Η πτώχευση του FTI αποτελεί την πρώτη σκληρή δοκιμασία για το Γερμανικό Ταμείο Προστασίας Ταξιδιωτών (DRSF), το οποίο είναι υπεύθυνο για την προστασία από την αφερεγγυότητα, από την έναρξή του το φθινόπωρο του 2021, καθώς υπάρχουν ερωτηματικά για τη συνέχειά του μετά τη σημαντική εκροή κεφαλαίων εξαιτίας της πτώχευσης, αλλά και για την προστασία του οργανωμένου τουρισμού.
Πέρα από το γεγονός ότι οι διαχειριστές του ταμείου δεν έχουν, μέχρι στιγμής, δημιουργήσει την καλύτερη εικόνα όσον αφορά την ταχεία επιστροφή των χρημάτων των πελατών που επλήγησαν από την πτώχευση του γερμανικού tour operator, υπάρχουν επίσης ερωτήματα σχετικά με το πώς θα συνεχιστεί η πρόσφατα θεσμοθετημένη προστασία από την πτώχευση στον οργανωμένο τουρισμό.
Θα αυξηθούν οι εισφορές, οι οποίες επί του παρόντος ανέρχονται στο 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών, προκειμένου να “ανατροφοδοτηθεί” το DRSF το ταχύτερο δυνατό μετά τη σημαντική εκροή κεφαλαίων λόγω της αφερεγγυότητας του FTI;
Ο νόμος για το Ταμείο Εγγύησης Ταξιδιών (RSG) προβλέπει το τελευταίο. Αναφέρει ότι το ποσό της αμοιβής πρέπει να υπολογίζεται κατά τρόπο ώστε “το κεφάλαιο-στόχος (…) να επιτυγχάνεται και πάλι εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, μετά από μια περίπτωση αφερεγγυότητας ανώτερης του μέσου όρου”. Ωστόσο, δεν εξηγείται τι σημαίνει “εύλογο”.
Αν και εκπρόσωπος του ταμείου διαβεβαίωσε πριν από μερικές εβδομάδες στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt ότι “προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια για την αύξηση της επιβάρυνσης των διοργανωτών ταξιδιών, ορισμένοι στον ασφαλιστικό κλάδο δεν το αποκλείουν”.
“Είναι πιθανό να αυξηθούν οι ασφαλιστικές εισφορές προκειμένου να καλυφθούν καλύτερα οι κίνδυνοι και να διασφαλιστεί η σταθερότητα του συστήματος”, δήλωσε η ασφαλιστική εταιρία Zurich, όταν ρωτήθηκε σχετικά. Ως αποτέλεσμα, οι εγγυητές θα πρέπει τότε να καλύψουν υψηλότερους κινδύνους.
Αυτό είναι απίθανο να τύχει μεγάλης εύνοιας στον τουριστικό κλάδο. Άλλωστε, στο παρελθόν, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους ότι η προστασία των χρημάτων των πελατών είναι πολύ ακριβή, και οι ηγέτες του κλάδου TUI και Dertour έχουν προσφύγει ακόμη και στα δικαστήρια για το θέμα αυτό.