ksd photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ούριος άνεμος για τη γερμανική αγορά κρουαζιέρας

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Διψήφια αύξηση κατέγραψε το 2017 η γερμανική αγορά κρουαζιέρας, ξεπερνώντας τη συνολική αγορά διακοπών, λόγω των ισχυρών επιδόσεων των περισσότερων γερμανικών και διεθνών brands. Ενώ εξίσου αισιόδοξες είναι οι προοπτικές και για το 2018.

Η γερμανική αγορά κρουαζιέρας αναπτύσσει ταχύτητα, καθώς νέα πλοία εντάσσονται στο δυναμικό της. Ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 10% σε 2,2 εκατομμύρια πέρυσι, ενώ ο συνδυασμένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 17% σε μόλις πάνω από 4 δισεκατομμύρια ευρώ. Έτσι, οι εταιρίες κρουαζιέρας μπόρεσαν να αυξήσουν τη μέση τιμή ανά επιβάτη συνολικά.

Οι δύο μεγαλύτερες εταιρίες κρουαζιέρας στη Γερμανία παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη το 2017, χάρη στην προσθήκη νέων πλοίων στον στόλο τους, αλλά και εξαιτίας της γενικής ισχυρής ζήτησης για θαλάσσιες κρουαζιέρες.

Τα έσοδα της Aida Cruises αυξήθηκαν κατά 13,3% σε 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ο αριθμός επιβατών αυξήθηκε κατά 12,2% σε πάνω από 1 εκατομμύριο.

Η TUI Cruises, από την άλλη, σημείωσε άνοδο έως και 30%, φτάνοντας το ανώτατο όριο του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, ενώ ο αριθμός επιβατών αυξήθηκε λίγο περισσότερο από 15% σε 467.000. Η πολύ μεγάλη αύξηση των εσόδων οφείλεται εν μέρει στις πρώιμες κρατήσεις για το Mein Schiff 6. Η έντονη ανάπτυξη έδωσε στις δύο εταιρίες σχεδόν το 70% της ταχέως αναπτυσσόμενης γερμανικής αγοράς.

Η τρίτη μεγαλύτερη γερμανική εταιρία, ειδική στις κρουαζιέρες ποταμών, η Phoenix Reisen, είχε σταθερή ανάπτυξη το προηγούμενο έτο,ς με αύξηση στα έσοδα κατά 7% και στον αριθμό επιβατών κατά 8%. Στην τέταρτη θέση τοποθετείται η Hapag-Lloyd Cruises, που αύξησε τα έσοδά της κατά 5%, ωστόσο ο αριθμός των επιβατών μειώθηκε κατά 8%.

Ειδικός στις θαλάσσιες κρουαζιέρες της TUI εξήγησε ότι η μέση διάρκεια κρουαζιέρας αυξήθηκε κατά 13% πέρυσι, κυρίως λόγω νέων δρομολογίων για το Europa 2. Με άλλα λόγια, υπήρξαν λιγότεροι επιβάτες που, όμως, πραγματοποίησαν μεγαλύτερης διάρκειας κρουαζιέρες.

Μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας κατέγραψαν πολύ καλή πορεία στη γερμανική αγορά πέρσι. Η MSC αύξησε τα έσοδά της κατά 16% και τους πελάτες της κατά 10% περίπου, ενώ η Costa κατάφερε να αυξήσει τα έσοδα κατά 28% με μόλις 1,5% περισσότερους επιβάτες.
Στη σχετική έρευνα δεν περιλαμβάνονται οι εταιρείες Carnival και NCL, οι οποίες δεν έδωσαν στοιχεία για τη γερμανική αγορά.

Σιγουριά για το 2018

Οι εταιρίες είναι αρκετά αισιόδοξες για το 2018 και η περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς από 8% σε 2,4 εκατομμύρια επιβάτες αποτελεί μεγάλη πιθανότητα. Νέα πλοία που θα ενταχθούν στον στόλο των εταιριών θα προωθήσουν την ανάπτυξη, όπως το Aida Nova, το πρώτο μέγα – πλοίο της εταιρίας με χωρητικότητα 5.000 επιβατών. Η TUI Cruises θα επεκτείνει επίσης τη χωρητικότητά της με το «νέο» Mein Schiff 1, το οποίο θα αντικαταστήσει το υπάρχον και θα είναι σε θέση να μεταφέρει 1.000 επιβάτες παραπάνω.

Μεταξύ των διεθνών εταιριών, η MSC θα προσφέρει το νέο Seaview σε μεσογειακές διαδρομές και θα αυξήσει τον στόλο του Βορρά /Βαλτικής Θάλασσας με τέσσερα πλοία. Κάποια νέα, ακόμη, πλοία το 2018 είναι το Norwegian Bliss, το Carnival Horizon, το Nieuw Statendam (Holland America Line), το Celebrity Edge και ακόμα ένα μέγα – πλοίο, το Symphony of the Seas.

Οι εταιρίες κρουαζιέρας ποταμών εμφανίζονται εξίσου αισιόδοξες για περαιτέρω ανάπτυξη φέτος.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *