Πόλεμος Google με ταξιδιωτικές start-ups για την πληρωμή των διαφημίσεων εν μέσω κρίσης

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Γερμανικές ταξιδιωτικές start-ups όπως οι GetYourGuide, Trivago και Flixbus, επιδιώκουν να μην πληρώσουν τις διαφημίσεις τους στην Google, επικαλούμενες τον αντίκτυπο της κρίσης του Κορωνοϊού.

Μαζί με τις ταξιδιωτικές εταιρίες, οι οποίες καλούνται να πληρώσουν τις αποζημιώσεις λόγω των ακυρώσεων που προκύπτουν από την έξαρση της πανδημίας, και οι επιχειρηματίες  βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για δάνεια με τη γερμανική κεντρική κρατική τράπεζα (KfW).

Μεγάλες εταιρίες, όπως το Facebook και η Amazon φαίνεται να έχουν ήδη συμφωνήσει στην αναβολή των πληρωμών ή ακόμα και να τις καταργήσουν. Η μόνη εταιρία, η οποία δεν θέλει να συμμετέχει στο διάλογο αυτό σύμφωνα με τις γερμανικές start-ups, είναι η Google. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Google συγκέντρωσε το υπέρογκο ποσό των 41 δισεκατ. ευρώ για το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου 2020, το οποίο και ξεπερνά τις προβλέψεις των αναλυτών κατά 1 δισεκατομμύριο.

Το πρόβλημα προκύπτει από τα διαφημιστικά έξοδα, τα οποία συγκεντρώθηκαν πριν και κατά τη διάρκεια της κρίσης. Οι ψηφιακές εταιρίες τουρισμού ναι μεν προβλήθηκαν μέσω της πλατφόρμας, αλλά όλο αυτό το διάστημα είχαν μηδενικές κρατήσεις και για αυτό το λόγο ζητούν από τη Google να δεχθεί το αίτημά τους. Πηγές του κλάδου αναφέρουν ότι το ποσό από τις διαφημίσεις κινείται στα 40 εκατ. ευρώ.

Ο ιδρυτής του GetYourGuide, Johannes Reck, αναφέρεται στο γεγονός ότι όλες οι μεγάλες ψηφιακές εταιρίες δέχονται την αναστολή και μόνο η Google είναι κάθετη με αποτέλεσμα οι start-ups να δανείζονται από την κεντρική γερμανική τράπεζα για να πληρώσουν τις εκκρεμότητές τους.

Καθώς δεν υπάρχει εξέλιξη στο συγκεκριμένο ζήτημα, 8 επιχειρηματίες απηύθυναν επιστολή προς το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Google, Philipp Schindler, ζητώντας να επιδείξει η εταιρία τις ηγετικές αρχές και την  αλληλεγγύη που είναι απαραίτητη για την έξοδο από την κρίση.

Προτείνουν, επίσης, να αναβληθεί η καταβολή των πληρωμών για τις εταιρίες που έχουν λάβει κρατική στήριξη και τονίζουν ότι αν η  Google επιμένει για την πληρωμή θα επιβαρυνθούν οι Γερμανοί φορολογούμενοι.

Η Google δε φαίνεται να είναι πρόθυμη να λάβει υπόψη το αίτημά των επιχειρηματιών και εκπρόσωπός της αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία παγκόσμιας στήριξης προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις καθώς και ότι παρέχονται 340 εκατ. δολάρια προς τους υπάρχοντες πελάτες για δωρεάν διαφήμιση.

Ο επίτροπος start-ups του Υπουγείου Οικονομικών της γερμανικής κυβέρνησης, Thomas Jarzombek, τάσσεται υπέρ των εταιριών και δηλώνει ότι μία τόσο επικερδής εταιρία όπως η Google θα έπρεπε να ακολουθεί τις αρχές της αλληλεγγύης. Επιπλέον, κρίνει ότι η στήριξη προς μεμονωμένες περιπτώσεις δεν αποτελεί ορθό μέτρο.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *