Και η πληρωμένη και απολύτως τεκμηριωμένη απάντηση της AEGEAN

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Επειδή στην πρωϊνή μας ανάρτηση αναφορικά με την ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης για την άρνηση της ΥΠΑ να δώσει κι άλλη πτήση στην Turkish κρατήσαμε “πισινή”, ιδού η απολύτως δικαιολογημένη απάντηση της AEGEAN, η οποία εξηγεί γιατί -σωστά- ΔΕΝ δίνει άδεια η ΥΠΑ στην Turkish.

“Έχουμε τα δικαιώματα από το 2009, ζητάμε κάθε χρόνο χρονοθυρίδα στην Κωνσταντινούπολη και δεν μας δίνουν. Ως δια μαγείας όμως το ίδιο διάστημα η Turkish έχει τριπλασιαστεί σε δραστηριότητα, αλλά εκείνη ελέγχει τα slots πρακτικά της Ατατούρκ της Κωνσταντινούπολης. Ως εκ τούτου, όταν έχεις απέναντι ένα κράτος και ένα φορέα ο οποίος αντίθετα με τους κανόνες που ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου άλλο πράγμα είναι η αρχή διαχείρισης slots, άλλο πράγμα είναι η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας, άλλο πράγμα είναι το αεροδρόμιο της Αθήνας και βεβαίως άλλο πράγμα είναι η Aegean, η Ολυμπιακή ή οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία. Δεν έχουν σχέση ούτε και ελέγχουν ο ένας τον άλλον.

Στα κράτη εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, δεν υπάρχουν αυτοί οι κανόνες και εκεί οι τοπικοί αερομεταφορείς ορίζουν τα πάντα και σερβίρουν με το μαχαίρι και το καρπούζι. 

Εμείς, λοιπόν, 4 χρόνια τώρα, μάλιστα στην πόλη σας στη Θεσσαλονίκη, από όπου όπως ξέρετε είναι και η γυναίκα μου, πριν από 4 χρόνια είχαμε ανακοινώσει Θεσσαλονίκη –Κωνσταντινούπολη. 

Την είδατε; Μήπως θεωρείτε ότι δεν πετάξαμε γιατί είναι μακριά; Είναι όσο είναι η Αλεξανδρούπολη, περίπου, από τη Θεσσαλονίκη η Πόλη. Γιατί δεν πάμε εκεί; Γιατί δεν μας δίνουν χρονοθυρίδα. 

Πέρσι επειδή πήρε παραπάνω χρονοθυρίδες, παραπάνω δικαιώματα, συγνώμη, η Turkish στην Αθήνα, πήρε και η  Pegasus στην Αθήνα και έχουν ουσιαστικά οι δύο τουρκικές εταιρείες τριπλασιάσει τα τελευταία πέντε χρόνια την δραστηριότητά τους προς την Ελλάδα είτε προς τη Θεσσαλονίκη είτε προς την Αθήνα, ζητήσαμε και εμείς να πάρουμε κάποιες χρονοθυρίδες για να εκτελέσουμε γραμμή από το Ηράκλειο που έχουμε μόνο εμείς δικαίωμα, δεν έχουν οι Τούρκοι όπως και εμείς δεν έχουμε πρόσβαση στην Άγκυρα που μπορούν να πετάνε μόνο αυτοί. 

Λοιπόν, δεν μας έδωσαν. Μας έδωσαν τελικώς μετά από χίλια παρακάλια και χίλιες πιέσεις 4.00’ άφιξη το βράδυ στην Κωνσταντινούπολη, 5.00’ το πρωί αναχώρηση. Και το πετάξαμε. Μόνο και μόνο για να δείξουμε ότι έστω και αυτό το οποίο το λένε στην αεροπορική αγορά junk slot, δηλαδή αυτό που δίνεις όταν θέλεις να του πεις: φύγε από εδώ, βρε βλάκα, γιατί τι θα κάνεις εκείνη την ώρα το βράδυ; Στα μπουζούκια θα πάνε στην Αθήνα ή στο Ηράκλειο ή στην Κωνσταντινούπολη; Παρόλα αυτά το πετάξαμε. 

Κάποια στιγμή πρέπει και εκείνοι να δείξουν μία αμοιβαιότητα. Βεβαίως είναι δέκα φορές πιο μεγάλοι, τέλεια. Θέλουν να πετάνε τρεις φορές παραπάνω, βέβαια. Όμως είμαστε δύο χώρες. Ας δώσουν και στις δικές μας εταιρείες τη δυνατότητα να πετάξουμε εκεί και αν δεν έχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε οικονομικά, από στόλο, από εμπορική δυνατότητα, από διάθεση, επειδή δεν μας αγαπάνε οι επιβάτες, εντάξει να μην το κάνουμε. Αλλά να μας τη δώσουν, ρε παιδιά. 


Δεν μπορεί, τι σόι σχέση είναι αυτή μεταξύ χωρών όπου λέμε ότι έχουμε μία διμερή σύμβαση, όπου ο ένας μόνο δίνει και ο άλλος απωθεί;”. 

Ευτύχιος Βασιλάκης, Αντιπρόεδρος Aegean Airlines

Απάντηση σε ερώτηση για τα αιτήματα της Turkish Airlines για δεύτερη πτήση στη Θεσσαλονίκη και τη στάση της ΥΠΑ.