Photo by Emre Gencer on Unsplash
Photo by Emre Gencer on Unsplash

“Γλυκά μάτια” στη Γερμανία κάνει η Τουρκία | Επιπλέον πτήσεις προγραμματίζουν οι κορυφαίοι γερμανικοί tour operators

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι ξενοδόχοι στην Τουρκία επιδιώκουν να γεμίσουν τις κλίνες τους με περισσότερους Γερμανούς παραθεριστές φέτος, σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσουν την πτώση των Ρώσων επισκεπτών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Την ίδια στιγμή, οι μεγαλύτεροι tour operators της γερμανικής αγοράς σχεδιάζουν να προσθέσουν πτήσεις προς την Τουρκία, αλλά και επιπλέον κλίνες στα προγράμματά τους.

Αυτά ήταν κάποια από τα βασικά μηνύματα του πρόσφατου συνεδρίου της συμμαχίας ταξιδιωτικών γραφείων RTK, που πραγματοποιήθηκε στη Λάρα, κοντά στην Αττάλεια, στο οποίο συμμετείχαν περίπου 350 εκπρόσωποι γερμανικών tour operators, καθώς και στελέχη τουριστικών γραφείων, αλλά και τοπικοί ξενοδόχοι.

Η ρωσική επίθεση στην Ουκρανία θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στον τουρισμό της Τουρκίας φέτος. Πριν από τον πόλεμο, οι Τούρκοι αξιωματούχοι ήλπιζαν ότι έως και 7 εκατομμύρια Ρώσοι θα μπορούσαν να επισκεφθούν τη χώρα, σε σύγκριση με σχεδόν 5 εκατομμύρια πέρυσι, μαζί με περίπου 3 εκατομμύρια Ουκρανούς, έναντι περίπου 2,1 εκατομμυρίων αφίξεις το 2021.

Δυστυχώς, αυτή η ευφορία έχει εξανεμιστεί λόγω των επιπτώσεων των διεθνών κυρώσεων στις ρωσικές αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες δεν μπορούν πλέον να πετάξουν στην Τουρκία με αεροπλάνα Boeing ή Airbus, καθώς και στη ρωσική οικονομία, στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και στην ισοτιμία ρουβλίου-δολαρίου.

Ωστόσο, οι τουρκικές αεροπορικές εταιρίες, όπως η Turkish Airlines, η Pegasus, η Azur και η Corendon, εξακολουθούν να πετάνε στη Ρωσία, μεταφέροντας παραθεριστές στην εγχώρια αγορά τους. Η Ρωσική Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων ATORUS αναμένει, επί του παρόντος, ότι περίπου 2 εκατομμύρια επιβάτες θα πετάξουν προς την Τουρκία φέτος, εν μέρει επειδή προορισμοί της ΕΕ, όπως η Βουλγαρία, η Ελλάδα και η Ισπανία είναι εκτός πρόσβασης.

Ειδικότερα, οι ξενοδόχοι σε περιοχές όπως το Κεμέρ, στην περιοχή της Αττάλειας, που στο παρελθόν βασίζονταν σε μεγάλο βαθμό στους Ρώσους ταξιδιώτες, πρέπει να επικεντρωθούν εκ νέου σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Οικονομικά, αυτό θα είναι δύσκολο, καθώς οι Ρώσοι tour operators συχνά πλήρωναν υψηλότερες τιμές “που ήταν απλώς μη ρεαλιστικές για τη γερμανική αγορά”, σύμφωνα με τα όσα είπε ο επικεφαλής του ομίλου FTI, Ralph Schiller, κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης στο συνέδριο. Ως αποτέλεσμα, ορισμένα θέρετρα στο Κεμέρ μπορεί να μην ανοίξουν καν φέτος, προέβλεψε ο κ. Schiller.

Η Γερμανία επέστρεψε

Η γερμανική αγορά προέλευσης ταξιδιωτών, η οποία παρήγαγε 3,1 εκατομμύρια επισκέπτες το 2021, θα διαδραματίσει επομένως ζωτικό ρόλο για την Τουρκία φέτος.

“Επιστρέψαμε και πάλι!” δήλωσε ο επικεφαλής του RTK, Thomas Bösl. Αναφερόταν στη γενική ανάκαμψη των γερμανικών κρατήσεων για οργανωμένες διακοπές φέτος, αλλά αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για την Τουρκία. Το μήνυμα αυτό επανέλαβαν στην εκδήλωση οι επικεφαλής των ταξιδιωτικών πρακτόρων και ο πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Ταξιδίων DRV, Norbert Fiebig.

Ο Deniz Ugur, διευθύνων σύμβουλος του σπεσιαλίστα στην Τουρκία Bentour, σχολίασε: “Οι Τούρκοι εταίροι μας χρειάζονται την υποστήριξή μας αυτή τη στιγμή. Οι τουριστικοί πράκτορες μπορούν να δώσουν κάτι πίσω στον προορισμό, πουλώντας πιο δυνατά τις διακοπές στην Τουρκία”.

Η FTI, η οποία θεωρεί τον εαυτό της ως “ηγέτη” της γερμανικής αγοράς στον προορισμό, είναι ανοιχτή σε προσφορές, αλλά θα επικεντρωθεί “σε μακροχρόνιους συνεργάτες, με τους οποίους έχουμε πάντα καλή συνεργασία”, δήλωσε ο Schiller. Ο τουριστικός πράκτορας ξεκίνησε πρόσφατα μια εμπορική συμφωνία με την Anadolujet, τη θυγατρική της Turkish Airlines, για να μεταφέρει πελάτες από οκτώ γερμανικά αεροδρόμια στην Αττάλεια.

Περισσότερα δωμάτια και επαρκείς πτήσεις

Εν τω μεταξύ, ο Koray Cavdir, επικεφαλής της Ferien Touristik/Coral Travel, δήλωσε ότι μπορούν να πωληθούν περισσότερα δωμάτια από ό,τι συνήθως, καθώς υπάρχει αυξημένος αριθμός στην αγορά, ενώ, παράλληλα, παρέχεται επαρκής αεροπορική χωρητικότητα προς την τουρκική Ριβιέρα και τις τουρκικές ακτές του Αιγαίου από τη Γερμανία.

Ο όμιλος TUI Group αναμένει να μεταφέρει φέτος περίπου 1,5 εκατομμύριο επισκέπτες στην Τουρκία, με περίπου ένα εκατομμύριο στην περιοχή της Αττάλειας και επιπλέον 500.000 στις περιοχές γύρω από τη Σμύρνη, την Αλικαρνασσό και το Νταλαμάν, σύμφωνα με τον επικεφαλής πωλήσεων του tour operator στη Γερμανία, Hubert Kluske.

Από την πλευρά της, η DER Touristik προωθεί τον προορισμό με ειδικές προσφορές και οι κρατήσεις για το φετινό καλοκαίρι στις κύριες εμπορικές της επωνυμίες, Dertour, Jahn Reisen και ITS, είναι, επί του παρόντος, τέσσερις φορές υψηλότερες σε σχέση με το 2019.

Ο δεύτερος μεγαλύτερος γερμανικός tour operator σχεδιάζει, ήδη, να τετραπλασιάσει τη χωρητικότητα στην Τουρκία το επόμενο έτος, με περισσότερα αποκλειστικά συμβόλαια. Θα υπάρξουν, επίσης, περισσότερες πτήσεις με τις Sun Express, Corendon, Pegasus και Freebird.

Ο Sören Hartmann, διευθύνων σύμβουλος του DER Touristik Group, και ο επικεφαλής του ομίλου για την Κεντρική Ευρώπη, Ingo Hartmann, δήλωσαν ότι ο όμιλος θέλει να στηρίξει την Τουρκία μέσω της δύναμης των πωλήσεών του σε 16 χώρες. Ειδικότερα, ο tour operator επιδιώκει να “διευρύνει σημαντικά το μερίδιο της γερμανικής αγοράς στην Τουρκία και να καθιερώσει τον προορισμό ως τον δεύτερο στη Σκανδιναβία, μετά την Ελλάδα”, συμφώνησαν οι κ.κ. Hartmann και Hartmann.

Tagged

1 σχόλιο στο ““Γλυκά μάτια” στη Γερμανία κάνει η Τουρκία | Επιπλέον πτήσεις προγραμματίζουν οι κορυφαίοι γερμανικοί tour operators

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *