Photo by Esther Ann on Unsplash

“Άδικες” πολιτικές για τους ηλικιωμένους ταξιδιώτες αποκαλύπτει η Which?

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι ηλικιωμένοι ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν πρόσθετα κρυφά έξοδα και περιορισμένες επιλογές κατά την αγορά υπηρεσιών διακοπών, όπως η ταξιδιωτική ασφάλιση και η ενοικίαση αυτοκινήτου, σύμφωνα με έρευνα της Which?

Ο οργανισμός παρακολούθησης των καταναλωτών έλαβε στοιχεία από το Moneysupermarket.com, τα οποία αποδεικνύουν ότι μετά την πανδημία, το ύψος του ποσού που καταβάλλουν οι ηλικιωμένοι ταξιδιώτες έχει αυξηθεί δυσανάλογα σε σύγκριση με άλλες ηλικιακές ομάδες.

Για ένα συμβόλαιο ενός ταξιδιού που καλύπτει μια εβδομάδα στην Ισπανία, οι ηλικίες 25-54 ετών θα πλήρωναν κατά μέσο όρο περίπου 7,98 λίρες το 2019, ενώ τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους πλήρωσαν κατά μέσο όρο 10,65 λίρες, δηλαδή αύξηση 33%.

Το ποσό που καταβάλλεται από την ηλικιακή ομάδα 85+ αυξήθηκε κατά 169%, από 40,15 λίρες το 2019 σε 107,99 λίρες το 2022. Όσοι ανήκουν στην κατηγορία 75-84 ετών είδαν το κόστος των ασφαλιστικών συμβολαίων να αυξάνεται κατά μέσο όρο κατά 60%.

Ο οργανισμός παρακολούθησης τόνισε επίσης πώς πολλές εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων “κρύβουν” τους ηλικιακούς περιορισμούς στα έγγραφα των όρων και των προϋποθέσεών τους.

Ακόμα και οι εταιρείες που δέχονται ηλικιωμένους οδηγούς συχνά απαιτούν απαγορευτικό όγκο γραφειοκρατίας ή προσθέτουν επιπλέον τέλη για “ηλικιωμένους οδηγούς”.

Η Which? διαπίστωσε επίσης πως οι ηλικιωμένοι ταξιδιώτες τιμωρούνται λόγω του ψηφιακού αποκλεισμού.

Όσοι ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, που μπορεί να μην έχουν τεχνολογικές δεξιότητες, θα καταλήξουν να πληρώνουν περισσότερα. Η Saga, για παράδειγμα, η οποία προσφέρει ασφάλιση αποκλειστικά σε άτομα άνω των 50 ετών, χρεώνει έως και 30% λιγότερο για όσους κάνουν κράτηση μέσω διαδικτύου.

Ομοίως, οι αεροπορικές εταιρίες, όπως η British Airways, η Ryanair και η easyJet, χρεώνουν όλους τους πελάτες επιπλέον για να τροποποιήσουν μια κράτηση μέσω τηλεφώνου, ενώ οι επιβάτες της Ryanair θα πληρώσουν επιπλέον 55 λίρες για να κάνουν check in στο αεροδρόμιο. Ακόμα και η ανανέωση διαβατηρίου κοστίζει 9,50 λίρες περισσότερο αν χρησιμοποιηθεί η έντυπη αίτηση.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Guy Hobbs, συντάκτης του Which? Travel, δήλωσε: “Νομικά, οι εταιρίες έχουν συχνά το δικαίωμα να προσαρμόζουν τις τιμές και τις πολιτικές τους με βάση την ηλικία, αν υπάρχει κάποιος δικαιολογημένο λόγο, αλλά βλέπουμε όλο και περισσότερο περιπτώσεις όπου τα αποτελέσματα για τους πελάτες μεγαλύτερης ηλικίας μοιάζουν δυσανάλογα και άδικα”.

“Εάν είστε ηλικιωμένος ταξιδιώτης, είναι σημαντικό να κάνετε αγορές και να συγκρίνετε τις προσφερόμενες τιμές, καθώς είναι πιθανό να υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των παρόχων, τόσο για την ασφάλιση όσο και για την ενοικίαση αυτοκινήτου. Αξίζει επίσης να αναζητήσετε εταιρείες που προσφέρουν προνομιακές τιμές για τους ηλικιωμένους ταξιδιώτες”, πρόσθεσε ο κ. Hobbs.

Tagged

1 σχόλιο στο ““Άδικες” πολιτικές για τους ηλικιωμένους ταξιδιώτες αποκαλύπτει η Which?

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *