eurostar

“Πετσοκομμένη” η κίνηση της Eurostar λόγω Brexit

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι επιπλέον έλεγχοι διαβατηρίων που αιτήθηκε το Ηνωμένο Βασίλειο μετά την αποχώρηση από την ΕΕ έχουν σαν συνέπεια τη μείωση κατά 25% του αριθμού των επιβατών της Eurostar που επιβιβάζονται προς την Ευρώπη, στον σταθμό St. Pancras του Λονδίνου.

Ο Jacques Damas, διευθύνων σύμβουλος της διακαναλικής σιδηροδρομικής εταιρίας, δήλωσε ότι ο λονδρέζικος σταθμός μπορεί να διαχειριστεί το πολύ 1.500 επιβάτες την ώρα, υποθέτοντας ότι όλες οι πύλες συνοριακού ελέγχου είναι επανδρωμένες, από 2.000 το 2019, πριν από το Brexit.

Σε επιστολή του προς τον Huw Merriman, πρόεδρο της επιτροπής μεταφορών της Βουλής των Κοινοτήτων, ο κ. Damas δήλωσε ότι, συνοριακές ρυθμίσεις μετά το Brexit μείωσαν τη χωρητικότητα των συνδέσεων από το Λονδίνο προς τις Βρυξέλλες και το Παρίσι κατά το ένα τρίτο.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Brexit έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των χρόνων εξυπηρέτησης των επιβατών στους σταθμούς, καθώς η διαδικασία σφραγίσματος των βρετανικών διαβατηρίων από την αστυνομία προσθέτει τουλάχιστον 15 δευτερόλεπτα στον χρόνο που χρειαζόταν πριν από την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ.

Η εταιρία έχει προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι το Brexit θα προκαλέσει προβλήματα στη λειτουργία της. Το 2016 είπε σε επιτροπή της Βουλής των Λόρδων ότι το σχέδιο της κυβέρνησης να εγκαταλείψει τη ζώνη Σένγκεν και ο μικρός διαθέσιμος χώρος στους σιδηροδρομικούς σταθμούς για τη στέγαση θαλάμων ελέγχου θα δημιουργήσει προκλήσεις.

Οι υγειονομικοί έλεγχοι που απαιτούνταν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού συνέβαλαν επίσης στις μεγάλες ουρές στο St. Pancras, τα τελευταία χρόνια, αλλά ο κ. Damas, ο οποίος αποχωρεί από τη θέση του στο τέλος του μήνα, κατηγόρησε το Brexit για τη συνέχισή τους.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η μειωμένη χωρητικότητα έχει προφανείς οικονομικές συνέπειες, γι’ αυτό και δεν μπορεί να συνεχιστεί μακροπρόθεσμα.

Η Eurostar δεν προχώρησε σε απολύσεις επιχειρησιακού προσωπικού κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά κατέβαλε προσπάθειες να αντικαταστήσει όσους έφυγαν, όμως παρατηρείται έλλειμμα, τόσο σε αριθμό εργαζομένων, όσο και σε εξειδικευμένο προσωπικό, σύμφωνα με τον επικεφαλής της σιδηροδρομικής εταιρίας.

“Οι δύο παράγοντες μαζί ανάγκασαν την Eurostar να επικεντρωθεί στα βασικά δρομολόγια, να αυξήσει τις τιμές και να σταματήσει τα μερίσματα προς τους μετόχους μέχρι να καταφέρει να βελτιώσει την οικονομική της κατάσταση”, δήλωσε ο κ. Damas, προειδοποιώντας ότι η συνεχιζόμενη ενεργειακή κρίση μπορεί να προστεθεί στον κατάλογο των προβλημάτων, καθώς η επιχείρηση αντιμετωπίζει σχεδόν 100 εκατομμύρια λίρες σε αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις.

Ο κ. Damas είπε ακόμη, ότι η πανδημία είχε σαν συνέπεια τα έσοδα να μειωθούν κατά 95% για 15 μήνες το 2020-21 και η εταιρία να “χτυπηθεί” σκληρά από το “κύμα” Omicron του κορωνοϊού, τον Δεκέμβριο του 2021 και στις αρχές του 2022, με περαιτέρω επιπτώσεις τουλάχιστον 50 εκατομμυρίων λιρών.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *