fragkakis dimitris gnto 2020

Η προσαρμογή του ελληνικού Tουρισμού στην πανδημία και το στοίχημα του 2021

ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Του Δημήτρη Φραγκάκη (*)
Ο παγκόσμιος τουρισμός βιώνει την μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία του, καθώς η πανδημία του Covid19 προκαλεί βαρύ πλήγμα σε ολόκληρη την αλυσίδα του Τουρισμού και σε όλες τις χώρες του κόσμου χωρίς διακρίσεις.

Στην Ελλάδα η σεζόν ολοκληρώνεται σε λίγες μέρες, με σημαντικές απώλειες για τον κλάδο.  Οι αφίξεις εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένες κατά 80% περίπου σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ και τα έσοδα του τρίτου τριμήνου του 2020 δεν θα ξεπεράσουν το 20% του αντίστοιχου τριμήνου του 2019. Το χτύπημα στην οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες είναι ισχυρό. Ειδικά σε περιοχές οι οποίες έχουν μεγάλη εξάρτηση από τον τουρισμό.

Κύριο μέλημα της κυβέρνησης είναι να αμβλύνει κατά το δυνατόν τις συνέπειες από την πανδημία για επιχειρήσεις και εργαζόμενους και για αυτό έχει ήδη προχωρήσει σε τουλάχιστον τρεις δέσμες μέτρων από την αρχή της πανδημίας έως και πρόσφατα. Στηρίζουμε τους ανθρώπους του κλάδου ενόψει του δύσκολου χειμώνα και το αποδεικνύουμε με πράξεις ενώ ταυτόχρονα προετοιμαζόμαστε για το 2021.

Η προετοιμασία αυτή βασίζεται και σε κάποια κέρδη που αφήνει πίσω της η αντιμετώπιση της πανδημίας από τον τουριστικό κλάδο. Το άνοιγμα της τουριστικής σεζόν με ασφάλεια τον Ιούλιο δεν ήταν καθόλου αυτονόητο. Το καταφέραμε όμως κι αυτό οφείλεται στην αρμονική συνεργασία μεταξύ της Πολιτείας και των παραγόντων του τουρισμού. Όλοι επέδειξαν αξιοσημείωτο επαγγελματισμό και αξιοπιστία,στοιχεία που αποτελούν παρακαταθήκες ενόψει του 2021.

Η Ελλάδα κατάφερε τελικά να κινήσει την μηχανή της τουριστικής βιομηχανίας, που …αρχικά έμοιαζε να …”παγώνει”, μπροστά στην πανδημία του covid. Την ίδια ώρα οι ανταγωνιστές μας, αγωνίζονταν να αντιμετωπίσουντο πρόβλημα, χωρίς όμως τα επιθυμητά αποτελέσματα ,

ksd πανδημία
adv

Προφανώς το 2021 δεν θα είναι μία χρονιά όπου όλα θα ξαναγυρίσουν αυτόματα στην κανονικότητα και πολλά θα εξαρτηθούν από τις εξελίξεις σε υγειονομικό επίπεδο. Η ανάκαμψη θα έρθει αλλά θα είναι σταδιακή. Είναι νωρίς ακόμα για εκτιμήσεις για την επόμενη σεζόν αλλά τα πρώτα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά και έχουν να κάνουν με την θετική αποτίμηση της προσπάθειας της Ελλάδας να λειτουργήσει ως ασφαλής τουριστικός προορισμός. Οι επιδόσεις μας στην αντιμετώπιση της πανδημίας από εδώ και πέρα θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό το παιχνίδι σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας του χρόνου και θεωρώ ότι αυτή την στιγμή έχουμε ένα σημαντικό πλεονέκτημα το οποίο πρέπει να το κρατήσουμε πάση θυσία. Γι’ αυτό είναι κρίσιμο να συνεχίσουμε να τηρούμε τα μέτρα προστασίας και τις συστάσεις των ειδικών.

Ο ΕΟΤ έχει υλοποιήσει διαφημιστικές καμπάνιες ήδη από την περίοδο της καραντίνας, ενώ πριν λίγες μέρες ολοκλήρωσε και την προβολή του καλοκαιριού με διπλό μήνυμα: το ελληνικό καλοκαίρι και την ασφάλεια του προορισμού.

Η Ελλάδα θα βρίσκεται πλέον σε καμπάνια όλο το χρόνο με διακυμάνσεις έντασης και διαφοροποίηση των χωρών – στόχων ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν. Άλλωστε η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα θα είναι από εδώ και στο εξής βασικά στοιχεία της δουλειάς μας στον ΕΟΤ. Ήδη έχουμε προετοιμάσει την προβολή της χώρας για τους επόμενους 4 μήνες, από Οκτώβριο έως Ιανουάριο, με επίκεντρο τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου ενώ προετοιμάζουμε την στρατηγική μας για την μεγάλη διεθνή καμπάνια του πρώτου 4μηνου του 2021. Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας και σίγουρα πολλά απρόοπτα να αντιμετωπίσουμε, αλλά είμαι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρουμε.

(*) Ο Δημήτρης Φραγκάκης είναι ΓΓ του ΕΟΤ

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *