Photo by Melanie Pongratz on Unsplash
Photo by Melanie Pongratz on Unsplash

Πιθανή μείωση στην παγκόσμια αγορά αγαθών πολυτελείας

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η αγορά ειδών πολυτελείας αναμένεται να μειωθεί κατά 1% φέτος, σύμφωνα με την Bain & Company. Oι γεωπολιτικές κρίσεις, οι τρομοκρατικές απειλές, η αναταραχή που προκλήθηκε από το Brexit, η επιβράδυνση των αναδυόμενων οικονομιών και ειδικά της Κίνας, όλα αυτά μαζί, κατέστησαν το 2016 μια τρομερή χρονιά για τον κλάδο των ειδών πολυτελείας.

Για πρώτη φορά αναμένεται μείωση της παγκόσμιας αγοράς αγαθών πολυτελείας κατά 1%, σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της Bain & Company, που διεξήχθη για λογαριασμό της Altagamma, της ιταλικής ομοσπονδίας εταιρειών πολυτέλειας.

Οι βιομηχανίες δερμάτινων ειδών, μόδας, ωρολογοποιίας, κοσμημάτων και καλλυντικών θα δουν τον κύκλο εργασιών τους να μειώνεται σε 249 δις ευρώ το 2016, σε σύγκριση με τα 251 δισεκατομμύρια του 2015. Πέρυσι, η αγορά είχε ήδη επιβραδυνθεί, με την αύξηση περιορίζεται στο 1,5% -το χαμηλότερο επίπεδο από την κρίση του 2008.

Η μελέτη τονίζει ότι για πρώτη φορά στην ιστορία, οι Κινέζοι καταναλωτές είχαν χαμηλότερη συμβολή στην παγκόσμια αγορά ειδών πολυτελείας, με το βάρος τους να μειώνεται από 31% το 2015, σε 30% το 2016. Ενώ η εσωτερική κατανάλωση προϊόντων πολυτελείας στην Κίνα πηγαίνει καλά, παρ’ όλα αυτά, “δεν θα είναι αρκετή για να αντισταθμίσει τη μείωση των αγορών που πραγματοποιούν οι Κινέζοι τουρίστες στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στην Ευρώπη”, δηλώνουν οι συντάκτες της μελέτης. Στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, η βιομηχανία εξακολουθεί να φθίνει, με αναμενόμενη μείωση της τάξεως του 16% (σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες).

Η βιομηχανία των ξενοδοχείων πολυτελείας είναι επίσης θύμα του φόβου της τρομοκρατίας σε πολλές πόλεις. Για παράδειγμα, τα πεντάστερα ξενοδοχεία στη Βιέννη υπέστησαν μια μείωση της τάξης του 8,6% σε πληρότητα από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο, αν και η αυστριακή πρωτεύουσα δεν ήταν στόχος καμιάς επίθεσης. Σύμφωνα με έρευνα της STR Global, τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) μειώθηκαν κατά 19% την ίδια περίοδο. Η μείωση του αριθμού των Ρώσων τουριστών έχει σημαντικές επιπτώσεις στον τομέα των top-class ξενοδοχείων στην Ευρώπη.

Ωστόσο, η Ευρώπη, παρά τη μείωση του αριθμού των τουριστών (-22% για τους Κινέζους, -19% για τους Ρώσους), κυρίως στη Γαλλία, με το φόβο των επιθέσεων, περιόρισε τη ζημιά. Χάρη στην ανάκαμψη της κατανάλωσης από τους τοπικούς καταναλωτές, η μείωση περιορίστηκε (-1% σε ευρώ). Η υποτίμηση της βρετανικής λίρας ενίσχυσε τις πωλήσεις των μεγάλων καταστημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η δραστηριότητα αντιστρόφως έπεσε κατακόρυφα (-3%) λόγω της δύναμης του δολαρίου, η οποία λειτούργησε αποτρεπτικά στους τουρίστες για την πραγματοποίηση αγορών.

“Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ιστορικές αλλαγές”, δήλωσε ο πρόεδρος της Altagamma, Andrea Illy, κάνοντας λόγο για “μια αλλαγή και μια προσαρμογή του επιχειρηματικού μοντέλου». Μεταξύ αυτών των αλλαγών, είναι το προφίλ των πελατών, εκ των οποίων οι μισοί είναι εκπρόσωποι της γενιάς των Millennials, με διαφορετικές αξίες και καταναλωτικά πρότυπα. Αλλά υπάρχει επίσης και το μοντέλο των single-brand καταστημάτων που βιώνει κρίση με πτώση 23% στις πωλήσεις, καθώς και η πρόκληση των νέων τεχνολογιών. Το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce), που έχει αυξηθεί κατά 26% τα τελευταία τρία χρόνια, είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιαπωνία, οι οποίες, όντας ήδη σε παρακμή, θα μπορούσαν σύντομα να ξεπεραστούν.

Παρά τις αβέβαιες -ακόμα- γεωπολιτικές προοπτικές, η πρόβλεψη για το 2017 είναι καλύτερη, σύμφωνα με την Altagamma, που συγκεντρώνει τους αναλυτές του κλάδου. Η αγορά αγαθών πολυτελείας θα μπορούσε να φθάσει τα 285 δισεκατομμύρια ευρώ το 2020, σύμφωνα με την Bain, ποσό που θα αντιστοιχεί σε “μια ετήσια αύξηση 3 έως 4%, αρχής γενομένης από το 2017.”

Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι, με την ευρύτερη έννοια, λαμβάνοντας υπ’ όψη τα αυτοκίνητα, τα σκάφη αναψυχής, και την υψηλής ποιότητας τουριστική διαμονή, η παγκόσμια αγορά ειδών πολυτελείας το 2016 αναμένεται να αυξηθεί κατά 4%, φθάνοντας τα 1.081.000.000 ευρώ.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *