Photo by Karolina Grabowska on Pexels

Πέντε τρόποι για να επωφεληθείτε από τις κριτικές των πελατών σας

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ

Πέντε τρόπους για την αξιοποίηση και τον επαναπροσδιορισμό των κριτικών πελατών ώστε οι επιχειρήσεις να βελτιώσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους προτείνει η Anne Davis, γνωστή blogger και πολυγραφότατη.

Γιατί οι κριτικές πελατών είναι τόσο κρίσιμες για την επιτυχία στο διαδίκτυο; Η προφανής απάντηση σε αυτήν την ερώτηση είναι ότι οι άνθρωποι ενθαρρύνονται περισσότερο να αγοράζουν όταν βλέπουν πελάτες να μοιράζονται θετικές εμπειρίες σχετικά με ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Είναι καθολικά κατανοητό ότι οι κριτικές αυξάνουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε ένα διαδικτυακό εμπορικό σήμα ή επιχείρηση. Στην πραγματικότητα, τα πρόσφατα στατιστικά στοιχεία ανασκόπησης στο διαδίκτυο δείχνουν ότι ένα υψηλό ποσοστό αγοραστών στο διαδίκτυο δηλώνουν ότι, δίνουν προσοχή στις αξιολογήσεις και βασίζουν την απόφασή τους να αγοράσουν σύμφωνα με τα σχόλια των πελατών.

Οι κριτικές όχι μόνο ενισχύουν την αξιοπιστία μιας επιχείρησης στα μάτια του πελάτη, μπορούν επίσης να αυξήσουν την επισκεψιμότητα του ιστότοπου και να βελτιώσουν τις αναλογίες “κλικ” προς αριθμό εμφανίσεων. Το πιο σημαντικό, η ανατροφοδότηση από το κοινό δίνει πολύτιμες πληροφορίες για το γιατί και τι αγαπούν οι άνθρωποι στο προϊόν ή την υπηρεσία που τους παρέχεται.

Επιπλέον, η προσοχή και η απάντηση στις αντιδράσεις των πελατών επιτρέπει στις επιχειρήσεις να παραμείνουν συνδεδεμένες με τους τρέχοντες και μελλοντικούς καταναλωτές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι επιτακτική η διαχείριση των κριτικών στο διαδίκτυο με ένα διαδικτυακό εργαλείο εξυπηρέτησης πελατών και η διευκόλυνση των πελατών να αφήνουν σχόλια στον ιστότοπό της επιχείρησης.

Τρόποι για να επωφεληθείτε από τις online κριτικές

Τώρα ξέρετε πώς οι κριτικές είναι ζωτικής σημασίας για την εμπειρία των πελατών, το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις, το ερώτημα παραμένει: πώς αξιοποιείτε πλήρως τη δύναμη των θετικών κριτικών; Ακολουθούν μερικές συμβουλές για τη λειτουργία, τον επαναπροσδιορισμό και την πλήρη αξιοποίηση των κριτικών για την ενίσχυση της επιχείρησης και της φήμης της στο διαδίκτυο.

1. Μετατρέψτε κάτι αρνητικό σε θετικό
Μετατρέψτε μια αρνητική εμπειρία πελατών σε θετική, απαντώντας γρήγορα και αποτελεσματικά στο ζήτημα που έχει προκύψει. Κάντε ό,τι είναι δυνατόν για να αντικαταστήσετε, να επιδιορθώσετε και να αντιμετωπίσετε με ειλικρίνεια τον δυσαρεστημένο πελάτη. Επιπλέον, φροντίστε να απαντήσετε αμέσως σε μια αρνητική κριτική, με τρόπο ώστε να διασφαλίσετε ότι ο πελάτης θα μείνει 100% ικανοποιημένος από την τοποθέτησή σας.

Δηλώστε πόσο ανησυχείτε για τη δυσαρέσκεια του και δημοσιεύστε μια γρήγορη απάντηση, που δείχνει ότι θα κάνετε τα πάντα για να διορθώσετε τα πράγματα. Με αυτόν τον τρόπο, αποδεικνύετε σε άλλους επισκέπτες (και δυνητικούς αγοραστές) ότι θέλετε το καλύτερο για αυτούς. Άσχημες κριτικές συμβαίνουν, αλλά μπορείτε να τις γυρίσετε προς όφελός σας.

2. Διαδώστε την αγάπη
Όταν λαμβάνετε λαμπρές κριτικές, μην ντρέπεστε γι’ αυτό. Μοιραστείτε τα θετικά σας σχόλια στις ροές των κοινωνικών σας μέσων, όπως το Twitter ή το Facebook. Εάν προσφέρετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, είστε φυσικά περήφανοι για αυτή. Είναι λογικό να διαδίδετε τα καλά νέα και να μοιράζεστε ό,τι λένε οι άλλοι για τη δουλειά σας.

Σκεφτείτε να συμπεριλάβετε μια θετική κριτική την επόμενη φορά που θα κάνετε μια διαφήμιση μάρκετινγκ, ένα βίντεο προώθησης ή μια ανάρτηση σε κοινωνικό δίκτυο. Οι άνθρωποι δίνουν προσοχή όταν υπάρχει θετική δυναμική πίσω από προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η κοινή χρήση των κριτικών στο διαδίκτυο μπορεί να ωφελήσει την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις σας προς το καλύτερο.

3. Προβάλετε τις καλύτερες κριτικές σας
Η αρχική σελίδα και οι σελίδες υψηλότερης κατάταξης στον ιστότοπό σας πρέπει να κάνουν μεγάλη εντύπωση. Μελέτες δείχνουν ότι ο μέσος χρήστης παραμένει 10-20 δευτερόλεπτα σε μια ιστοσελίδα πριν αποφασίσει να κάνει “κλικ”. Δεν είναι πολύς χρόνος για να τραβήξετε την προσοχή των θεατών του ιστότοπού σας και να τους κεντρίσετε το ενδιαφέρον να σκεφτούν την αγορά της υπηρεσίας ή του προϊόντος σας.

Προσπαθήστε να παρουσιάσετε τις καλύτερες κριτικές στις σελίδες σας με μεγάλη επισκεψιμότητα. Ποιος καλύτερος τρόπος για να εμπλακείτε, να καλωσορίσετε και να διαβεβαιώσετε τους επισκέπτες σας ότι θα σας εμπιστευτούν από το να παρουσιάσετε μερικές από τις πιο εντυπωσιακές κριτικές σας; Μπορεί (και κάνει) μια τεράστια διαφορά στις μετατροπές πωλήσεων και διατηρώντας την προσοχή του κοινού.

4. Κάντε το πιο εύκολο
Ένα από τα καλύτερα κρυμμένα “μυστικά” για να επωφεληθείτε από τις διαδικτυακές κριτικές είναι να διευκολύνετε το κοινό σας να αφήσει σχόλια στον ιστότοπό σας. Μελέτες δείχνουν ότι όσο περισσότερα “εμπόδια” περνά ένας πελάτης για να αφήσει μια κριτική, τόσο λιγότερο πιθανό είναι να αφήσει την κριτική.

Διευκολύνετε τους πελάτες να αφήσουν μια κριτική, προσθέτοντας σχόλια τρίτων μερών στις σελίδες των προϊόντων σας, στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των πωλήσεων, στα υποσέλιδα και τα πλευρικά μενού του ιστότοπού σας. Η ιδέα εδώ είναι να κάνετε όσο το δυνατόν πιο εύκολο για το κοινό σας να επαινεί το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

Μπορεί, επίσης, να θελήσετε να προσελκύσετε το κοινό σας να αφήσει ειλικρινείς κριτικές, προσφέροντας κίνητρο στην επόμενη αγορά του. Αν τους αρέσει αυτό που έλαβαν από εσάς, πιθανότατα θα σας αφήσουν μια κριτική. Επωφεληθείτε από αυτό, ενθαρρύνοντάς τους με έκπτωση ή κωδικό κουπονιού για την επόμενη αγορά τους, όταν αφήσουν την κριτική τους.

5. Προώθηση επηρεαστών
Η σφαίρα των επηρεαστών (influencers) είναι ένα αναπτυσσόμενο πεδίο δυνατοτήτων αυτές τις μέρες. Σκεφτείτε να προσεγγίσετε δημοφιλείς επιρροές στο είδος σας για να προωθήσετε μια κριτική για τις υπηρεσίες-προϊόντα σας.

Μπορείτε ακόμη και να σκεφτείτε να στείλετε μια δωρεάν δοκιμή ή δείγμα σε κάποιον επηρεαστή για να τον ωθήσετε να γράψει στον ιστότοπό σας. Οι γνωστές προσωπικότητες έχουν μεγάλη απήχηση στον κόσμο του μάρκετινγκ. Εν ολίγοις, η επωνυμία σας κερδίζει έμφαση και προσοχή όταν έχετε κριτικές από άτομα με επιρροή που αγαπούν (και εξετάζουν) τις υπηρεσίες σας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *