KSD_COPYRIGHT
money tourism copyright photo

Πως μοιράστηκε η “πίττα” του εξερχόμενου Τουρισμού για Ελλάδα, στη Ρωσία|Τα μερίδια των tour operators|ΠΙΝΑΚΑΣ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Για πρώτη φορά στα τελευταία χρόνια, η περίοδος των καλοκαιρινών κρατήσεων τουριστικών πακέτων για Ελλάδα, στη Ρωσία, εξελίχθηκε χωρίς έντονες “μάχες” ντάμπινγκ τιμών, όσον αφορά στις πωλήσεις.

Οι περισσότεροι συμμετέχοντες στην αγορά επέλεξαν την αποδοτικότητα των πακέτων πωλήσεων, από το να αυξήσουν τον όγκο των αεροπορικών μεταφορών. Το πώς αυτό επηρέασε την εικόνα των ρωσικών tour operators για την Ελλάδα δείχνει η ανάλυση των προτιμήσεων συνεργασίας με τουριστικούς πράκτορες που πραγματοποίησε η εταιρεία BANKO, βάσει δημοσκόπησης, 503 κορυφαίων στελεχών  ταξιδιωτικών γραφείων της Μόσχας.

Πρώτη η Mouzenidis Travel ενίσχυσε τη θέση της, λαμβάνοντας το 22,4% των προτιμήσεων των ταξιδιωτικών γραφείων της Μόσχας, το οποίο είναι 1,5% περισσότερο από ό, τι το περασμένο καλοκαίρι.

KSD COPYRIGHT
Ο πρόεδρος και ιδρυτής του ομίλου Mouzenidis, κ. Μπόρις Μουζενίδης. | MONEY TOURISM COPYRIGHT PHOTO

Ο μεγαλύτερος tour operator για Ελλάδα στη Ρωσία, έχει αυξήσει τον αριθμό των ξενοδοχείων του στην Ελλάδα, επέκτεινε περαιτέρω την προσφορά των ξενοδοχείων της δικής του αλυσίδας Bomo Hotels, τα οποία ήδη έχουν φτάσει τα 30. Ο ταξιδιωτικός πράκτορας αύξησε τη συχνότητα πτήσεων από τη Μόσχα προς τη Χαλκιδική, την Κέρκυρα, και το Ηράκλειο της Κρήτης. Ταυτόχρονα, ακύρωσε λόγω ανεπαρκούς ενδιαφέροντος το πρόγραμμα πτήσεων προς τα Χανιά. “Μια τέτοια ανακατανομή των όγκων μεταξύ των ελληνικών προορισμών επέτρεψε να αυξηθεί η πληρότητα των αεροπλανών στο 95-97%. Ταυτόχρονα, εάν το καλοκαίρι του 2018 ένα σημαντικό μερίδιο των θέσεων στις πτήσεις πραγματοποιήθηκε με την πώληση μόνο αεροπορικών εισιτηρίων, φέτος ήταν κατά κύριο λόγο μέρος των ταξιδιωτικών πακέτων», ανέφερε η εταιρεία.

money tourism photo
Ο κ. Δημήτρης Χαριτίδης|money tourism copyright photo

Το TEZ TOUR κατέγραψε σημαντική άνοδο στην κατηγορία των προτιμήσεων, ανεβαίνοντας από την τέταρτη θέση του περασμένου έτους στη δεύτερη, κερδίζοντας το 14,3% των συμπαθειών των ταξιδιωτικών γραφείων της Μόσχας. Σχολιάζοντας τη βελτίωση του ποσοστού της κατά 3,6% των ψήφων, οι εμπειρογνώμονες την αποδίδουν στην ποιότητα του ταξιδιωτικού προϊόντος TEZ στην Ελλάδα, καθώς η εταιρεία έχει πολλά αποκλειστικά συμβόλαια με πολυτελή ξενοδοχεία και  ειδικές συνθήκες συνεργασίας με την ξενοδοχειακή αλυσίδα Aldemar και ευνοϊκές τιμές για καταλύματα της αλυσίδας Grecotel. Φέτος, ο ταξιδιωτικός πράκτορας μπόρεσε να αυξήσει το μερίδιό του στην αγορά των ελληνικών νησιών, ιδιαίτερα στην Κρήτη και τη Ρόδο, παραδέχονται ολοι οι παρατηρητές.

biblioΤο Biblio-Globus διατήρησε την τρίτη θέση στη λίστα, χάνοντας ωστόσο 3,3%. Ο ταξιδιωτικός πράκτορας έχει μειώσει τον όγκο του στην Κρήτη – για παράδειγμα την περασμένη καλοκαιρινή περίοδο έστειλε τουρίστες από τη Μόσχα με έξι εβδομαδιαίες πτήσεις της Rossiya Airlines, ενώ φέτος περιορίστηκε στις πέντε. Η μικρότερη δέσμευση για  πληρότητα των αεροσκαφών μείωσε την ανάγκη της τονωσης της αγορας με μειώση των τιμων των πακέτων. Προφανώς, αυτό βελτίωσε την κερδοφορία των πωλήσεων, αλλά αντανακλάται στην λίστα των προτιμήσεων των ταξιδιωτικών γραφείων που περίμεναν περισσότερες προσφορές.

coralΤην τέταρτη θέση κατέχει το Coral Travel. Ο ταξιδιωτικός πράκτορας έχει χάσει το 4,6% των προτιμήσεων των ταξιδιωτικών γραφείων της Μόσχας, πιθανώς λόγω του γεγονότος ότι κατά τη διάρκεια της σεζόν προτιμούσε ανέκαθεν τη βελτιστοποίηση των προγραμμάτων πτήσεων, αντί για τα πακέτα προσφορων. Για παράδειγμα, ακύρωσε πτήσεις προς Χανιά από τη Μόσχα. Τα πιο φθηνά πακέτα Coral, πωλήθηκαν μέσω του “συγγενικού”, χαμηλού κόστους ταξιδιωτικού πράκτορα, Sunmar.

mouzenidisΣτην πέμπτη θέση βρίσκεται η TUI Russia. Είναι ενδιαφέρον να παρακολουθήσει κάποιος  τη δυναμική αύξησης των μεριδίων του ταξιδιωτικού αυτού πράκτορα. Το καλοκαίρι του 2017, κατέλαβε την τελευταία θέση στη συγκεκριμένη λίστα με 2,3%. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 2018, πρόσθεσε 2,4%, και φέτος – άλλο 2,7%, φτάνοντας πλέον στο 7,4%. “Η Ελλάδα γίνεται ένας από τους προορισμούς προτεραιότητας του τουριστικού πράκτορα, δίνοντας μεγαλύτερη προσοχή σε αυτό και αυξάνοντας ενεργά τους όγκους του”, σχολίασαν οι ειδικοί.

anexΌσο για τους υπόλοιπους παίκτες, στο ANEX Tour δεν έχουν ακόμη ικανοποιηθεί οι προσδοκίες της σεζόν. Στις προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2019, ο ταξιδιωτικός πράκτορας έλαβε 11,7%, αλλά τελικά στο τέλος του καλοκαιριού έλαβε 6% – λίγο λιγότερο από το 2018. Ίσως ο λόγος είναι ότι η προσοχή του ταξιδιωτικού πράκτορα ήταν στην Τουρκία, όπου και δίνει προτεραιότητα. Το ANEX μοιράζεται την έκτη-έβδομη θέση με την Pegas Touristik. Αυτή, με τη σειρά της, έχασε το 3,5% των προτιμήσεων, πιθανώς λόγω του γεγονότος ότι οι πτήσεις από τη Μόσχα περιορίστηκαν σε δύο νησιά – την Κρήτη και τη Ρόδο. Επιπλέον, η Pegas δεν έχει συνηθίσει  τους ταξιδιωτικούς πράκτορες με πακέτα χαμηλών τιμών.

Η Ambotis Holidays, που μοιράζεται την όγδοη και την ένατη θέση με την Sunmar, κέρδισε το 5,5% των προτιμήσεων. Τέλος συμπληρώνουν τη λίστα η Intourist και το Pantheon, κερδίζοντας το 1,8%.

Η κατάταξη

Τα στοιχεία του πίνακα αναλυτικά για το καλοκαίρι 2019 συνολικά, έχουν ως εξής:

Direction             Summer
2019,%
   Summer
2018,%
    Change +/-

 

Mouzenidis Travel              22,4                            20,9                  ▲ 1,5

TEZ TOUR                        14,3                            10,7                  ▲ 3,6

Biblio Globus                     13,4                            16,7                 ▼ 3,3

Coral Travel                       12,7                            17,3                ▼ 4,6

TUI Russia                          7,4                              4,7                ▲ 2,7

ANEX Tour                       6,0 – 6,2 *                     7,5                 ▼ 1,3

Pegas Touristik                6,0 – 6,2 *                      9,5                 ▼ 3,5

Ambotis Holidays             5,5 – 5,6 *                     4,4                  ▲ 1,2

Sunmar                             5,5 – 5,6 *                  4,7                  ▲ 0,8

NTK “Intourist”                 1,8                                 –                   –

Pantheon                         1,8                                  –                   –

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *