Sheremetyevo
Photo by Egor Myznik on Unsplash

Ποιος είναι ο πραγματικός αντίκτυπος των ακυρώσεων πτήσεων; | Τι λέει η αγορά

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Διαβάζοντας τους τίτλους των ειδήσεων για “αεροπορικό χάος” πρόσφατα στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, δημιουργείται η εντύπωση ότι κανείς δεν φτάνει στον προορισμό του. Αλλά πόσες πτήσεις ακυρώνονται πραγματικά ως ποσοστό του συνόλου; Και ποιος είναι ο ευρύτερος αντίκτυπος για την ταξιδιωτική βιομηχανία; Στα ερωτήματα αυτά απαντάει ο πάροχος B2B ταξιδιωτικών πληρωμών Nium, ενώ για το θέμα τοποθετούνται στελέχη της αγοράς.

Σύμφωνα με τη Nium, λιγότερο από μία στις 40 κρατήσεις αναμένεται να ακυρωθούν μέσα στον Ιούλιο, μόλις το 2,38%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό τον Ιούνιο διαμορφώθηκε στο 1,87%.

Υπογραμμίζεται ότι το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ με συνεχή ρεπορτάζ παρακολουθεί το θέμα και ενημερώνει συνεχώς, ενώ μόλις χθες δημοσίευσε έρευνα της Mabrian σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα είναι τελευταία σε ακυρώσεις πτήσεων. Σήμερα δε δημοσιεύτηκε εκτενές ρεπορτάζ για τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια από πλευράς καθυστερήσεων.

Ο Spencer Hanlon, επικεφαλής ταξιδιωτικών πληρωμών στην Nium, σχολιάζει: “Επεξεργαζόμαστε σημαντικούς όγκους πληρωμών Β2Β μεταξύ τουριστικών πρακτόρων ή ταξιδιωτικών γραφείων για διακανονισμό με αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο, ιδίως στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική -και όταν γίνεται επιστροφή χρημάτων, το γνωρίζουμε. Η πραγματικότητα είναι ότι, παρ’ όλες τις αρνητικές ειδήσεις, οι επιστροφές τόσο για πτήσεις όσο και για ξενοδοχεία τον Ιούνιο ήταν ελάχιστα υψηλότερες από εκείνες του Μαΐου, στο 1,87% έναντι 1,73%. Και για όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής για τον Ιούλιο, αυτό έχει αυξηθεί και πάλι μόνο κατά ένα μικρό ποσοστό, με την εκτίμηση μας ότι τον Ιούλιο οι ακυρώσεις θα κινηθούν μόλις στο 2,38% (λιγότερο από μία στις 40 κρατήσεις). Αν αυτό ακούγεται υψηλό, σκεφτείτε ότι τα στοιχεία αυτά ευθυγραμμίζονται με αυτό που θα περιμέναμε για ένα καλοκαίρι πριν από την πανδημία του κορωνοϊού”.

Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Hanlon προειδοποιεί πως με περαιτέρω διαταραχές που έχουν προγραμματιστεί για το φετινό καλοκαίρι με τη μορφή απεργιών και πολλές μεγάλες αεροπορικές εταιρίες να ακυρώνουν μαζικά, προφανώς οι πωλητές ταξιδιών και οι πάροχοι ταξιδιών πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για αυξήσεις στις επιστροφές χρημάτων. Σύμφωνα με τον ίδιο, για πολλές ταξιδιωτικές επιχειρήσεις, είτε πρόκειται για διαμεσολαβητές, είτε για παρόχους, οι επιστροφές είναι προβληματικές όχι μόνο λόγω των χαμένων εσόδων, αλλά και λόγω του διαχειριστικού πονοκεφάλου που συνεπάγονται.

“Οι έξυπνες εταιρίες έχουν πλέον προ πολλού ψηφιοποιήσει και εξορθολογήσει τις διαδικασίες πληρωμών και επιστροφών, επιτρέποντάς τους να αντιμετωπίσουν μια τέτοια αστάθεια”, επισημαίνει.

Απόψεις

Με τα στοιχεία της Nium φαίνεται να συμφωνεί ο Carlos Cendra, διευθυντής μάρκετινγκ και πωλήσεων στην εταιρία παροχής ταξιδιωτικών πληροφοριών Mabrian, λέγοντας: “Αυτά τα δεδομένα από τη Nium ταιριάζουν σε γενικές γραμμές με αυτό που βλέπουμε όσον αφορά τον προγραμματισμό των αεροπορικών εταιριών. Ναι, υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αριθμός πτήσεων ακυρώνονται σε όλη την Ευρώπη σε απόλυτους αριθμούς, αλλά όσον αφορά το συνολικό ποσοστό των πτήσεων που ακυρώνονται τα στοιχεία είναι αρκετά χαμηλά”.

“Παρατηρώντας τις πρόσφατες ακυρώσεις προγραμματισμένων πτήσεων μέσω της σύγκρισης του προγράμματος της 14ης Ιουνίου με το πρόγραμμα της 28ης Ιουνίου για πτήσεις από την 1η έως τις 15 Ιουλίου, το υψηλότερο ποσοστό ακυρώσεων αφορούσε την easyJet, η οποία είχε ακυρώσει περίπου το 5% των πτήσεων, αλλά για ορισμένες αεροπορικές εταιρίες, όπως η Air Europa, το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 0,5%”.

Ένα ζήτημα που ενδεχομένως είναι πολύ ανησυχητικό, σύμφωνα με τον κ. Cendra, είναι ότι οι καθυστερήσεις -ή ακόμη και απλώς η αίσθηση ή ο κίνδυνος καθυστερήσεων- θα μπορούσαν να οδηγήσουν τους ταξιδιώτες σε εντελώς άδικες και αδικαιολόγητες αρνητικές εντυπώσεις για τους προορισμούς που ταξιδεύουν. Αυτό, λέει, θα επηρέαζε τις πιθανότητές τους να επιστρέψουν στον εν λόγω προορισμό ή να τον συστήσουν σε κάποιον φίλο τους. Παρακολουθούμε στενά τα εργαλεία παρακολούθησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτουμε για να δούμε πώς εξελίσσεται η αντίληψη των επισκεπτών για τους προορισμούς σε σχέση με τις ειδήσεις για τις αεροπορικές καθυστερήσεις.

Από την πλευρά της η Alice Ferrari, ιδρυτής και διευθύνουσα σύμβουλος της Kyte, ενός API που χρησιμοποιείται από αεροπορικές εταιρίες για την πώληση περιεχομένου NDC, σχολιάζει: “Οι διακοπές πτήσεων αυτό το καλοκαίρι είναι πρωτοφανείς σε όγκο και έχουν σημαντικές επιπτώσεις στους ταξιδιώτες. Οι καθυστερήσεις, οι χαμένες συνδέσεις και οι χαμένες αποσκευές προκαλούν μεγάλο άγχος στους επιβάτες που ταξιδεύουν για τις πολυαναμενόμενες διακοπές τους. Δυστυχώς, οι αεροπορικές εταιρίες και οι πάροχοι έπρεπε να εξισορροπήσουν τις μειώσεις κόστους για να επιβιώσουν από την πανδημία, ενώ παράλληλα προσπαθούσαν να προβλέψουν την επιστροφή της ζήτησης για ταξίδια. Είναι σαφές ότι η κίνηση δεν επέστρεψε σταδιακά, γεγονός που έπιασε τον κλάδο αρκετά απροετοίμαστο ως προς τις υποκείμενες προκλήσεις, που οδήγησαν στην ανάγκη για ακυρώσεις και καθυστερήσεις”.

“Οι σημερινές ελλείψεις αναδεικνύουν την ανάγκη για πολύ καλύτερα εργαλεία για τη διαχείριση της βασικής εξυπηρέτησης των πελατών. Υπάρχουν τόσες πολλές ευκαιρίες για την εισαγωγή τεχνολογίας, που επιτρέπει απρόσκοπτες επανακρατήσεις, παρέχει στους επιβάτες ενημερώσεις σχετικά με τις πληροφορίες ψηφιακά, σε πραγματικό χρόνο, αυτοματοποιεί τις επιστροφές χρημάτων όπου χρειάζεται, προσφέρει στους ταξιδιώτες επιλογές όπως εναλλακτικές διαδρομές μέσω μιας εφαρμογής, χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να απαντήσει σε απλές ερωτήσεις και πολλά άλλα”, συμπληρώνει.

Ωστόσο, όπως λέει, είναι ο μόνος τρόπος για να λειτουργήσουν τέτοια συστήματα είναι όλα να μπορούν να συνδεθούν και να ανταλλάσσουν πληροφορίες.

“Ενώ ο κλάδος των αεροπορικών εταιριών συχνά επικρίνεται για ανεπαρκή τεχνολογία και αργή καινοτομία, ο κόσμος συχνά δεν θυμάται πόσο βαθιά πολύπλοκο και αλληλοσυνδεόμενο είναι κάθε σύστημα και πώς όλα τα συστήματα εξαρτώνται το ένα από το άλλο. Συχνά αυτή είναι η αιτία προς την αργή εφαρμογή των σύγχρονων εργαλείων. Στην Kyte οραματιζόμαστε έναν κόσμο χωρίς πλέον ουρές ή πράκτορες σε ένα γκισέ που να επεξεργάζονται χειροκίνητα κάθε επιβάτη. Ωστόσο, δεν απέχουμε πολύ από έναν κόσμο όπου οι ταξιδιώτες θα μπορούν να αυτοεξυπηρετούνται και να διαχειρίζονται τις εναλλακτικές επιλογές τους από τις δικές τους συσκευές. Η εξέλιξη συντελείται, αλλά με αργούς ρυθμούς”, σημειώνει η κα. Ferrari.

Η Leyla Allahverdiyeva, CSMO στην RoadRunAir, έναν ταξιδιωτικό πράκτορα ιδιωτικών τζετ, σχολιάζει: “Οι ταξιδιώτες φαίνεται να ανησυχούν περισσότερο για τις ακυρώσεις, την απώλεια αποσκευών και τις καθυστερήσεις όταν κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους αυτή τη στιγμή. Είναι κάτι που ακούμε δυνατά και καθαρά από τους συνεργάτες μας ταξιδιωτικούς συμβούλους. Εξαιτίας αυτού, πρόσφατα είδαμε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, τόσο στις αναζητήσεις, όσο και στις κρατήσεις, καθώς οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι γνωρίζουν ότι χρησιμοποιούμε ιδιωτικούς τερματικούς σταθμούς αεροδρομίων και τα δικά μας ιδιωτικά τζετ και οι πελάτες τους αισθάνονται πιο ήρεμοι από μια τέτοια εμπειρία”.

Προσεγγίζοντας το θέμα από μια άλλη οπτική, ο Fabian Gonzalez, από το Forward_MAD, ένα συνέδριο πολυτελούς τουρισμού που θα πραγματοποιηθεί στη Μαδρίτη τον Οκτώβριο, σχολιάζει: “Συνολικά, ο τομέας του πολυτελούς τουρισμού δεν ανησυχεί τόσο πολύ για τις ακυρώσεις και τις καθυστερήσεις όσο ο τομέας των οργανωμένων διακοπών και του μαζικού τουρισμού. Γιατί; Πρώτον, επειδή τα προβλήματα επικεντρώνονται κυρίως γύρω από τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η easyJet και η Ryanair, και δεύτερον, επειδή είναι οι προορισμοί πακέτων που πλήττονται περισσότερο. Έτσι και στις δύο περιπτώσεις οι ταξιδιώτες πολυτελείας τείνουν να μην αποτελούν την αγορά-στόχο”.

“Όταν εξετάζουμε τη Μαδρίτη, για παράδειγμα, οι κορυφαίοι εξερχόμενοι προορισμοί για τους ταξιδιώτες πολυτελείας είναι μέρη όπως η Μέση Ανατολή, η Νέα Υόρκη ή το Λος Άντζελες στις ΗΠΑ ή το Μεξικό και η Κολομβία στη LATAM. Αυτοί οι ταξιδιώτες φθάνουν με τους παραδοσιακούς αερομεταφορείς και τα δρομολόγια αυτά είναι κερδοφόρα, οπότε οι αεροπορικές εταιρίες δεν κάνουν ακόμα περικοπές εκεί. Εν τω μεταξύ, οι παραδοσιακές εταιρείες ιδιωτικών τζετ βρίσκονται σε καλή κατάσταση και είναι έτοιμες να σπάσουν άλλο ένα έτος ρεκόρ, ενώ τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα και οι νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της ιδιωτικής αεροπορίας κερδίζουν σίγουρα έδαφος χάρη εν μέρει σε αυτό το χάος”, συμπληρώνει.

Tagged

1 σχόλιο στο “Ποιος είναι ο πραγματικός αντίκτυπος των ακυρώσεων πτήσεων; | Τι λέει η αγορά

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *