Για απόπειρες ηλεκτρονικής απάτης, προειδοποιεί με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου η Εθνική Τράπεζα, καθώς όπως αναφέρει “η ασφάλειά σας είναι ιδιαίτερα σημαντική, σε κάθε συναλλαγή και επικοινωνία που έχετε μαζί μας”.
Σύμφωνα με το μήνυμα της Εθνικής Τράπεζας “Λόγω της αυξημένης χρήσης των ψηφιακών υπηρεσιών, αυξάνονται και οι κίνδυνοι ψηφιακών απειλών και γι’ αυτό, θέλουμε να σας ενημερώσουμε σχετικά, ώστε να είστε σε θέση να αναγνωρίσετε πιθανές μορφές ηλεκτρονικής απάτης (phishing) για την πρόληψη περιστατικών που θέτουν σε κίνδυνο τις συναλλαγές της επιχείρησής σας.
Παρακάτω παραθέτουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να προφυλαχθείτε και παρακαλούμε να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί για την ασφάλεια των συναλλαγών της επιχείρησής σας:
-Οι απατεώνες μπορούν να βρουν τα βασικά στοιχεία επικοινωνίας σας μέσω διαδικτύου (π.χ. από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης). Μην υποθέσετε ότι το άτομο που σας καλεί δηλώνει την αληθινή του ιδιότητα επειδή έχει στη διάθεσή του τέτοιες πληροφορίες.
-Για να προχωρήσει μία πληρωμή παραγγελίας δεν είναι απαραίτητο κανένα άλλο στοιχείο πέραν του IBAN του λογαριασμού σας ώστε να παραλάβετε το αντίτιμο. Μην εισάγετε τα εμπιστευτικά στοιχεία σας σε link που μπορεί να σας αποσταλεί μέσω sms ή viber.
-Μην αποκαλύπτετε μέσω τηλεφώνου, email, φόρμας στο Internet, ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εμπιστευτικά στοιχεία σας όπως το username, το password, τα στοιχεία της κάρτας σας και του PIN, κωδικούς μίας χρήσης (OTP), και άλλους κωδικούς.
-Πληκτρολογήστε την ηλεκτρονική διεύθυνση της τράπεζας και μην ακολουθείτε αποτελέσματα από μηχανές αναζήτησης, ή συνδέσμους που περιλαμβάνονται σε email ή μηνύματα.
-Ελέγξτε πως η ιστοσελίδα https://www.nbg.gr δεν περιλαμβάνει άλλα γράμματα ή αριθμούς και κάντε κλικ στο εικονίδιο του λουκέτου, ώστε να βεβαιωθείτε ότι η σύνδεση είναι ασφαλής.
-Πριν πατήσετε επιβεβαίωση, ελέγξετε προσεκτικά την συναλλαγή που περιγράφεται στο μήνυμα με τον κωδικό μίας χρήσης (OTP) που λαμβάνετε στο κινητό σας.
Η Εθνική Τράπεζα δεν πρόκειται ποτέ να σας ζητήσει τους Internet & Mobile Banking κωδικούς ή τα στοιχεία των καρτών σας, μέσω μηνυμάτων email, sms, viber κλπ, ούτε μέσω συνδέσμων που περιέχονται στα μηνύματα αυτά”.
Και προειδοποιεί η Τράπεζα: “Παρακαλούμε σημειώστε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχει διαπιστωθεί αυξημένος αριθμός απάτης μέσω τηλεφωνικών κλήσεων vishing έναντι εταιρειών με πρόφαση τηλεφωνικές παραγγελίες προϊόντων”.
Σημειώνεται ότι η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, έχει ειδικό πεδίο για τις ηλεκτρονικές απάτες, ΕΔΩ.