alitalia

Ποιος θα αγοράσει την καταχρεωμένη Alitalia;

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επτά φορές η ιταλική κυβέρνηση παρέτεινε την προθεσμία για να βρεθεί νέος ιδιοκτήτης της αεροπορικής εταιρείας Altalia, που τα τελευταία δυόμιση χρόνια βρίσκεται υπό καθεστώς πτώχευσης.

Σήμερα, εξαντλούνται τα χρονικά περιθώρια και θα πρέπει να βρεθεί δυνητικός επενδυτής που να δεσμευτεί για τις προθέσεις του. Πρόκειται για τη διάσωση 11.000 θέσεων εργασίας και για ένα εθνικό σύμβολο. Με δάνεια η ιταλική κυβέρνηση προσπάθησε να γεφυρώσει το χρόνο και να κρατήσει στη ζωή την Alitalia  από τον Μάιο του 2017. Με 117 αεροσκάφη και 20 εκ. επιβάτες ετησίως η μικρή σχετικά αεροπορική εταιρεία «μπαίνει μέσα» κάθε χρόνο κατά 1 δις ευρώ.

Οι πονοκέφαλοι της ιταλικής κυβέρνησης

Τώρα η σωτηρία μπορεί να προέλθει από τους κρατικούς σιδηροδρόμους FS, που ελέγχονται από την οικογένεια Benetton, και τη συμμετοχή της αμερικανικής εταιρείας Delta Air Lines.

Άλλος πιθανός εταίρος είναι το υπουργείο Οικονομικών.

Τις περασμένες εβδομάδες ακούστηκαν πολλά για τυχόν ανάμειξη και της Lufthansa, αλλά ο επικεφαλής της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στην Ευρώπη Κάρστεν Σπορ είπε ότι θα είχε ενδιαφέρον σε μιαν αναδομημένη Alitalia. Την Τρίτη το βράδυ ενδοιασμούς διατύπωσε και η Atlantia και δήλωσε εγγράφως ότι δεν συντρέχουν οι όροι για την συμμετοχή της στην εταιρεία. Ανοιχτό παραμένει, εάν το σχήμα με τη Delta, τους κρατικούς σιδηροδρόμους και την Atlantia διαθέτει το προφίλ για να σώσει την Alitalia.

«Για την επιτυχία της Alitalia είναι σημαντικό να βρεθεί εμπορικός εταίρος. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να παίξουμε αυτόν τον ρόλο. Γι αυτό έχω ελάχιστη κατανόηση, όταν υποστηρίζει κάποιος ότι ο επενδυτής του 10% είναι πιο σημαντικός από το ποιος θα είναι ο σωστός εμπορικός εταίρος» υποστηρίζει ο Κάρστεν Σπορ στο γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο dpa. «Θα κάνουμε το παν για να εξασφαλίσουμε ότι ο εθνικός αερομεταφορέας θα ξανανοίξει τα φτερά της» υποστήριξε τον περασμένο Οκτώβριο ο ιταλός πρωθυπουργός Τζουτζέπε Κόντε.

Η Alitalia δεν είναι όμως η μόνη μεγάλη επιχείρηση που προξενεί πονοκέφαλο στην ιταλική κυβέρνηση. Πολλές θέσεις εργασίας διακυβεύονται και στο μεγαλύτερο στην Ευρώπη χαλυβουργείο στον Τάραντα της Απουλίας Ilva. Αρχές Νοεμβρίου το μεγαλύτερο χαλυβουργείο στον κόσμο, ArcelorMittal ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από το συμβόλαιο εξαγοράς της ιταλικής  Ilva. Ο Κόντε αντέδρασε με αγανάκτηση και δρομολόγησε δικαστική διαδικασία.

ΠΗΓΗ: www.dw.com, Κλάους Μπλούμε / dpa, Επιμέλεια: Ειρήνη Αναστασοπούλου

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *