“Εργαλείο” marketing για το branding προορισμών το TikTok

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κάθε άλλο παρά συστάσεις χρειάζεται το TikTok, που το 2020, εν μέσω lcokdowns και περιορισμών, αναδείχθηκε σε μια από τις πιο διαδεδομένες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, με την ανάπτυξή του να παραμένει εκθετική παγκοσμίως. Ενώ, τελευταία, φαίνεται να βρίσκει εφαρμογή στο branding προορισμών.

Το TikTok είναι μια πλατφόρμα ανταλλαγής βίντεο μικρής διάρκειας που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν και να μοιράζονται δημιουργικό περιεχόμενο με μια ευρύτερη κοινότητα ατόμων. Το περιεχόμενο ποικίλλει από μαθηματικές εξισώσεις μέχρι κριτικές ταινιών και συμβουλές για τον υπολογιστή, αλλά η βασική προϋπόθεση είναι ότι οι αναρτήσεις είναι ιδιόμορφες και διασκεδαστικές.

Με την πρώτη ματιά, το TikTok μοιάζει με μια διασκεδαστική και παιχνιδιάρικη πλατφόρμα που απευθύνεται σε νεανικό κοινό. Ωστόσο, με διαθεσιμότητα σε 150 χώρες, 1,2 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες και περίπου 2,6 δισεκατομμύρια λήψεις παγκοσμίως, όπως αναφέρει η Sensor Tower (2020), η πλατφόρμα έχει εξελιχθεί σε πολλά περισσότερα από αυτό.

Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές του, το TikTok δεν είναι μια πρόσκαιρη τάση -φιλοξενεί και διαμορφώνει την επικοινωνία μιας ολόκληρης γενιάς στον τρόπο δημιουργίας περιεχομένου, με αποτέλεσμα τη “γέννηση” της δικής του κοινότητας. Το TikTok έχει γίνει ένα ελκυστικό κανάλι επικοινωνίας για διάφορες εταιρίες και εμπορικά σήματα και τα θέματα που σχετίζονται με τα ταξίδια έχουν αναδειχθεί στα πιο δημοφιλή. Για τους διαφημιστές, ωστόσο, αυτό προσφέρει μια ευκαιρία να υιοθετήσουν το TikTok ως στρατηγικό “εργαλείο”, για να βοηθήσουν στο branding των προορισμών.

Το 2019, η ταχέως αναπτυσσόμενη πλατφόρμα ξεκίνησε την εκστρατεία #TikTokTravel για να εμπνεύσει και να ενθαρρύνει τους χρήστες να μοιραστούν περιεχόμενο από τις διακοπές τους σε όλο τον κόσμο. Αυτή η καινοτόμος ιδέα τράβηξε την προσοχή των χρηστών και αρκετών τουριστικών γραφείων, που κατέληξαν να συμμετάσχουν στη συζήτηση χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα hashtags.

Με το TikTok να έχει ξεπεράσει το Google ως το κορυφαίο “εργαλείο” αναζήτησης πληροφοριών και να διατηρεί το προβάδισμά της προσελκύοντας ένα ευρύτερο κοινό με τρόπους διασκεδαστικούς, εκπαιδευτικούς και δημιουργικούς, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να ενημερώνουν τον κόσμο για ταξιδιωτικούς προορισμούς.

Η περίπτωση της Γκάνα

Οι χώρες πρέπει να αρχίσουν να αφηγούνται ισχυρές και αυθεντικές ιστορίες για να προωθήσουν την οικονομική ανάπτυξη, χρησιμοποιώντας αξιομνημόνευτα hashtags. Το 2018, για παράδειγμα, η Γκάνα ξεκίνησε την εκστρατεία branding προορισμού “Έτος της επιστροφής”, μια πρωτοβουλία της κυβέρνησης του Akufo-Addo, για να ενθαρρύνει τους Αφρικανούς ομογενείς να επιστρέψουν στην Γκάνα, να εγκατασταθούν και να επενδύσουν στη χώρα. Αυτό λέγεται ότι συνέβαλε με 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια στην οικονομία της Γκάνας.

Το 2021, το TikTok ήταν τελικά μέρος της εκστρατείας, με το #YearOfReturn να έχει πάνω από 8,1 εκατομμύρια προβολές με διάφορα περιεχόμενα. Είναι θέμα χρόνου να αλλάξουν οι αριθμοί σε κλίμακα, όπως στην περίπτωση του Ντουμπάι, #MyDubai, το οποίο έχει 3,6 δισεκατομμύρια προβολές, και του #ThisisDubai, το οποίο έχει συγκεντρώσει 109,6 εκατομμύρια προβολές.

Το φανταστικό με το TikTok είναι η ικανότητά του να αφηγείται ιστορίες με πολλές δημιουργικές εκφράσεις. Από εναλλακτικά βίντεο μέχρι μόδα, γρήγορες πληροφορίες και επεξεργασία προσώπου και φωνής, η εφαρμογή προσφέρει πολλούς τρόπους για να ενισχύσει την αφήγηση ιστοριών. Κάθε καλό περιεχόμενο είναι μια ευκαιρία να παρουσιάσουν οι προορισμοί τα ενδιαφέροντα και συναρπαστικά χαρακτηριστικά τους.

Αναβιώνοντας το πνεύμα της συνεργασίας

Η ανάληψη της διαχείρισης του TikTok για την προώθηση της στοχευμένης προσέλκυσης δεν είναι έργο ενός ατόμου. Η πλατφόρμα τροφοδοτείται από μια κοινότητα, ως εκ τούτου, ένα τόσο μεγάλο έργο όπως το εθνικό branding απαιτεί συλλογική προσπάθεια από επαγγελματίες, κυβερνητικούς φορείς, πολίτες, ακόμη και το TikTok για να επιτευχθεί αυτό το κατόρθωμα.

Για παράδειγμα, μετά την επιτυχία της πρώτης συνεργασίας του με το TikTok, η οποία συγκέντρωσε πάνω από 70 εκατομμύρια προβολές, το Υπουργείο Τουρισμού (Department of Tourism – DoT) των Φιλιππίνων προχώρησε σε μια δεύτερη συνεργασία για μια καμπάνια που εξυμνεί την ομορφιά των νησιών της χώρας μέσω του hashtag -#GandaMoPinas. Επιπλέον, το DoT επέλεξε εννέα σχεδιαστές από διαφορετικά μέρη της χώρας το 2021. Το κύριο καθήκον τους ήταν να προωθήσουν την περιοχή τους μέσω του TikTok Live. Κατάφεραν να προβάλουν το φυσικό τοπίο, τα βασικά τουριστικά αξιοθέατα και τις δραστηριότητες και να αυξήσουν τη συμμετοχή στον επίσημο λογαριασμό DoT TikTok. Αυτό το παράδειγμα δείχνει πώς η συνεργασία αυξάνειτη δύναμη και την εμβέλεια της καμπάνιας, δημιουργώντας όχι μόνο ένα εμπορικό σήμα για τη χώρα, αλλά και μια ισχυρή προσωπικότητα και οπαδούς.

Ο κόσμος είναι έτοιμος να βιώσει μια νέα αλλαγή παραδείγματος στην επικοινωνία και το branding προορισμών και οι δυνατότητες παραμένουν ατελείωτες. Εν κατακλείδι, η προβολή του προορισμού μπορεί να πετύχει μόνο αν οι ντόπιοι συμμετέχουν στη διαδικασία, ανεξάρτητα από τον τρόπο επικοινωνίας τους.

Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ πρέπει να μάθουν να καινοτομούν υιοθετώντας νέες τεχνολογίες και πλατφόρμες για την προώθηση της αποτελεσματικής επικοινωνίας. Θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί τι σχέση έχει μια πλατφόρμα όπως το TikTok, φαινομενικά γνωστή για τον περισπασμό των νέων από σοβαρές συζητήσεις, με σημαντικά ιστορικά ορόσημα όπως η ενίσχυση της φήμης των ταξιδιωτικών προορισμών. Η απάντηση βρίσκεται στους ανθρώπους.

Οι ειδικοί δεν πρέπει ποτέ να ξεχνούν ότι το κοινό-στόχος θα καθορίζει πάντα τα επιθυμητά κανάλια επικοινωνίας που θα χρησιμοποιήσουν για να μεταφέρουν το μήνυμά τους. Ο σκοπός της επικοινωνίας είναι ελλιπής εάν το μήνυμα δεν είναι κατανοητό. Ο σκοπός είναι να μεταφραστούν φαινομενικά πολύπλοκες έννοιες και καταστάσεις σε εύληπτες αφηγήσεις, που ακόμη και το κοινό-στόχος μπορεί να συσχετίσει και να υιοθετήσει.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *