Ένα «εξαιρετικά εξελιγμένο» hacking δεδομένων έχει θέσει σε κίνδυνο εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες των αεροπορικών εταιριών της Star Alliance.
Η επίθεση έγινε στα συστήματα πληροφορικής της εταιρείας τεχνολογίας του τομέα των αερομεταφορών SITA.
“Αναγνωρίζουμε ότι η πανδημία Covid-19 έχει εγείρει ανησυχίες σχετικά με απειλές για την ασφάλεια και, ταυτόχρονα, οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο έχουν γίνει πιο περίπλοκοι και δραστήριοι. Αυτή ήταν μια πολύ περίπλοκη επίθεση”, αναφέρει η SITA σε δήλωση.
Όπως έγραψε το έγκριτο TravelMole, την Πέμπτη, περισσότεροι από μισό εκατομμύριο πελάτες της Singapore Airlines επηρεάστηκαν, αν και δεν είναι σαφές εάν έχουν χρησιμοποιηθεί δεδομένα για εγκληματικό σκοπό.
Η SITA ενημέρωσε τη Malaysia Airlines, τη Finnair και την Jeju Air ότι οι επιβάτες τους, ενδέχεται να έχουν επηρεαστεί από τους διακομιστές παραβίασης του συστήματος εξυπηρέτησης επιβατών (PSS).
Η Air New Zealand έχει επίσης επηρεαστεί και οι πελάτες της έχουν ενημερωθεί.
Άλλες αεροπορικές εταιρείες μέλη της Star Alliance που περιλαμβάνουν τις United Airlines, Lufthansa, Air Canada, Swiss, SAS και Croatia Airlines, πιθανώς να έχουν επηρεαστεί.

“Η SITA ενήργησε γρήγορα και ξεκίνησε στοχοθετημένα μέτρα περιορισμού. Το θέμα παραμένει υπό συνεχή έρευνα από την ομάδα αντιμετώπισης συμβάντων ασφαλείας με την υποστήριξη κορυφαίων εξωτερικών εμπειρογνωμόνων στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο”, καταλήγει η δήλωση”.
Η παράβαση φαίνεται να συνδέεται με δεδομένα συχνών πτήσεων, αλλά δεν περιλαμβάνει κωδικούς μέλους, στοιχεία πιστωτικής κάρτας ή άλλα προσωπικά δεδομένα πελατών.
Η AEGEAN
Η AEGEAN προχώρησε επίσης σε ενημέρωση των πελατών της.
Η ανακοίνωση της AEGEAN, έχει ως εξής:
“Η AEGEAN ενημερώθηκε από τη SITA (Société Internationale de Télécommunications Aéronautiques), εξωτερικό συνεργάτη άλλης αεροπορικής εταιρείας της Star Alliance, για περιστατικό κυβερνοασφάλειας που επηρέασε ορισμένα δεδομένα επιβατών, που είναι καταχωρημένα στο σύστημα εξυπηρέτησης επιβατών, το οποίο χρησιμοποιείται για επιχειρησιακή υποστήριξη.
Συγκεκριμένα, τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν το ονοματεπώνυμο, τον αριθμό και τη βαθμίδα μέλους στα προγράμματα τακτικών επιβατών της Star Alliance.
Πρόκειται για δεδομένα που διατίθενται από την AEGEAN στην Star Alliance και μέσω της SITA σε άλλες αεροπορικές εταιρείες μέλη του δικτύου της Star Alliance, ώστε να καθίσταται δυνατή η αναγνώριση της βαθμίδας και των προνομίων σας σε όλο τον κόσμο.
Διευκρινίζεται ότι δεν έχουν επηρεαστεί οι προσωπικοί κωδικοί πρόσβασης ή άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και πληροφορίες (email, κρατήσεις πτήσεων, στοιχεία ταυτότητας ή πληροφορίες σχετικές με κάρτες πληρωμής) των επιβατών, καθώς δεν κοινοποιούνται από την AEGEAN στην εν λόγω βάση δεδομένων.
Δεν υπάρχει ένδειξη που να συνιστά κακόβουλη ενέργεια ή παραβίαση των στοιχείων του λογαριασμού σας και δεν απαιτείται κάποια περαιτέρω δική σας ενέργεια. Επίσης σας διαβεβαιώνουμε ότι τα συστήματα της AEGEAN δεν έχουν επηρεαστεί σε κανένα βαθμό.
Από την πλευρά μας, με αυτή μας την επικοινωνία θέλουμε να σας ενημερώσουμε για το εν λόγω γεγονός και στην περίπτωση που χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες ή επιθυμείτε να αναφέρετε οποιοδήποτε σχετικό ζήτημα, μπορείτε να επικοινωνήσετε μέσω email στο [email protected]”.
2 σχόλια στο “Παραβίαση δεδομένων πελατών σε αεροπορικές της Star Alliance | Ανακοίνωση και της AEGEAN”