«Μαύρο Σαββατοκύριακο» για την εκθεσιακή βιομηχανία στην Ευρώπη

«Μαύρο Σαββατοκύριακο» για την εκθεσιακή βιομηχανία στην Ευρώπη

goretzky
της Uta Goretzky

«Μαύρο» ήταν το Σαββατοκύριακο 29 Φεβρουαρίου έως 1 Μαρτίου για την εκθεσιακή βιομηχανία στην Ευρώπη, εξαιτίας της ακύρωσης και της αναβολής τους λόγω της έξαρσης του Κορωνοϊού. Υπολογίζεται, πως πάνω από 3 εκατ. τετραγωνικά μέτρα εκθεσιακών χώρων έχουν ακυρωθεί.

Τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020 αναμενόταν να πραγματοποιηθούν 614 εκθέσεις μικρού και παγκόσμιου βεληνεκούς. Μπορεί οι κυβερνήσεις και οι αρχές υγείας να έχουν θέσει περιορισμούς, οι οποίοι ωστόσο δεν μπορούσαν να επηρεάσουν την πραγματοποίηση των εκθέσεων. Το κύριο πρόβλημα των διοργανωτών, ήταν πως οι εκδηλώσεις ήταν τόσο ακριβές, ώστε να μην καθίστανται οικονομικά βιώσιμες, με αποτέλεσμα να προχωρούν σε ακύρωση ή σε αναβολή. Επίσης, αρκετοί είναι ο συμμετέχοντες, που ακύρωσαν τη συμμετοχή τους σε εκθέσεις λόγω του μεγάλου κινδύνου και της ανησυχίας για την ασφάλεια του προσωπικού τους.

Οι εκθέσεις αυτές αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή συνεργασιών και πωλήσεων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον B2B τομέα. Το αποτέλεσμα των ακυρώσεων, θα είναι η μείωση των εσόδων και των νέων συνεργασιών για τις εταιρίες αυτές. Υπολογίζεται, πως μια εκδήλωση που ακυρώνεται 2 εβδομάδες πριν την επίσημη έναρξή της, θα οδηγήσει τους εκθέτες σε απώλειες ίσες με το 75% των συνολικών εξόδων συμμετοχής τους.

Σημαντικό μέρος των εξόδων αυτών προέρχεται από τους παρόχους υπηρεσιών των διοργανώσεων, όπως για παράδειγμα οι εταιρείες κατασκευής περιπτέρων, οι πράκτορες προώθησης, το catering κ.α. Οι εταιρείες αυτές καλούνται τώρα να αντιμετωπίσουν μαζί με τους πελάτες τους τη σωστή ανακατανομή του κόστους και σίγουρα δεν πρόκειται να λάβουν το πλήρες ποσό. Το γεγονός αυτό είναι ενοχλητικό για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, αλλά ο μεγαλύτερος αντίκτυπος εμφανίζεται για τις κατασκευαστικές εταιρίες.

Αν αναλογιστεί κανείς ότι για 3 εκατ. τετραγωνικά μέτρα εκθεσιακού χώρου, αναλογούν 250 ευρώ ανά τετραγωνικό, τότε θα υπάρξει μείωση εσόδων κατά 750 εκατ. ευρώ για τις κατασκευαστικές εταιρίες σε διάστημα 2 μηνών. Εάν υποθέσουμε, πως από τις ακυρώσεις διοργανώσεων στην Ευρώπη επηρεάζονται 1500 κατασκευαστικές εταιρίες, τότε  μιλάμε για απώλειες ύψους μισού εκατ. ευρώ ανά εταιρεία κατά μέσο όρο και έχουν καταγραφεί περιπτώσεις, όπου μία εταιρία έχει απολέσει 3.5 με 4 εκατ. ευρώ από τις πωλήσεις της.

Στη σύγχρονη οικονομία, όπου υπάρχουν αρκετές εταιρείες με πωλήσεις μεταξύ των 3 και 10 εκατ. ευρώ ανά έτος, οι πτώσεις σε ποσοστό 25% του ετήσιου κύκλου εσόδων δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν εύκολα και τις υποχρεώνει να προχωρήσουν σε μειώσεις προσωπικού, αλλιώς τίθεται σε κίνδυνο η επιβίωσή τους. Το αποτέλεσμα είναι η χρεοκοπία και η καταστροφή των μέσων επιβίωσης για τους εργαζομένους. Ως λύση κρίνεται απαραίτητη η μη γραφειοκρατική υποστήριξη από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη-μέλη της.

Η κα. Uta Goretzky, είναι Executive Director της IFES International Federation of Exhibition and Event Services
ΜΕΣΩmoney-tourism.gr
ΠΗΓΗmoney-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ