Την άμεση αντικατάσταση του επικεφαλής του προβληματικού προγράμματος 737 Max ανακοίνωσε η Boeing, αποτελώντας την πρώτη σημαντική απομάκρυνση στελέχους της εταιρίας, μετά την αποκόλληση πόρτας σε ένα νέο αεροσκάφος Max 9, της Alaska Airlines, κατά τη διάρκεια πτήσης, στις 5 Ιανουαρίου.
Ο Ed Clark, ο οποίος εργαζόταν στον κατασκευαστή αεροπλάνων για σχεδόν 18 χρόνια, απομακρύνθηκε από τη θέση του, καθώς η Boeing αντιμετωπίζει την τελευταία της κρίση και έχει υποσχεθεί να ενισχύσει τις προσπάθειες για την ποιότητα.
Η Katie Ringgold τον αντικαθιστά ως αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής του προγράμματος 737, σύμφωνα με σημείωμα που περιήλθε σε γνώση του Reuters και το οποίο απέστειλε στο προσωπικό της Boeing Commercial Airplanes ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Stan Deal.
Στο υπόμνημα αναφέρονται επίσης άλλες αλλαγές στη διοίκηση, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας μιας θέσης ανώτερου αντιπροέδρου για την ποιότητα και την ασφάλεια.
Το υπόμνημα του κ. Deal που ανακοίνωσε την αλλαγή, ανέφερε ότι η Boeing εργάζεται για να διασφαλίσει ότι “κάθε αεροπλάνο που παραδίδουμε πληροί ή υπερκαλύπτει όλες τις απαιτήσεις ποιότητας και ασφάλειας”.
Η Boeing προσπάθησε να ενισχύσει τις διαδικασίες ασφαλείας μετά την αποκόλληση ενός πάνελ πόρτας κατά τη διάρκεια της πτήσης ενός ολοκαίνουργιου αεροσκάφους 737 Max 9, της Alaska Airlines, υποχρεώνοντας τους πιλότους να πραγματοποιήσουν αναγκαστική προσγείωση.
Έκτοτε, η παραγωγή του κατασκευαστή αεροπλάνων έχει περιοριστεί από τις ρυθμιστικές αρχές και ελέγχεται στενά από τους νομοθέτες, αλλά και τους πελάτες.
Το διοικητικό συμβούλιο της Boeing συνεδρίασε αυτή την εβδομάδα και ενέκρινε τις διοικητικές αλλαγές, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα.
Ο κ. Clark επέβλεπε τις εγκαταστάσεις παραγωγής στο Renton της Ουάσινγκτον, όπου ολοκληρώθηκε το αεροπλάνο που ενεπλάκη στο ατύχημα. Προηγουμένως ήταν επικεφαλής μηχανικός και μηχανολόγος για το 737, και ορίστηκε επικεφαλής του προγράμματος το 2021, το πέμπτο άτομο μέσα σε τέσσερα χρόνια που αναλαμβάνει τη διεύθυνσή του.
Η Boeing ανακοίνωσε ότι η Elizabeth Lund διορίστηκε στη νέα θέση του ανώτερου αντιπροέδρου της Boeing Commercial Airlines Quality, επικεφαλής των προσπαθειών ελέγχου ποιότητας και διασφάλισης ποιότητας. Ενώ, ο Mike Fleming θα τη διαδεχθεί στη θέση του ανώτερου αντιπροέδρου και γενικού διευθυντή προγραμμάτων αεροσκαφών. Θα συνεχίσει επίσης να ηγείται της ομάδας υποστήριξης πελατών της Boeing.
“Η απόλυση του επικεφαλής του προγράμματος MAX ήταν μάλλον θέμα χρόνου, αλλά δεν νομίζω ότι σημαίνει πολλά”, δήλωσε ο Richard Aboulafia, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας συμβούλων αεροδιαστημικής AeroDynamic Advisory και επικριτής της Boeing.
Το τελευταίο ατύχημα συνιστά τη δεύτερη μεγάλη κρίση της Boeing τα τελευταία χρόνια, μετά τις δύο συντριβές αεροσκαφών Max, το 2018 και το 2019, με 346 νεκρούς. Αυτά τα δύο δυστυχήματα προκάλεσαν την καθήλωση του 737 Max για 20 μήνες, ενώ η Boeing εξακολουθούσε να πασχίζει να αποκαταστήσει τη φήμη της.
Στελέχη της αεροπορικής βιομηχανίας έχουν εκφράσει απογοήτευση για τον ποιοτικό έλεγχο της Boeing.
Εν τω μεταξύ, η γαλλική Airbus, ο μοναδικός άλλος μεγάλος κατασκευαστής εμπορικών αεροσκαφών, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ρεκόρ ετήσιων παραγγελιών αεροσκαφών και επιβεβαίωσε αύξηση 11% στις παραδόσεις του 2023, διατηρώντας την πρώτη θέση στην κατασκευή αεροσκαφών έναντι της Boeing, για πέμπτη χρονιά.