nikas

Περιφέρεια Πελοποννήσου: Προς επαναλειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος – Ναύπλιο

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Ευρεία σύσκεψη για το μέλλον του σιδηροδρόμου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 24 Νοεμβρίου, στην Τρίπολη, όπου ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Θανάσης Κοτταράς, παρέδωσε στον περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα, την ολοκληρωμένη μελέτη για την οριστική παρέμβαση, ανακατασκευή, συντήρηση και ασφάλεια της γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο, η οποία προγραμματίζεται να επαναλειτουργήσει.

Στη σύσκεψη, στην οποία μετείχαν μέσω τηλεδιάσκεψης αντιπεριφερειάρχες και σύμβουλοι από τις Π.Ε. Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας και Μεσσηνίας, έγινε γνωστό, μεταξύ άλλων, ότι για την υπόθεση αυτή η Περιφέρεια θα διαθέσει πίστωση 15.000.000 ευρώ, προκειμένου η επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο να γίνει όσο το δυνατό συντομότερα.

Ήδη προχωρούν οι διαδικασίες για την προετοιμασία της δημοπράτησης του έργου.

Η μελέτη, ανάμεσα στ’ άλλα, προβλέπει την δημιουργία άνω των 80 ισόπεδων αυτόματων διαβάσεων, επιτηρούμενων από ηλεκτρονικά μέσα, καθώς και την κατασκευή νέου σταθμού στο Χιλιομόδι.

Ο χρόνος που θα καλύπτεται η απόσταση Κόρινθος – Ναύπλιο εκτιμάται σε 1 ώρα και 5 λεπτά, κάτι που κρίνεται ικανοποιητικά ανταγωνιστικό.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το έργο περιλαμβάνει:

  • Αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της γραμμής με προσθήκη νέων υλικών επιδομής σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές
  • Αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας κυκλοφορίας με την εγκατάσταση συστήματος σηματοτεχνικής εξασφάλισης επιπέδου Sil-4, στους Σταθμούς Κορίνθου και Άργους με το οποίο ελέγχονται αυτόματα οι διαδρομές και γίνονται απομακρυσμένοι χειρισμοί.
  • Αναβάθμιση της αξιοπιστίας της κυκλοφορίας των συρμών με την εγκατάσταση 42 νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) που θα αποτελούνται από υλικά τεχνολογίας Sil-4. Η λειτουργία όλων των συστημάτων εποπτεύεται από κέντρο
    ελέγχου στον Σ.Σ. Κορίνθου και η μεταφορά δεδομένων γίνεται μέσω οπτικής ίνας.
  • Αναβάθμιση της ασφάλειας επί των μεταλλικών γεφυρών με τη τοποθέτηση πεζοδρομίων ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος πτώσης ατόμων με εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στις γέφυρες.
  • Αναβάθμιση των αποβαθρών και του περιβάλλοντος χώρου των Σταθμών Χιλιομοδίου, Μυκηνών και Άργους ώστε να είναι συμβατές σε ΑΜΕΑ.
  • Αλλαγή της εσωτερικής διαρρύθμισης των κτιρίων σταθμών Μυκηνών και Άργους ώστε να διαμορφωθούν χώροι ΑΜΕΑ εντός των κτιρίων (WC).
    Οι όψεις των κτιρίων διατηρούνται και αντικαθίστανται τα υφιστάμενα κουφώματα με αντίστοιχα καινούργια, ίδιας μορφής και υλικού κατασκευής αλλά με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ενεργειακής απόδοσης.
  • Ανακατασκευή του Σ.Σ. Χιλιομοδίου ώστε να ανταποκρίνεται σε σύγχρονες προδιαγραφές.
ksd Περιφέρεια Πελοποννήσου
adv

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 15,4 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και η δημοπράτηση θα γίνει από τον ΟΣΕ στο Α΄ εξάμηνο του 2021.

ΑΡΓΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Εξ άλλου, στη σύσκεψη εξετάστηκε και το θέμα της επαναλειτουργίας και του υπόλοιπου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής, από το Άργος μέχρι την Καλαμάτα, καθώς και η δυνατότητα που θα παρέχει για τη διασύνδεση των ΒΙΠΕ Τρίπολης, Μεγαλόπολης, Μελιγαλά και Σπερχογείας, ενώ στο πλαίσιο της προς εκπόνηση μελέτης αξιοποίησης θα εκτιμηθεί και η δυνατότητα σύνδεσης και του λιμανιού της Καλαμάτας.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά το τμήμα της γραμμής από το Άργος (Ανδρίτσα) μέχρι την Καλαμάτα, θα γίνουν δύο μελέτες, α) μία οικονομοτεχνικού χαρακτήρα μελέτη αξιοποίησης που θα χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια και β) μία τεχνική που θα εκπονήσει ο ΟΣΕ.

“Θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η ανακατασκευή της γραμμής μέχρι την Καλαμάτα, όπως και στο τμήμα Ασπρόχωμα – Μεσσήνη” σημείωσε ο περιφερειάρχης Π. Νίκας, επισημαίνοντας ότι “το τρένο θα ξανασφυρίξει στην Πελοπόννησο, με πιστώσεις και από την Περιφέρεια”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *