Συγκρατημένα αισιόδοξος δηλώνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, για τη θερινή τουριστική περίοδο στη χώρα και την πορεία των ξενοδοχείων, σε σχέση με τις διεθνείς εξελίξεις, αλλά κυρίως με ό,τι έχει να κάνει με τις αυξήσεις στην ενέργεια, τον πληθωρισμό και την ακρίβεια σε πρώτες ύλες και αγαθά. “Είναι μια πολύ δύσκολη εξίσωση, για όλο το επιχειρείν, ακόμα και για το κάθε νοικοκυριό. Αυτό είναι που μας προβληματίζει περισσότερο και η συγκρατημένη αισιοδοξία μας έχει να κάνει με το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων κυρίως. Όταν έχει αυξηθεί η δωματιοδιανυκτέρευση κατά 25% σε κόστος σε σχέση με το 2019, αντιλαμβάνεστε ότι με «κλειδωμένες» τιμές στο μαζικό μοντέλο τουρισμού προτού την ουκρανική κρίση, θα έχουμε σίγουρα «κόκκινο» νούμερο στο ταμείο τον Οκτώβριο”, δήλωσε στο Ράδιο Θεσσαλονίκη 94,5.
«Η εκτίμησή μου είναι ότι δεν θα υπάρχει Ρώσος πελάτης, τουλάχιστον για το 2022. Όλα εξαρτώνται από όποια ειρηνευτική διαδικασία και συνθήκη θα έχουμε σε εξέλιξη και πότε» σημείωσε και πρόσθεσε: «Η σεζόν ξεκινάει ουσιαστικά στη Χαλκιδική κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου. Στα ξενοδοχεία τα οποία είχαν «μονοκαλλιέργεια» από τη ρωσική αγορά, υπάρχει αντικειμενική δυσκολία για να καλυφθούν τα τεράστια κενά που δημιουργούνται. Για αυτό και δεν είναι τυχαίο ότι πήραμε την πρωτοβουλία μέσω του ΣΕΤΕ να απευθυνθούμε στα αντίστοιχα αρμόδια υπουργεία, ώστε αυτές οι επιχειρήσεις να αποκτήσουν ό,τι είναι δυνατόν σε βοήθεια. Και δεν μιλάω μόνο για τα ξενοδοχεία για να είμαι ακριβής, μιλάω κυρίως για τα τουριστικά γραφεία, όπως υπάρχουν για παράδειγμα στην πόλη της Θεσσαλονίκης όπου έχουμε συγκεκριμένους επιχειρηματίες που δουλεύουν σχεδόν αποκλειστικά με τη ρωσική αγορά, εδώ και πολλά χρόνια. Πρέπει να στηριχθούν αυτή τη δύσκολη στιγμή, μέχρι να πάρουν τα πάνω τους και να αντικαταστήσουν τις απώλειες με άλλες εθνικότητες».
Ο κ. Τάσιος αναφέρθηκε στις σημαντικές επενδύσεις των ξενοδοχείων, τόσο στη Βόρεια Ελλάδα, όσο και σε ολόκληρη τη χώρα γενικότερα, στη δύσκολη αυτή χρονική συγκυρία: «Αντιλαμβάνεστε ότι ένα νέο ξενοδοχείο που μπαίνει τώρα στην αγορά και σε εμπόλεμη κατάσταση, έχει ακόμα περισσότερες δυσκολίες να τοποθετηθεί σαν προϊόν».