Πρόστιμα 15 εκατ. € για αδήλωτη εργασία|Διπλασιάστηκαν οι έλεγχοι

Πρόστιμα 15 εκατ. € για αδήλωτη εργασία|Διπλασιάστηκαν οι έλεγχοι

Γ. Βρούτσης: Μηδενική ανοχή στην παραβατικότητα

jobs

Διπλασιάστηκαν οι έλεγχοι των επιθεωρητών του ΕΦΚΑ κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με τα δύο πρώτα τρίμηνα του 2019, σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας.

Το τρίμηνο Ιούλιος 2019- Σεπτέμβριος 2019 πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα 12.987 επιτόπιοι έλεγχοι έναντι 11.628 ελέγχων την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουνίου 2019. Κατά τη διάρκεια των 12.987 ελέγχων εντοπίστηκαν 1.357 αδήλωτοι εργαζόμενοι και επιβλήθηκαν πρόστιμα ύψους 15.600.527 ευρώ.

Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Γιάννη Βρούτση σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο και συμμετείχε ο Διοικητής του ΕΦΚΑ κ. Χρήστος Χάλαρης , ο Γενικός Διευθυντής Ελέγχων, ο Διευθυντής Σχεδιασμού Ελέγχων, η προϊσταμένη του Περιφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Ασφάλισης (ΠΕΚΑ) Αττικής και όλοι οι προϊστάμενοι τμημάτων της Γενικής Διεύθυνσης Ελέγχων και του ΠΕΚΑ Αττικής.

EFKAΣτη σύσκεψη συμφωνήθηκε να συνεχισθούν με τους ίδιους ρυθμούς οι έλεγχοι και κατά το τέταρτο τρίμηνο του έτους και να αυξηθούν περαιτέρω από το 2020 μέσω ενίσχυσης του αριθμού των επιθεωρητών και της ενσωμάτωση νέων τεχνολογικών εργαλείων στην καθημερινή πρακτική των ελέγχων.

Ενδεικτικά:

  1. Με τον προγραμματισμό για ενισχυμένο αριθμό ελέγχων σε ολόκληρη την επικράτεια.
  2. Τη διενέργεια στοχευμένων ελέγχων.
  3. Τη δημιουργία για πρώτη φορά ηλεκτρονικού μητρώου παραβατικότητας.
  4. Την αναβάθμιση του καινοτόμου συστήματος ΕΡΓΑΝΗ.
  5. Την προσαύξηση 12% στο ωρομίσθιο της μερικής απασχόλησης.
  6. Τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών στην πλήρη απασχόληση κατά 5 μονάδες.
  7. Την αυστηροποίηση του πλαισίου για την αδήλωτη εργασία.

ypourgeio_ergasiasΜετά το τέλος της σύσκεψης, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Γιάννης Βρούτσης έκανε την ακόλουθη δήλωση:«Η κυβέρνηση αποδεικνύει έμπρακτα την προσήλωσή της στην εφαρμογή της νομοθεσίας και στην προάσπιση των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων, με το διπλασιασμό των ελέγχων που πετύχαμε! Μηδενική ανοχή στην παραβατικότητα. Από τη στιγμή που η κυβέρνηση μειώνει φόρους και ασφαλιστικές εισφορές δεν υπάρχει για κανέναν άλλοθι. Στόχος μας είναι η εφαρμογή της νομιμότητας στην αγορά εργασίας όπως έχουμε δεσμευτεί.

Ευχαριστώ τους επιθεωρητές του ΕΦΚΑ για το ζήλο και την αποτελεσματικότητά τους. Είναι σήμερα βέβαιο ότι θα υπερκαλύψουμε το στόχο που είχαμε θέσει στο τέλος του καλοκαιριού για τους ελέγχους μέχρι τέλος Οκτωβρίου και θα συνεχίσουμε με τους ίδιους ρυθμούς μέχρι τέλους του έτους. Ταυτόχρονα θα προχωρήσουμε σε επιπλέον ενίσχυση των δομών των Περιφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων Ασφάλισης και ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στο έργο τους, ώστε να αυξηθεί περισσότερο το πλήθος και η αποτελεσματικότητα των ελέγχων».

Γ. Βρούτσης: Έρχεται η Εργάνη II

Το Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ», ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του το 2013, οπότε και «γεννήθηκε» με τη συστηματική καθοδήγηση και τη πολιτική βούληση της τότε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας, έχει κερδίσει την αναγνώριση των παραγωγικών, κοινωνικών και ερευνητικών φορέων, αλλά και των ίδιων των εργαζομένων και εργοδοτών της χώρας.

vroutsisΑποτελεί μεγάλη μεταρρύθμιση και σίγουρα τη σημαντικότερη ψηφιακή καινοτομία στο πεδίο της παρακολούθησης και ελέγχου της αγοράς εργασίας, ενσωματώνοντας σταδιακά και σε ηλεκτρονική μορφή το σύνολο των, θεσμικά προβλεπόμενων, στοιχείων ενημέρωσης των φορέων εποπτείας του Υπουργείου Εργασίας (Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, Ε.Φ.Κ.Α., Ο.Α.Ε.Δ.) από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική οικονομία.

Κατ’ αυτό τον τρόπο το Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» χαρτογράφησε πλήρως την αγορά εργασίας, προσφέροντας πολυεπίπεδα οφέλη ως προς τη μείωση των γραφειοκρατικών βαρών στην οικονομία και την εργασία, την ενίσχυση της επιχειρησιακής ικανότητας των ελεγκτικών υπηρεσιών του Υπουργείου για τον έλεγχο εφαρμογής της νομοθεσίας και την προστασία των εργατικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, την αντιμετώπιση της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας και, σε κάθε περίπτωση, τη δυνατότητα χάραξης νέων και  αποτελεσματικών στρατηγικών πολιτικών για την απασχόληση στη χώρα μας.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννης Βρούτσης δήλωσε:

«Μετά την εμπειρία επτά χρόνων λειτουργίας και παρά το γεγονός ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας την περίοδο από το 2015 έως και τα μέσα του 2019 υποτίμησε ή και υπονόμευσε το ρόλο του ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ», έχουν ωριμάσει πλέον οι συνθήκες προκειμένου το στρατηγικό αυτό εργαλείο να αναβαθμιστεί και να γίνει ένα από τα κύρια εργαλεία του ψηφιακού μετασχηματισμού του Υπουργείου.

Σε αυτό το πλαίσιο, απευθυνθήκαμε στο τέλος Ιουλίου (λίγες μόλις μέρες μετά τις εκλογές) σε όλους τους κοινωνικούς εταίρους, σε μια ανοιχτή διαδικασία διαβούλευσης και στην υποβολή προτάσεων.

Η υποβολή προτάσεων ολοκληρώθηκε και για την επεξεργασία τους συνεστήθη στις 10.10.2019 Επιτροπή-Ομάδα Εργασίας από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, υπό την Γενική Γραμματέα Εργασίας Άννα Στρατινάκη, προκειμένου να διαμορφώσουν (έως 10.11.2019) μια δέσμη θεσμικών, κανονιστικών και τεχνικών/παραμετρικών αλλαγών, οδηγώντας εντός του μηνός Νοεμβρίου 2019 σε νομοθετική πρωτοβουλία, στοχεύοντας στην αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την απλοποίηση των διαδικασιών στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ», τη σημαντικότερη οργανωτική καινοτομία στην ιστορία του Υπουργείου Εργασίας.

Το νέο και ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» θα αποτελέσει τομή στη σχέση πολιτείας, επιχειρήσεων και εργαζομένων, υποστηρίζοντας ταυτοχρόνως την νέα ανταγωνιστική τροχιά της ελληνικής οικονομίας. Η ανάπτυξη του «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ»  θα  βασιστεί στους παρακάτω άξονες προτεραιότητας:

α) τη δραστική απλοποίησή του και την αλλαγή στη σχεδιαστική φιλοσοφία με πυρήνα την ενιαιοποίηση των επιμέρους λειτουργιών και οδηγιών χρήσης, για να αποτελέσει ένα εύχρηστο, οικείο και φιλικό εργαλείο στο χρήστη (εργαζόμενο ή εργοδότη), ακόμη και σε άτομα με αναπηρία

β) την κωδικοποίηση και απλοποίηση του σχετικού νομοθετικού και κανονιστικού περιεχομένου (νόμοι, κανονιστικές ρυθμίσεις και εγκύκλιοι) για την καλύτερη εφαρμογή της νομοθεσίας και την απλοποίηση χρήσης του συστήματος

γ) την ανάπτυξη και ενσωμάτωση στο σύστημα νέων ψηφιακών λειτουργιών, όπως το ψηφιακό ωράριο και της κάρτας εργασίας.

δ) την ενίσχυση των επιχειρησιακών και αναλυτικών δυνατοτήτων του, για την  παροχή ολοκληρωμένης πληροφόρησης στους κοινωνικούς εταίρους, τα ερευνητικά κέντρα και την πολιτεία

ε) τη βελτίωση της διαλειτουργικότητάς του με άλλες κρίσιμες βάσεις δεδομένων της πολιτείας, ιδίως δε του Ε.Φ.Κ.Α. και της Α.Α.Δ.Ε. και, κατά συνέπεια, την περαιτέρω αξιοποίησή του ως μέσο σχεδιασμού ορθολογικών και αποδοτικών δημόσιων πολιτικών για την τόνωση της απασχόλησης, τον έλεγχο της αγοράς εργασίας και τη ριζική αντιμετώπιση παθογενών συμπεριφορών όπως η αδήλωτη, η υποδηλωμένη και η ανασφάλιστη εργασία

ε) την αποτελεσματική προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων και τη μείωση του κόστους συμμόρφωσης των εργοδοτών».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ