Έκθεση της Boston Consulting Group καταδεικνύει πόσο γρήγορα αναπτύσσεται ο ταξιδιωτικός κλάδος καθώς οι ετήσιες δαπάνες των καταναλωτών για ταξίδια θα τριπλασιαστούν, από 5 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024 σε 15 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2040.
Αυτό εκτοξεύει τον κλάδο μπροστά από τη φαρμακευτική και τη μόδα.
Η δυναμική αυτή δεν προέρχεται από τις ΗΠΑ ή την Ευρώπη, σύμφωνα με την έκθεση.
«Οι αναδυόμενες αγορές θα οδηγήσουν σε σημαντική ανάπτυξη, χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία και η Σαουδική Αραβία», λέει η Lara Koslow, ανώτερη συνεργάτης της BCG και μία από τις συντάκτριες της έκθεσης. Συζητώντας τα ευρήματα με το Bloomberg, η Koslow αναφέρει ότι η ανάπτυξη της μεσαίας τάξης σε αυτές τις περιοχές δημιουργεί καταναλωτές που ενδιαφέρονται για ταξίδια αναψυχής, όπως ακριβώς η άνοδος της μεσαίας τάξης στις ΗΠΑ οδήγησε στην ανάπτυξη της κουλτούρας των θέρετρων πριν από πολλές δεκαετίες. Η Κίνα είναι σε πορεία να γίνει η χώρα με τις υψηλότερες δαπάνες για αναψυχή, οι οποίες προβλέπεται να αυξηθούν κατά περισσότερο από 10% ετησίως.
«Όλοι γνωρίζουμε ότι τα ταξίδια αναψυχής βρίσκονται σε άνοδο και ότι αυτή η τάση συνεχίζεται εδώ και αρκετό καιρό», λέει η Koslow. Ωστόσο, δηλώνει ότι την εξέπληξε το γεγονός ότι το 70% των ταξιδιωτών από αναδυόμενες αγορές προσθέτουν μια συνιστώσα αναψυχής στα επαγγελματικά τους ταξίδια, μια πρακτική που είναι πολύ λιγότερο διαδεδομένη στις ΗΠΑ.
Τα ταξίδια στο εσωτερικό της χώρας του ταξιδιώτη αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης. Ωστόσο, τα διεθνή ταξίδια αναψυχής αυξάνονται με ταχύτερους ρυθμούς. Η BCG προβλέπει ότι θα υπερτριπλασιαστούν, από 424 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 σε 1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2040.
Φυσικά, ο ταξιδιωτικός κλάδος είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθεί. Οι περισσότερες εκτιμήσεις, όπως αυτές του World Travel & Tourism Council (WTTC), περιλαμβάνουν στοιχεία όπως οι δαπάνες σε εστιατόρια ή οι δευτερογενείς επιπτώσεις των εργαζομένων στον τομέα της φιλοξενίας που συμβάλλουν στις τοπικές οικονομίες. Τον Απρίλιο, ο οργανισμός αυτός εκτίμησε ότι ο κλάδος θα φθάσει τα 11,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, ή το 10,3% του παγκόσμιου ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος, μέχρι το τέλος του έτους. Τα στοιχεία της BCG ακολουθούν την ίδια προσέγγιση. (Τα δεδομένα αυτής της έκθεσης λαμβάνουν υπόψη την εξέλιξη των ταξιδιωτικών προτύπων σε 68 χώρες από το 2014 έως το 2024. Επίσης, πραγματοποιήθηκε έρευνα σε ταξιδιώτες σε 11 χώρες των οποίων ο πληθυσμός ταξιδεύει συχνά ή είναι πιθανό να ταξιδεύει συχνά).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η έρευνα της BCG δεν έλαβε υπόψη τους τρέχοντες κινδύνους εμπορικών πολέμων ή γεωπολιτικών συγκρούσεων που θα μπορούσαν να ανατρέψουν τα ταξίδια σε μεγάλες περιοχές όπως η Μέση Ανατολή. Η Koslow λέει ότι αυτές οι καταστάσεις είναι «πολύ ασαφείς» αυτή τη στιγμή.
Ωστόσο, ο ταξιδιωτικός κλάδος έχει δείξει ανθεκτικότητα, σύμφωνα με την Koslow, μια εκτίμηση που συνάδει με τις προβλέψεις του WTTC.
Και η αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών για ταξίδια έχει οδηγήσει σε αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής, ακόμη και εν μέσω της οικονομικής αβεβαιότητας.