη εβδομάδα.

Ο ιδρυτής της αεροπορικής εταιρίας Niki, Νiki Lauda, κατέστησε γρήγορα σαφές, σε συνεντεύξεις του σε αυστριακά μέσα ενημέρωσης, ότι ήταν έτοιμος να καταθέσει άλλη προσφορά.

Ομοίως, ο Thomas Cook εξέφρασε ενδιαφέρον για μια ανανεωμένη κίνηση για την αεροπορική εταιρία, με εκπρόσωπο του ομίλου να δηλώνει στο Reuters: «Εξετάζουμε τις επιλογές μας, συμπεριλαμβανομένης της εξαγοράς της Niki ή της εξαγοράς μερών της αεροπορικής εταιρίας». Η εξαγορά της Νiki θα επιτρέψει στον δεύτερο μεγαλύτερο τουριστικό οργανισμό της Ευρώπης να επεκτείνει σημαντικά τη γερμανική αεροπορική εταιρία του Condor.

Η Ryanair επιβεβαίωσε επίσης, με απροσδόκητο τρόπο, ότι ήταν σε επαφή με τον διαχειριστή πτώχευσης της Νiki, για μια πιθανή εξαγορά των υπολοίπων περιουσιακών στοιχείων της εταιρίας. Όπως φαίνεται, ο ιρλανδικός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους σκοπεύει να επεκταθεί γρήγορα στη γερμανική αγορά μετά την κατάρρευση του ομίλου Air Berlin.

Από την πλευρά της, η TUIfly εξετάζει επίσης την υποβολή προσφοράς, αν και όχι για το σύνολο της αεροπορικής εταιρίας. «Μάλλον σκεφτόμαστε να κάνουμε μια προσφορά για τα slots», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας, η οποία μόλις ήρθε σε συμφωνία με συνδικάτα για την αύξηση του σημερινού στόλου της, με επτά από τα 14 jets που είχαν προηγουμένως μισθωθεί στην Air Berlin/Niki, ενώ τα άλλα επτά είχαν μισθωθεί στην Eurowings. Η εξαγορά ορισμένων δρομολογίων της Νiki, συμπεριλαμβανομένων των slots, θα επέτρεπε στην TUIfly να εκμεταλλευτεί τα επιπλέον αεροπλάνα σε αυτές τις διαδρομές και έτσι να επεκτείνει τις δραστηριότητές της.

Ένας πιο… εξωτικός δυνητικός υποψήφιος είναι η PrivatAir, μια μικρή ελβετική περιφερειακή και τσάρτερ αεροπορική εταιρία, με στόλο οκτώ αεροπλάνων.

Ο άλλος πιθανός επενδυτής, σύμφωνα με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, είναι μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει τη γερμανική εταιρία logistics Zeitfracht και την εταιρία συντήρησης Nayak, η οποία έχει ήδη αποκτήσει τις πρώην εργασίες εναέριας κυκλοφορίας και συντήρησης της Air Berlin, αντίστοιχα.

Δεν είναι σαφές πόσο χρόνο θα χρειαστεί ο διαχειριστής της πτωχευμένης Niki, Lucas Flöther, προκειμένου να επανεξετάσει και να αποφασίσει σχετικά με τις προσφορές. Επί του παρόντος, το αυστριακό υπουργείο μεταφορών επανεξετάζει την κατάθεση πτώχευσης της αεροπορικής εταιρίας. Εντούτοις, η άδεια λειτουργίας της Niki παραμένει σε ισχύ κατά τη διάρκεια αυτής της αναθεώρησης, πράγμα που σημαίνει ότι διατηρεί επίσης προσωρινά τα αχρησιμοποίητα slots, τα οποία θα κληθεί να επιστρέψει σε περίπτωση ακύρωσης της άδειας εκμετάλλευσης. Στη συνέχεια, τα slots θα αναδιανεμηθούν σε υπάρχοντες και νεοεισερχόμενους αερομεταφορείς, στα διάφορα αεροδρόμια.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *