“Χαμηλές πτήσεις” για τη Lufthansa | Σημαντική αγορά μεγάλων αεροσκαφών

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Καθ’ οδόν εξόδου από την πανδημία η Lufthansa, ο γερμανικός αερομεταφορέας, έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά του. Μετά από νέες απώλειες δισεκατομμυρίων το πρώτο τρίμηνο του χρόνου, ο πιο ισχυρός οικονομικά όμιλος αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη μείωσε τις προσδοκίες του για σταδιακή αποκατάσταση των πτήσεων και μεταφορών με το αεροπλάνο.

Βέβαια, οι μάνατζερ εναποθέτουν μέρος της ελπίδας τους σε μια ευρωπαϊκή λύση σχετικά με το πώς θα αντιμετωπιστούν οι εμβολιασμένοι επιβάτες από την Ευρώπη κι άλλες χώρες, όπως γράφει η DW.

Ωστόσο την ίδια στιγμή η Lufthansa, επιταχύνει τον εκσυγχρονισμό του στόλου του, με μια μεγάλη παραγγελία για νέα αεροσκάφη με υψηλό κόστος και οικονομικά καύσιμα, που αντικαθιστούν παλαιότερους τύπους σε κοντινές, μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις. Ως αποτέλεσμα, η Εκτελεστική Επιτροπή της Deutsche Lufthansa AG αποφάσισε να αγοράσει δέκα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων: πέντε Airbus A350-900s και πέντε Boeing B787-9. Το εποπτικό συμβούλιο ενέκρινε την αγορά χθες. Αυτά τα αεροσκάφη θα λειτουργούν υπό την Lufthansa Airline και θα ενισχύσουν την premium προσφορά 5 αστέρων της βασικής μάρκας του Ομίλου.

Στο πλαίσιο του μακροχρόνιου προγράμματος ανανέωσης του στόλου, συνολικά 175 νέα αεροσκάφη θα παραδοθούν στις αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου Lufthansa αυτήν τη δεκαετία.

ksd PRIMAGEL
adv

Ο Carsten Spohr, πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής και διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Lufthansa AG, δήλωσε: “Ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, συνεχίζουμε να επενδύουμε σε έναν πιο σύγχρονο, πιο αποτελεσματικό και με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, στόλο του Ομίλου Lufthansa. Ταυτόχρονα, προχωράμε με τον εκσυγχρονισμό του στόλου μας μεγάλων αποστάσεων ακόμη πιο γρήγορα από ότι είχε προγραμματιστεί πριν την πανδημία. Τα νέα αεροσκάφη είναι τα πιο μοντέρνα του είδους τους. Θέλουμε να επεκτείνουμε περαιτέρω τον παγκόσμιο ηγετικό μας ρόλο, μεταξύ άλλων, με πρωτοποριακά προϊόντα premium και έναν υπερσύγχρονο στόλο – ειδικά επειδή έχουμε ευθύνη έναντι του περιβάλλοντος”.

Τα τρέχοντα σχέδια προβλέπουν αρχική μείωση του στόλου, ενώ ταυτόχρονα εκσυγχρονίζεται εκτενώς στο μέλλον. Τα αεροσκάφη Boeing 787-9 και Airbus A350-900 θα αντικαταστήσουν ουσιαστικά τα τετρακίνητα αεροσκάφη A340 μεγάλων αποστάσεων ως μέρος αυτής της διαδικασίας. Τα σχέδια απαιτούν τη μείωση του αριθμού των τετρακινητήριων αεροσκαφών του στόλου μεγάλων αποστάσεων του Ομίλου Lufthansa σε λιγότερο από 15% μέχρι τα μέσα αυτής της δεκαετίας. Πριν από την κρίση, το μερίδιο ήταν περίπου 50%.

Οι αγορές αεροσκαφών επιταχύνουν τη μείωση της πολυπλοκότητας του στόλου για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Το νέο αεροσκάφος με αποδοτικότητα καυσίμου θα μειώσει το λειτουργικό κόστος κατά περίπου 15% σε σύγκριση με τα μοντέλα που χρησιμοποιούνται τώρα.

Boeing 787-9

Το πρώτο Boeing 787-9 έχει προγραμματιστεί να πετάξει για τη Lufthansa ήδη τον επόμενο Χειμώνα, ενώ τα άλλα θα ακολουθήσουν στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Η απόφαση αυξάνει τον συνολικό αριθμό των σταθερών παραγγελιών για τα Boeing 787-9s και Boeing 777-9s σε 45 αεροσκάφη.

Λόγω του δραματικού αντίκτυπου της πανδημίας κορονοϊού στην παγκόσμια αεροπορία, τα αεροσκάφη που είχαν παραγγελθεί από ορισμένες αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούσαν να παραδοθούν τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Η Lufthansa πραγματοποίησε συνομιλίες με την Boeing και βρήκε έναν τρόπο να αγοράσει πέντε 787-9 που είχαν ήδη κατασκευαστεί. Ταυτόχρονα, ο Όμιλος κατέληξε σε συμφωνία με την Boeing σχετικά με ένα αναδιαρθρωμένο σχέδιο παράδοσης.

Airbus A350-900

Τα πέντε νεοεισερχόμενα Airbus A350-900s θα παραδοθούν το 2027 και το 2028. Αυτό φέρνει τον συνολικό αριθμό παραγγελιών για τα αεροσκάφη A350-900 σε 45.

Εκτός από την ανανέωση του στόλου μεγάλων αποστάσεων, η Lufthansa εστιάζει επίσης στην τελευταία τεχνολογία, τη μέγιστη απόδοση και το υψηλότερο επίπεδο άνεσης των πελατών σε διαδρομές μικρών αποστάσεων. Μόνο κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, η Lufthansa θα παραλαμβάνει ένα νέο, οικογενειακό αεροσκάφος Airbus A320 με αποδοτικότητα καυσίμου για διαδρομές μικρών και μεσαίων αποστάσεων κατά μέσο όρο κάθε μήνα. Η παράδοση επιπλέον 107 αεροσκαφών Airbus A320 έχει προγραμματιστεί έως το 2027.

Οικονομικές απώλειες

Ο επικεφαλής της άλλοτε κραταιάς Lufthansa Carsten Spohr περιμένει ισχυρή αύξηση της ζήτησης το Καλοκαίρι. «Ενθαρρυντικά μηνύματα, όπως η εξαγγελία της Κομισιόν να επιτρέψει και πάλι την είσοδο εμβολιασμένων από τις ΗΠΑ, επιβεβαιώνουν την αισιοδοξία μας» δηλώνει και υπολογίζει ότι τις επόμενες τρεις με τέσσερεις εβδομάδες η αμερικανική κυβέρνηση θα πάρει κι αυτή θετικές αποφάσεις για άνοιγμα του αεροπορικού κλάδου.

lufthansa
Σήμερα η 68η γενική συνέλευση της εταιρίας

«Κυρίως οι νότιες χώρες μέσα στην Ευρώπη ασκούν πιέσεις για καθιέρωση ενιαίου πράσινου διαβατηρίου (Green Pass), στα οποίο να καταγράφονται οι εμβολιασμοί, τα τεστ και εάν ο κάτοχος έχει περάσει κορωνοϊό. Αλλά και η κατάργηση της πολυήμερης καραντίνας θα δώσει νέα ώθηση στα αεροπορικά ταξίδια» ευελπιστεί ο Σπορ. Από την άλλη πλευρά ο όμιλος κατεβάζει κι άλλο τα ήδη μειωμένα προγνωστικά που ανακοίνωσε τελευταία, ότι σε ολόκληρο το 2021 θα προσεγγίσει το ήμισυ της οικονομικής του δραστηριότητας σε σχέση με το 2019. Έτσι ο επικεφαλής της Lufthansa προσδοκά ένα μόνο 40% από τουριστικούς προορισμούς. Το πρώτο εξάμηνο η Lufthansa και οι θυγατρικές της πραγματοποίησαν μόνο το 21% του προγράμματος του 2019 με μόνο 3 εκ. επιβάτες, δηλαδή το 1/10 σε σχέση με τον τότε αριθμό επιβατών.Σε σχέση με το τρέχον τρίμηνο, η κατάσταση δεν θα είναι καλύτερη: αναμένεται μια προσωρινή αύξηση επιβατών το Πάσχα λόγω των συνεχιζόμενων ταξιδιωτικών περιορισμένων. Μέχρι τέλος του χρόνου ο στόχος είναι να αυξήσει την προσφορά της στο 60%. Θα τα καταφέρει; «Οι επιβάτες δεν θα πρέπει να περιμένουν φτηνά εισιτήρια, όταν ανάψουν και πάλι οι μηχανές» προειδοποιεί ο Σπορ σημειώνοντας ότι ο μεγάλος ανταγωνισμός τιμών ανήκει στο παρελθόν. «Οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να το προσφέρουν πλέον. Ακόμη και από την αγορά υπερατλαντικών πτήσεων που αντιπροσωπεύει το ήμισυ των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων περιμένουμε μεγάλη πειθαρχία στις τιμές». Η αεροπορική εταιρεία που στηρίζεται από κρατικά οικονομικά πακέτα κατέγραψε απώλειες στο πρώτο τρίμηνο ύψους 1,05 δις ευρώ από μείωση του τζίρου κατά 60%. Αλλά για το 2021 η Lufthansa δείχνει πιο σταθερή σε σύγκριση με την έναρξη της πανδημίας το πρώτο τρίμηνο του 2020. Τότε έκλεισε με απώλειες 2,12 δις ευρώ.

Χρέη, λίγα κέρδη και πολλές ελπίδες

Εκτός από μείωση του κόστους με μέτρα, όπως ψαλίδισμα του προσωπικού, μειωμένο ωράριο εργασίας και απόσυρση αεροσκαφών, ο κλάδος εμπορευματικών μεταφορών της Lufthansa Cargo κατέγραψε και πάλι λειτουργικά κέρδη ρεκόρ ύψους 314 εκ ευρώ. Λόγω μεταξύ άλλων της μεταφοράς εμβολίων το ΔΣ της Lufthansa αισιοδοξεί ότι θα συνεχιστεί έτσι σε ολόκληρη τη χρονιά. Η Lufthansa Technik, που συμπεριλαμβάνει τους κλάδους υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και επιθεωρήσεων επωφελήθηκε την ανάκαμψη της σχετική αγοράς στις ΗΠΑ και την Ασία και κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ύψους 16 δις ευρώ. Ωστόσο, το πρώτο τρίμηνο του χρόνου ο όμιλος απώλεσε 235 εκ. ευρώ κατά μέσον όρο σε μετρητά, το δεύτερο τρίμηνο αναμένεται να αυξηθεί η απώλεια στα 200 εκ. ευρώ. Μία στις πέντε θέσεις εργασίας καταργήθηκε από την έναρξη της πανδημίαςμε αποτέλεσμα να μειωθεί το προσωπικό κατά 52.500 θέσεις εργασίας και να πέσει στις 111.262. Ο Κάρστεν Σπορ και ο νέος οικονομικός διευθυντής του Ρέμκο Στενμπέργκερ έκαναν σαφές, ότι θα διαγράψουν άλλες 10.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία ή θα γίνει άλλου τύπου εξοικονόμηση σε κόστος προσωπικού και ότι τα μέτρα που προτιμούν είναι μειωμένο ωράριο εργασίας ή εθελούσια έξοδος.

Ιδιαίτερα με τους 5.000 πιλότους ο Σπορ ελπίζει σε συμφωνία με το συνδικάτο τους για μοντέλα μείωσης ωραρίου. Όπως είπε, «κανείς δεν εγκαταλείπει με τη θέλησή του μια θέση πιλότου στη Lufthansa, επειδή πουθενά στον κόσμο δεν θα βρει καλύτερα». Παρά την αργή εξέλιξη προς μια θετικότερη οικονομική συγκυρία ο γερμανικός όμιλος είναι καλά εξοπλισμένος. Τα αποθέματα σε ρευστό το πρώτο τρίμηνο ανέρχονται στα 10,6 δις ευρώ σε σχέση με τα 11,1 δις μέχρι τέλος 2020. Πέρυσι ο όμιλος στηρίχθηκε με ένα κρατικό πακέτο 9 δις ευρώ βοήθειας από τη Γερμανία, την Αυστρία, το Βέλγιο και την Ελβετία.Δάνειο από την KfW ύψους 1, δις ευρώ αποπληρώθηκε, αλλά η εταιρεία πήρε άλλα δάνεια από την αγορά. Όλα τα υπόλοιπα θα συζητηθούν και ίσως σε κάποια σημεία να υπάρξουν αποφάσεις, την Τρίτη 4 Μαΐου στον πλαίσιο συνάντησης των μελών της γενικής συνέλευσης.

Με πληροφορίες από www.dw.com, Κρίστιαν ΄Εμπνερ / dpa, Επιμέλεια: Ειρήνη Αναστασοπούλου

Tagged

1 σχόλιο στο ““Χαμηλές πτήσεις” για τη Lufthansa | Σημαντική αγορά μεγάλων αεροσκαφών

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *