unsplash photo
unsplash photo

Έτσι πρέπει να λειτουργούν τα ξενοδοχεία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, για την προστασία από τον κορωνοϊό| ΟΔΗΓΙΕΣ |ΚΕΙΜΕΝΟ

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΦΟΡΕΙΣ

Σε ανακοίνωση του ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προχωράει σε συστάσεις προς τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα, ώστε να αποφευχθεί η μετάδοση του Κορωνοϊού και να διασφαλιστεί η υγεία των πελατών και του προσωπικού.

Υπενθυμίζεται ότι το money-tourism.gr, είχε δημοσιεύσει και τις αντίστοιχες οδηγίες για πρόληψη μολυσματικών ασθενειών, από την Εθνική Αρχή Υγείας του Χονγκ Κονγκ, που αριθμούν 83 σελίδες.

Διαχείριση Ξενοδοχείου
  1. Πλάνο Δράσης: Η Διαχείριση σε συνεννόηση με τις τοπικές υγειονομικές αρχές και τους συνδέσμους ξενοδοχείων, τουρισμού και εστίασης θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα πλάνο το οποίο θα ανταποκρίνεται στην κατάσταση υπό τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών. Το πλάνο αυτό θα αποσκοπεί στην αποφυγή κρουσμάτων, τη διαχείρισή τους και την αντιμετώπιση του αντίκτυπου στους πελάτες και το προσωπικό. Είναι απαραίτητη η απολύμανση των δωματίων, όπου διέμεναν επισκέπτες που νόσησαν ενώ προτείνεται και η εργασία εξ’αποστάσεως
  2. Διάθεση Πόρων: Η Διαχείριση θα πρέπει να διαθέτει επαρκείς ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους με στόχο τη γρήγορη και αποτελεσματική εφαρμογή του πλάνου δράσης, το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει την παροχή εξοπλισμού και διαδικασιών που θα έχουν αναπτυχθεί σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές υγείας για τη διαχείριση των κρουσμάτων και των επαφών τους.
  3. Επίβλεψη: Η εφαρμογή και η αποτελεσματικότητα των μέτρων του πλάνου δράσης θα πρέπει να αξιολογούνται συχνά και να προσαρμόζονται συνεχώς στις νέες εξελίξεις. Μια ομάδα διαχείρισης κρίσης, η οποία θα αποτελείται από μέλη κάθε Τμήματος, θα βοηθάει τη Διαχείριση στην εφαρμογή του πλάνου δράσης και την ταυτοποίηση των νέων εξελίξεων.
  4. Καταχώρηση δράσεων: Προτείνεται η καταγραφή των δράσεων και των μέτρων με κάθε λεπτομέρεια, έτσι ώστε να βελτιωθούν στο μέλλον.
  5. Επικοινωνία: Θα πρέπει να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ της Διαχείρισης και του προσωπικού μέσω των υπευθύνων τμημάτων με στόχο να προκαθοριστεί η πολιτική ενημέρωσης των επισκεπτών καθώς και να παρασχεθούν γρήγορα πληροφορίες για τυχόν κρούσματα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω μικρών κειμένων και φυλλαδίων που θα προάγουν την απολύμανση των χεριών και τη συμπεριφορά ως προς το βήξιμο και το φτέρνισμα.
  6. Εκπαίδευση και Πληροφόρηση: Η Διοίκηση θα πρέπει να ενημερώνει το προσωπικό για τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας και της πρόληψης από τη μετάοδση. Οφείλει, επίσης, να πραγματοποιεί σύντομες ενημερώσεις, οι οποίες θα παρέχουν τα μέτρα προστασίας και τα συμπτώματα του Κορωνοϊού. Επίσης, προτείνεται και η εκπαίδευση για συγκεκριμένες διαδικασίες.
Υποδοχή
  1. Πληροφορίες και επικοινωνία: Το προσωπικό υποδοχής θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένο, έτσι ώστε να εκτελεί συγκεκριμένες ενέργειες για την αποφυγή της μετάδοσης. Θα πρέπει να γνωρίσουν την πολιτική του καταλύματος ως προς τα μέτρα πρόληψης και να την επικοινωνούν στους πελάτες όποτε εκείνοι το ζητάνε. Οφείλουν, επίσης, να ενημερώνουν τους επισκέπτες με συμπτώματα να παραμείνουν στα δωμάτιά τους μέχρι να εξεταστούν από γιατρό και να παρέχουν βασικές ιατρικές συμβουλές, εάν ζητηθεί. Το προσωπικό δε θα πρέπει να είναι μεγάλης ηλικίας ή να έχει χρόνια προβλήματα υγείας και οφείλει να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα, όπως αυτό της κοινωνικής απόστασης. Επιβάλλεται η διάθεση των τηλεφώνων των νοσοκομείων και των ιατρικών αρχών της περιοχής.
  2. Απαραίτητος εξοπλισμός και πρώτες βοήθειες: Το γραφείο υποδοχής θα πρέπει να είναι εξοπλισμένο με αντιβακτηριδιακά/αντισηπτικά μαντήλια για καθαρισμό επιφανειών, μάσκες προσώπου και ματιών, γάντια (αναλώσιμα), προστατευτικές στολές (αναλώσιμες) και αναλώσιμες σακούλες επικίνδυνων απορριμάτων.
  3. Μέτρα κοινωνικής απόστασης, καθαρισμός χεριών και υγιεινή: Τήρηση μέτρων σωματικής επαφής με τους πελάτες, διατήρηση απόστασης 2 μέτρων, αποφυγή όποιου βήχει ή φτερνίζεται χωρίς να καλύπτεται, τακτική απολύμανση χεριών με αντισηπτικό ή σαπούνι, αποφυγή επαφής χεριών με μάτια/μύτη ή στόμα, απολύμανση χεριών κατά την ανταλλαγή αντικειμένων, και τήρηση κανόνων σε περίπτωση βηξίματος ή φτερνίσματος.
  4. Παρακολούθηση επισκεπτών που είναι πιθανόν άρρωστοι: Το προσωπικό υποδοχής θα πρέπει να ενημερώνει για κάθε κρούσμα που πέφτει στην υπόληψή του καθώς και τα αιτήματα των επισκεπτών για ιατρική επίσκεψη με στόχο την άμεση και γρήγορη αντιμετώπιση των κρουσμάτων σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές.hilton
Τεχνικές υπηρεσίες και συντήρηση
  1. Απολύμανση Νερού: Κρίνεται απαραίτητη για την προετοιμασία φαγητού, τα σπα και τις πισίνες σύμφωνα με τις συστάσεις των παγκόσμιων αρχών.
  2. Πλύσιμο πιάτων και εξοπλισμός: Πρέπει να γίνονται τακτικοί έλεγχοι σχετικά με τη θερμοκρασία λειτουργίας και τη χρήση της κατάλληλης δόσης καθαριστικών και απολυμαντικών χημικών.
  3. Κλιματισμός: Καταγραφή της κατάστασης των φίλτρων των εγκαταστάσεων κλιματισμού και τακτικός αερισμός με κρύο φρέσκο αέρα.
  4. Dispensers: Τακτικοί έλεγχοι για τη σωστή λειτουργία των dispensers και παρόμοιων συσκευών. Οι ελαττωματικές συσκευές θα πρέπει να επιδιορθώνονται ή να αποκαθίστανται άμεσα. Το πλάνο δράσης θα πρέπει να προβλέπει την εγκατάσταση dispenser με απολυμαντικά τζελ σε διάφορες κοινόχρηστες περιοχές του ξενοδοχείου.
Εστιατόρια, Αίθουσες Πρωινού και Δείπνου, Μπαρ
  1. Ενημέρωση και επικοινωνία: Το προσωπικό στους χώρους εστίασης θα πρέπει να πραγματοποιεί τακτικά δράσεις προσωπικής υγιεινής και θα πρέπει να υπενθυμίζεται στους επισκέπτες να απολυμαίνουν τα χέρια τους κατά την είσοδο και την έξοδό τους.
  2. Μπουφέ\Μηχανές: Στα μπουφέ οι επισκέπτες θα πρέπει να αποφύγουν την επαφή με το φαγητό. Για αυτό προτιμάται ο ειδικός εξοπλισμός και απολύμανση των επιφανειών μετά από την εξυπηρέτηση. Το ίδιο συνιστάται και για τις μηχανές καφές και λοιπών ποτών.
  3. Πλύσιμο πιάτων, μαχαιροπήρουνων και τραπεζομάντηλων: Θα πρέπει να πλένονται και να απολυμαίνονται, ανεξαιρέτως της χρήσης από τους επισκέπτες, σε πλυντήρια. Σε περίπτωση φυσικού πλυσίματος θα πρέπει να ακολουθούνται αυστηρά μέτρα. Το στέγνωμα θα γίνεται μέσω αναλώσιμων πετσετών. Το ίδιο ισχύει και για τα τραπεζομάντιλα.
  4. Στήσιμο Τραπεζιών: Όπου είναι δυνατό προτείνεται η παρουσία 4 ατόμων ανά 10 τετραγωνικά μέτρα. Τα τραπέζια θα πρέπει να στήνονται με τέτοιο τρόπο, ώστε η απόσταση μεταξύ καρεκλών να είναι πάνω από 1 μέτρο και η απόσταση μεταξύ επισκεπτών να είναι πάνω από 1 μέτρο.

    primagel
    adv
Υπηρεσία καθαριότητας

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται σε επιφάνειες που ενδέχεται να έρθουν σε επαφή με πιθανά κρούσματα όπως οι επιφάνειες που εκτίθενται σε σωματικές εκκρίσεις (απολύμανση με αντισηπτικό περιεκτικότητας 70% αλκοόλης  ή\και χλωρίνη). Προτείνεται, επίσης, η εκπαίδευση του προσωπικού, η χρήση αναλώσιμων υλικών, η χρήση ειδικών τσαντών για κλινοσκεπάσματα για ρούχα\υφάσματα\τραπεζομάντιλα. Κοινόχρηστες περιοχές, στις οποίες ασθενείς πέρασαν ελάχιστο χρόνο δε χρειάζεται να απολυμαίνονται. Το προσωπικό πρέπει να φοράει προστατευτικό εξοπλισμό, ενώ όλα τα δωμάτια πρέπει να εξαερίζονται συνεχώς.

Η υπηρεσία καθαριότητας οφείλει να ενημερώνει τη διοίκηση και την υποδοχή για πιθανά κρούσματα. Η μεταφορά των πληροφοριών πρέπει να γίνεται διακριτικά.

Το προσωπικό της υπηρεσίας καθαριότητας θα πρέπει να έχει εκπαιδευτεί και να χρησιμοποιεί: Γάντια, αναλώσιμες στολές, κλειστά υποδήματα, καλύμματα προσώπου και ποδιές, ενώ οι εργαζόμενοι θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε απολυμαντικά.

Τα προγράμματα, στα οποία οι επισκέπτες δε λαμβάνουν υπηρεσίες καθαριότητας, θα πρέπει να μπουν σε αναστολή.

Διαχείριση κρουσμάτων σε καταλύματα

Σε περίπτωση κρούσματος σε επισκέπτη ή το προσωπικό θα πρέπει να υπάρχει η ελάχιστη επαφή. Τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν είναι:

  • Τήρηση απόστασης 2 μέτρων από τον ασθενή
  • Παροχή σχετικής φροντίδας σε περίπτωση που δεν υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής σε νοσοκομείο.
  • Καθορισμός ενός μπάνιου για χρήση από τον ασθενή
  • Παρότρυνση του ασθενούς για χρήση ιατρικής μάσκας και εφαρμογή πρακτικών για βήχα και φτάρνισμα
  • Σε περίπτωση που ο ασθενής δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει μάσκα, τότε πρέπει να αποφεύγεται κάθε επαφή μαζί του ή αυτή να γίνεται με προστατευτικό εξοπλισμό
  • Προσεκτική αφαίρεση της προστατευτικής ενδυμασίας για αποφυγή περαιτέρω μόλυνσης καθώς και άμεση απολύμανση

Σε περίπτωση συμμετοχής του προσωπικού σε εκκένωση κρούσματος:

  • Η διαχείριση των επαφών του κρούσματος θα πρέπει να γίνεται βάσει των οδηγιών των τοπικών αρχών, οι οποίες θα πρέπει να ενημερώνουν την εθνική υγειονομική αρχή.
  • Το προσωπικό που συμμετέχει στην εκκένωση θα πρέπει να φοράει προστατευτικό εξοπλισμό κατά τη μεταφορά με ασθενοφόρο και σε περίπτωση πολλαπλών μεταφορών ο εξοπλισμός θα πρέπει να αντικαθίσταται.
  • Ο Οδηγός θα πρέπει να μένει μακρυά από το κρούσμα και δε χρειάζεται προστασία κατά τη μεταφορά
  • Τα ασθενοφόρα ή τα οχήματα μεταφοράς θα πρέπει να απολυμαίνονται με ιδιαίτερη προσοχή στα σημεία επαφής με τον ασθενή.
  • Η Διαχείριση θα πρέπει να παρέχει πρόσβαση στις υπηρεσίες για την απολύμανση του δωματίου που διέμενε ο ασθενής.

Ως επαφή με τον ασθενή ορίζεται από τον ΠΟΥ η επαφή με άτομο που φέρει συμπτώματα 2 ημέρες πριν και 14 ημέρες έπειτα την εμφάνισή τους. Σε περίπτωση καταλύματος ως επαφή ορίζεται:

  • Η επαφή με συντρόφους των κρουσμάτων και των ατόμων που τους παρέχουν φροντίδα
  • Το προσωπικό που επιβλέπει τους ασθενείς και τα άτομα που ήρθαν σε επαφή με τις εγκαταστάσεις ή τα αντικείμενα που χρησιμοποιούν.

Σε περίπτωση που διαπιστωθούν τα παραπάνω ο ΠΟΥ συνιστά καραντίνα 14 ημερών από την τελευταία επαφή με τον ασθενή, ενώ όσοι δεν ήρθαν σε επαφή θεωρούνται χαμηλού ρίσκου και μπορούν να λάβουν προληπτικά μέτρα και να ενημερωθούν για την ασθένεια, τη μετάδοσή της και τα προληπτικά μέτρα, καθώς και να καταγράφουν μόνοι τους πιθανά συμπτώματα.

Οι προμηθευτές αγαθών και υπηρεσιών οφείλουν να ακολουθούν συστήματα ασφαλείας στο χώρο εργασίας αλλά και να εφαρμόζουν προληπτικά μέτρα για την αποτροπή της μετάδοσης.

Διαβάστε ΕΔΩ τις πλήρεις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *