Προβλήματα στη visa και στο Ιράν

Προβλήματα στη visa και στο Ιράν

0

Παρά τις σοβαρές και κοπιώδεις προσπάθειες των ηγεσιών του υπουργείου Τουρισμού και του υπουργείου Εξωτερικών, για «άνοιγμα» της τουριστικής αγοράς του Ιράν, η οποία και μεγάλη είναι και θέλει να ταξιδέψει στην Ελλάδα, η διαδικασία θεωρήσεων visa που ακολουθούν οι ελληνικές διπλωματικές αρχές στη Τεχεράνη, ακυρώνουν στην πράξη τις προσπάθειες αυτές.
Συγκεκριμέναόλες οι χώρες της ζώνης Schengen, έχουν στα προξενεία τους μεταφραστή που μεταφράζει όλα τα σχετικά έγγραφα των αιτούντων visa και ακολούθως εκδίδουν τις θεωρήσεις με ένα κόστος της τάξης των 70 € περίπου.
Αντίθετα το ελληνικό προξενείο παραπέμπει σε εξωτερικό μεταφραστή, με κόστος 125 €, ενώ και το κόστος της θεώρησης visa ακολούθως είναι μεγαλύτερο του μέσου όρου των υπολοίπων χωρών.
Και βέβαια πέραν του κόστους, υπάρχει και θέμα χρόνου, καθώς είναι πολύ διαφορετική η διαδικασία όταν ο μεταφραστής βρίσκεται εντός του προξενείου και δεν τίθεται θέμα  ταλαιπωρίας και μετακινήσεων του αιτούντος visa.

Σημειώνεται ότι πρόσφατα τόσο ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, όσο και ο ΑΝΥΠΕΞ Νίκος Ξυδάκης,αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, προχώρησαν σε αντικατάσταση του προξένου, χωρίς ωστόσο να υπάρξει ικανοποιητική πρόοδος στο θέμα. Παράλληλα, τόσο η υπουργός αναπληρωτής Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, όσο και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, έχουν κάνει ταξίδια και ενέργειες για το άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς.
Μάλιστα στις 20 Ιανουαρίου γράφαμε αποκλειστικά:
«Την «επίσημη πρώτη» του θα κάνει στο Ιράν, μια εξαιρετικά ελπιδοφόρα τουριστική αγορά, την ερχόμενη εβδομάδα ο ελληνικός Τουρισμός, προσδοκώντας άμεσα να επωφεληθεί από την «πίττα» των περίπου 10 εκ. Ιρανών, που θα ταξιδέψουν με αφορμή την Ιρανική Πρωτοχρονιά (Norouz 21-3-2016).
Πιο αναλυτικά, με πρωτοβουλία του Ε.Ο.Τ. και της ελληνικής πρεσβείας στο Ιράν και με τις «ευλογίες» του υπουργείου Τουρισμού, στις 28 Ιανουαρίου, ελληνική επίσημη αποστολή, στην οποία θα συμμετέχουν ο γενικός γραμματέας του Ε.Ο.Τ. Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, ο Έλληνας πρέσβης στην Τεχεράνη Αϋφαντής, εκπρόσωποι φορέων ( Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, ΣΕΤΕ, ΗΑΤΤΑ), αλλά και εκπρόσωποι της Aegean και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, θα επισκεφθεί την Τεχεράνη.
Η αποστολή αφορά στο πλαίσιο της προβολής και προώθησης του Ελληνικού Τουρισμού στην Ιρανική Αγορά, ενόψει και της Ιρανικής Πρωτοχρονιάς (Norouz 21-3-2016). Στο πλαίσιο της ανωτέρω επίσκεψης θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με κυβερνητικούς εκπροσώπους από τον τομέα του Τουρισμού, καθώς επίσης και με κορυφαίους Τour Operators της Ιρανικής αγοράς.
Κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης από Ιράν, θα διαδραματίσει η Aegean, η οποία συνδέει την Αθήνα με την Τεχεράνη, με ικανοποιτικό αριθμό πτήσεων.
Πτήσεις εκτελεί και η ιρανική Mahan, με χαμηλότερη συχνότητα όμως.
Η Aegean είδε την ευκαιρία στην ευρύτερη περιοχή και αναπτύχθηκε στρατηγικά με δίκτυο πτήσεων στις πρωτεύουσες των περισσότερων χωρών της περιοχής.

Επισημαίνεται πως κατά την περίοδο της Ιρανικής Πρωτοχρονιάς πραγματοποιούν τις διακοπές τους 10 εκ. περίπου Ιρανοί τουρίστες, εκ των οποίων 4 εκ. μεταβαίνουν, στην Τουρκία, άλλα 4 εκ. επιλέγουν τις Αραβικές χώρες (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Λίβανος κ.λ.π.) και 2 εκ. τις χώρες της Άπω Ανατολής. Πρόκειται για μια αγορά στην οποία η χώρα μας έχει πολύ χαμηλή διείσδυση παρά το γεγονός πως το ενδιαφέρον των Ιρανών τουριστών για να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα έντονο.
Οι Ιρανοί τουρίστες ενδιαφέρονται ιδιαίτερα ακόμη για καλοκαιρινές διακοπές και city breaks.
Ακόμη, ο Ε.Ο.Τ., θα συμμετάσχει στην τουριστική έκθεση της Τεχεράνης, που θα πραγματοποιηθεί στις 16 Φεβρουαρίου.

Πολύ καλή πρωτοβουλία.

Μπράβο και καλά αποτελέσματα»

Προβλήματα και με την Τουρκία

Δεν έχουν τέλος, όπως φαίνεται, τα προβλήματα που καταγράφονται φέτος στη διαδικασία χορήγησης θεωρήσεων εισόδου (visa) Σένγκεν σε ταξιδιώτες τρίτων χωρών που θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα, γράφει στο euro2day ο Παναγιώτης Υφαντής.

Το πιο πρόσφατο επεισόδιο αφορά Τούρκους τουρίστες, οι οποίοι επισκέπτονται αυτές τις μέρες την Κω επ’ ευκαιρία του ραμαζανιού. Παράγοντες του νησιού μετέφεραν στο Euro2day.gr σκηνές πολύωρης ταλαιπωρίας εκατοντάδων Τούρκων ταξιδιωτών, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονταν οικογένειες με παιδιά.

Όπως επιβεβαίωσε στο Euro2day.gr η πρόεδρος των Ξενοδόχων Κω, Κωνσταντίνα Σβύνου, μόνο κατά την Τετάρτη (6 Ιουλίου) έφθασαν στο λιμάνι της Κω 1.000 Τούρκοι ταξιδιώτες, οι οποίοι χρειάστηκε να περιμένουν τρεις ώρες κατά μέσο όρο για να εξασφαλίσουν άδεια εισόδου.

«Υπήρχαν τρία γκισέ με έξι αστυνομικούς, οι οποίοι κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες να εξυπηρετήσουν τον κόσμο», λέει ο Κων/να Σβύνου. «Όμως, το σύστημα «έπεφτε» συνέχεια. Από την επικοινωνία που είχα με τις αρμόδιες αρχές μού ανέφεραν πως το πρόβλημα εντοπίζεται στον κεντρικό server του υπουργείου», συμπλήρωσε.

Το θέμα δεν αφορά μόνο στην ταλαιπωρία των Τούρκων τουριστών αλλά και στο γεγονός ότι αρκετοί από αυτούς έπρεπε να προλάβουν ανταποκρίσεις με πλοία για να κατευθυνθούν σε άλλα νησιά, τις οποίες και έχασαν.

Η Κ. Σβύνου επισημαίνει ότι ανάλογα προβλήματα καταγράφηκαν το ίδιο διάστημα στην Αλεξανδρούπολη αλλά και τη Σάμο. Ιδιαίτερα για την Κω επεσήμανε πως οι Τούρκοι αποτελούν βασικό αιμοδότη του νησιού, καθώς κάθε χρόνο επισκέπτονται το νησί 170.000 ταξιδιώτες.

Τοπικοί παράγοντες εκτιμούν πως κατά το τετραήμερο του ραμαζανιού θα ξεπεράσουν τις 7.000 οι Τούρκοι που θα βρεθούν στην Κω. «Είναι μια ανάσα για τους επαγγελματίες του νησιού, έστω για τέσσερις μέρες», σημειώνει η Κ. Σβύνου. Ιδιαίτερα με δεδομένο το πλήγμα που δέχθηκε ο τουρισμός του νησιού στο α’ εξάμηνο.

Η τουρκική πλευρά, την ίδια στιγμή, προχώρησε ένα βήμα περισσότερο, θέτοντας θέμα συμπεριφοράς των αρμόδιων οργάνων των ελληνικών Αρχών κατά τη διάρκεια των ελέγχων που πραγματοποιούνται κατά την είσοδο των Τούρκων επισκεπτών στην Κω.

Το θέμα έθεσε με επιστολή του προς την Ένωση Ξενοδόχων Κω το παράρτημα του Bodrum του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Γραφείων Τουρκίας (TURSAB). Στην επιστολή, η TURSAB επικαλείται παράπονα που δέχθηκαν ταξιδιωτικοί πράκτορες-μέλη της από πελάτες τους που ταξίδεψαν στην Ελλάδα σχετικά με τη συμπεριφορά του προσωπικού κατά τη διαδικασία ελέγχων.

Σύμφωνα με την επιστολή, οι ταξιδιώτες έκαναν λόγο για συμπεριφορά που παρέπεμπε σε πολίτες β’ κατηγορίας και ζητούν να αναληφθούν πρωτοβουλίες ώστε να δοθεί λύση στο θέμα.

Παράγοντες της Κω εξήγησαν στο Euro2day.gr πως οι έλεγχοι στους Τούρκους που φθάνουν στο νησί είναι εξονυχιστικοί, στα όρια του «υπερβάλλοντος ζήλου». Ανέφεραν, μάλιστα, περιπτώσεις όπου ελέγχθηκαν ακόμα και… λουκούμια που μετέφεραν Τούρκοι επισκέπτες στις χειραποσκευές τους, τα οποία προορίζονταν για γνωστούς και φίλους τους στην Ελλάδα.

Τι να πει κανείς…

ΠΗΓΗwww.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ