Boeing

“Φρένο” στην παραγωγή Boeing MAX 737

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η αμερικανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), αργά την Τετάρτη σκλήρυνε τη στάση της απέναντι στην Boeing, απαγορεύοντας στην αεροναυπηγική εταιρία να επεκτείνει την παραγωγή των 737 MAX, των αεροσκαφών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, μετά από τα ζητήματα ποιότητας, που έχουν προκύψει.

Η πρωτοφανής απόφαση φαίνεται ότι θα επιτείνει την αναταραχή στην Boeing, παρόλο που η FAA συμφώνησε επίσης να επιτρέψει στα 737 MAX 9, τα οποία έχουν καθηλωθεί στο έδαφος μετά την έκρηξη που σημειώθηκε στον αέρα σε αεροσκάφος της Alaska Airlines, να συνεχίσουν να πετάνε μόλις ολοκληρωθούν οι επιθεωρήσεις.

Η δυνατότητα επανέναρξης των πτήσεων αποτέλεσε ανακούφιση για τις αμερικανικές εταιρίες Alaska Airlines και United Airlines, οι οποίες είχαν αναγκαστεί να ακυρώσουν χιλιάδες πτήσεις και σκοπεύουν να αρχίσουν να επαναφέρουν τα αεροπλάνα σε λειτουργία την Παρασκευή και την Κυριακή, αντίστοιχα, όπως αποκάλυψαν. Όμως, η απόφαση της FAA να εμποδίσει την Boeing να επεκτείνει την παραγωγή θα έχει εκτεταμένες επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο.

Η Boeing επιδιώκει να αυξήσει την παραγωγή της οικογένειας 737 MAX του ενός διαδρόμου για να συμβαδίσει με τη ζήτηση και να καλύψει το κενό που υπάρχει στην αγορά αεροσκαφών με την ευρωπαϊκή κατασκευάστρια εταιρία Airbus.

Οι αναλυτές έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι ο αυξημένος έλεγχος των εργοστασίων της Boeing, μετά το περιστατικό στο αεροσκάφος της Alaska Airlines, θα επηρεάσει και την παραγωγή του μικρότερου και πιο ευρέως πωλούμενου MAX 8, που αποτελεί βασική πηγή ρευστότητας για την Boeing και πολλούς προμηθευτές.

“Δεν θα συμφωνήσουμε σε κανένα αίτημα της Boeing για επέκταση της παραγωγής ούτε θα εγκρίνουμε πρόσθετες γραμμές παραγωγής για το 737 MAX, έως ότου βεβαιωθούμε ότι τα ζητήματα ελέγχου ποιότητας που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας έχουν επιλυθεί”, δήλωσε ο διοικητής της FAA, Mike Whitaker. Πρόσθεσε δε, πως τα ζητήματα διασφάλισης ποιότητας που έχουν διαπιστωθεί είναι ανεπίτρεπτα.

Δίνοντας περαιτέρω διευκρινίσεις για την απόφασής της αυτή στο Reuters, η FAA είπε: “Αυτό σημαίνει ότι η Boeing μπορεί να συνεχίσει να παράγει με τον τρέχοντα μηνιαίο ρυθμό, αλλά δεν μπορεί να αυξήσει αυτόν τον ρυθμό”.

Η Boeing δήλωσε ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται “πλήρως και διαφανώς” με την FAA και θα ακολουθήσει τις οδηγίες του οργανισμού, καθώς λαμβάνει μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας και της ποιότητας.

Η FAA δεν έδωσε καμία εκτίμηση για το πόσο θα διαρκέσει ο περιορισμός και δεν διευκρίνισε τον αριθμό των αεροσκαφών που μπορεί να παράγει η Boeing κάθε μήνα. Ωστόσο, τον Οκτώβριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Dave Calhoun, είχε επισημάνει ότι σχεδίαζε να επιτύχει την παραγωγή 38 αεροσκαφών MAX ανά μήνα, μέχρι το τέλος του 2023.

Το πιο πρόσφατο πρόγραμμα της Boeing για το 737, το οποίο καθορίζει τον ρυθμό παραγωγής για τους προμηθευτές, προβλέπει την αύξηση της παραγωγής σε 42 αεροσκάφη ανά μήνα τον Φεβρουάριο, 47,2 τον Αύγουστο, 52,5 τον Φεβρουάριο του 2025 και 57,7 τον Οκτώβριο του 2025, όπως είχε αναφέρει το Reuters τον Δεκέμβριο. Ωστόσο, ο ρυθμός παραγωγής της ίδιας της Boeing μπορεί να υστερεί, σε σχέση με το κύριο πρόγραμμα των προμηθευτών.

Η απόφαση της FAA θα μπορούσε να επηρεάσει τα σχέδια για τη δημιουργία μιας νέας γραμμής 737 MAX στο Everett της Ουάσινγκτον μέχρι τα μέσα του 2024, μετά το τέλος της παραγωγής του εμβληματικού 747 της Boeing στο εργοστάσιο.

Η γραμμή, η οποία θα είναι η τέταρτη συνολικά γραμμή 737 και η πρώτη εκτός Renton, είναι απαραίτητη για την κάλυψη της μεγάλης ζήτησης.

Η FAA, που κάποτε κατηγορήθηκε ότι ήταν πολύ επιεικής απέναντι στην Boeing, έχει αυστηροποιήσει την εποπτεία από τότε που τα προηγούμενα δυστυχήματα με αεροσκάφη MAX οδήγησαν σε παγκόσμια απαγόρευση πτήσεων, αλλά η παρέμβαση της Τετάρτης ανοίγει νέα πεδία, σύμφωνα με τους ειδικούς.

“Ξεπάγωσαν” οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing στην Κίνα

Η ανακοίνωση της FAA έγινε λίγες ώρες αφότου η Boeing παρέδωσε το πρώτο 737 MAX σε κινεζική αεροπορική εταιρία, από τον Μάρτιο του 2019, βάζοντας τέλος με τον τρόπο αυτό σε ένα σχεδόν πενταετές “πάγωμα” και δίνοντας μια ανάσα στις τεταμένες εμπορικές σχέσεις μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Dave Calhoun, δέχθηκε ερωτήσεις από γερουσιαστές σχετικά με το περιστατικό της Alaska Airlines σε μια σειρά συναντήσεων την Τετάρτη στο Καπιτώλιο. Η πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου της Γερουσίας, Maria Cantwell, δήλωσε ότι θα πραγματοποιήσει ακροάσεις για να διερευνήσει τη βασική αιτία των παραλείψεων της Boeing όσον αφορά την ασφάλεια.

“Το αμερικανικό αεροπορικό κοινό και οι εργαζόμενοι της Boeing αξίζουν μια κουλτούρα ηγεσίας στην Boeing που να βάζει την ασφάλεια πάνω από τα κέρδη”, δήλωσε η κα. Cantwell.

Από την πλευρά του ο κ. Calhoun είπε ότι η Boeing θα αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη του κοινού στα αεροπλάνα της. “Δεν πετάμε αεροπλάνα για τα οποία δεν έχουμε 100% εμπιστοσύνη”, δήλωσε στους δημοσιογράφους.

Ένα 737 MAX 8, νηολογημένο στην China Southern Airlines, αναχώρησε από το αεροδρόμιο του Σιάτλ στην πολιτεία της Ουάσινγκτον στις 11:55 π.μ. ώρα Ειρηνικού, την Τετάρτη, και προσγειώθηκε στη Χονολουλού σχεδόν επτά ώρες αργότερα, όπως δείχνουν τα στοιχεία της πτήσης από το FlightRadar24, πριν από τον τελικό προορισμό του στην Κίνα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *