Η προσωπική ολοκλήρωση, η νέα τάση στα ταξίδια πολυτελείας

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η προσωπική ολοκλήρωση και η αυτοβελτίωση που επιτυγχάνουν μέσα από μια εμπειρία αποτελούν πλέον προτεραιότητα για τους ταξιδιώτες πολυτελείας και ένα από τα Megatrends του 2018, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της Skift, με βάση την οποία οι τουρίστες πολυτελείας εμβαθύνουν και αναζητούν νέες εμπειρίες, αναδεικνύοντας τον όρο «transformative travel» σε σημείο αναφοράς για την τουριστική βιομηχανία.

Ο όρος «transformative travel», σύμφωνα με την αναφορά της Skift, περιλαμβάνει κάθε ταξιδιωτική εμπειρία που ενδυναμώνει τους ανθρώπους ώστε να προβούν σε σημαντικές και διαρκείς, μεγάλες ή μικρές, αλλαγές στη ζωή τους.

Τρία βασικά συστατικά των μεταμορφωτικών ταξιδιωτικών εμπειριών είναι, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, τα οποία έχει κωδικοποιήσει ο Σ.Ε.Τ.Ε.: η σύνδεση, η εξατομίκευση και η αυθεντικότητα.

Έρευνα που πραγματοποίησε η Skift το 2017 σε 1.350 ταξιδιώτες έδειξε ότι το 52% των ερωτηθέντων δίνουν σημασία σε αυτό τον τύπο ταξιδιού. Eνώ σε συναφή έρευνα της Skift το 2018 και σε σχέση με τους παράγοντες που οδήγησαν σε αυτή τη μετασχηματιστική εμπειρία, σχεδόν το 40% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ο ανθρώπινος παράγοντας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την εμπειρία, ενώ περισσότερο από το ένα τρίτο είπαν ότι μια αυθόρμητη, απροσδόκητη περιπέτεια καθώς και η γαστρονομία, οι τέχνες, ο πολιτισμός ή η ψυχαγωγία συνέβαλαν στη μεταμόρφωση.

Είναι ενδιαφέρον ότι η γαστρονομία, οι τέχνες, ο πολιτισμός ή η ψυχαγωγία κατατάσσονται πολύ ψηλότερα για τους millennials.

Η στροφή προς την αυτοεκπλήρωση και την προσωπική μεταμόρφωση αποτελεί μια τάση στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομίας. Οι εταιρίες τοποθετούν τα προϊόντα τους όχι μόνο ως απλά αντικείμενα ή ακόμη ως ενισχυτές της εμπειρίας, αλλά ως βασικά στοιχεία της δημιουργίας ενός βελτιωμένου εαυτού. Η Apple, για παράδειγμα, δεν πουλάει απλά υπολογιστές (hardware) ή την βελτιωμένη απόδοση του υπολογιστή, αλλά υπόσχεται ένα βελτιωμένο και στρεφόμενο προς το μέλλον τρόπο ζωής.

Από τη σκοπιά του μάρκετινγκ, η παγκόσμια οικονομία μετατοπίζεται από την εστίαση στην εκτίμηση – δηλαδή, στο να επιδιώκεις την αναγνώριση και έγκριση των άλλων – προς την αυτοεκπλήρωση. Σε αυτό το πλαίσιο, οι καταναλωτές επιλέγουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που θα τους βοηθήσει να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους και να γίνουν οι ίδιοι αυτό που ονειρεύονται.

Σύμφωνα με τον Sharon Cohen, αντιπρόεδρο της Fairmont (AccorHotels): «Υπάρχει μια προφανής σχέση ανάμεσα στο μεταμορφωτικό και το βιωματικό ταξίδι, το οποίο είναι ευρύ και περιλαμβάνει ταξιδιωτικές εμπειρίες που ξεπερνούν την απλή κατανάλωση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Νομίζω ότι το μεταμορφωτικό ταξίδι λαμβάνει χώρα όταν το βιωματικό ταξίδι πάει ένα βήμα παραπέρα και επεκτείνει το μυαλό, μετατοπίζει την προοπτική, ωθεί τα όρια των ζωνών άνεσης ενός ατόμου και δημιουργεί πολιτιστική κατανόηση».

Το μεταμορφωτικό ταξίδι λαμβάνει χώρα όταν το βιωματικό ταξίδι πάει ένα βήμα παραπέρα και επεκτείνει το μυαλό, μετατοπίζει την προοπτική, ωθεί τα όρια των ζωνών άνεσης ενός ατόμου και δημιουργεί πολιτιστική κατανόηση

Προτεινόμενες κατευθύνσεις ως προς την προσφορά μεταμορφωτικών ταξιδιωτικών εμπειριών

• Αυθεντικότητα: Όσοι θέλουν να επωφεληθούν από αυτή την τάση θα πρέπει να αποφεύγουν τη χρήση του όρου μεταμορφωτικό ως επιφανειακό μάρκετινγκ ή ενσωματώνοντας τον σε υπάρχοντα προϊόντα που δεν αντανακλούν αυτή τη λογική. Οι εταιρείες που εμφυσούν την αίσθηση του σκοπού στις λειτουργίες τους και στην επιχειρηματική τους προσέγγιση, θα τοποθετηθούν καλύτερα στην αγορά μιλώντας με αυθεντικότητα για το πώς το ταξίδι μπορεί να μεταμορφώσει τους πιθανούς πελάτες.

• Μια καλή στρατηγική είναι η εστίαση στη συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες για να αναπτυχθούν από κοινού ταξίδια που δίνουν στους ταξιδιώτες ουσιαστικές εμπειρίες, ενώ ταυτόχρονα ενισχύονται οι κοινότητες και η τοπική οικονομία.

• Κατανόηση του οράματος και του σκοπού: Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορεί να κάνει ένα brand είναι να κατανοήσει την πραγματική του ταυτότητα. Πρέπει να έχει όραμα και σκοπό. Δεν είναι εύκολο, αλλά οι αξίες πρέπει να είναι σαφείς, αληθείς και αυθεντικές.

• Αξιοπιστία: Μέρος της αξιοπιστίας είναι να γνωρίζει η επιχείρηση τι αναζητούν οι πελάτες της. Οι εταιρείες πρέπει να εξασφαλίσουν ότι γνωρίζουν το κοινό τους και πώς να δημιουργούν περιεχόμενο και εμπειρίες που το δεσμεύουν.

• Εξάλειψη των περιορισμών: Όσοι θέλουν να δημιουργήσουν μεταμορφωτικές εμπειρίες για τους ταξιδιώτες να είναι τολμηροί στην καινοτομία και την εξάλειψη των ορίων. Ο παράγοντας της έκπληξης θα πρέπει να καλλιεργηθεί προσεχτικά. Επίσης, θα πρέπει να αφεθεί χώρος στους ταξιδιώτες για εξερεύνηση και αναζήτηση νοήματος, αποφεύγοντας την υπερβολική «επιμέλεια» των εμπειριών.

• Υπεύθυνη επιχειρηματικότητα: Οι ταξιδιώτες ενδέχεται να αφήσουν ένα βαρύ αποτύπωμα στα μέρη που επισκέπτονται, αν δεν είναι επαρκώς ενημερωμένοι για το πώς η παρουσία τους επηρεάζει τις τοπικές κοινότητες. Για την δημιουργία μεταμορφωτικών εμπειριών, οι επιχειρήσεις πρέπει πρώτα να καταλάβουν το δικό τους ρόλο στους τόπους που επισκέπτονται. Οι πελάτες θα περιμένουν ένα υψηλό επίπεδο αυτογνωσίας από τους παρόχους που επιλέγουν για ένα μεταμορφωτικό ταξίδι.

• Όλο και περισσότερο, οι άνθρωποι θέλουν να έχουν θετικό αντίκτυπο και βαθύτερo σκοπό και ζητούν το ίδιο από τα brands με τα οποία αλληλοεπιδρούν. Οι εταιρείες πρέπει πραγματικά να εξασφαλίσουν ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες παράγονται με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο και ότι εν γένει συμβάλλουν θετικά στην κοινωνία.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *