“Τσεκούρι” στα δρομολόγια προς την Ασία από τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες | Χαμηλό 14 ετών

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες έχουν περιορίσει τα δρομολόγια προς την Ασία μετά την πανδημία, υποκύπτοντας στον σκληρό ανταγωνισμό από τις κρατικά υποστηριζόμενες αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής 

Οι αεροπορικές εταιρίες πραγματοποίησαν πέρυσι 22 εκατ. πτήσεις μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, μειωμένες κατά 26% σε σχέση με το 2019, καταγράφοντας τον χαμηλότερο αριθμό των τελευταίων τουλάχιστον 14 ετών, εκτός από τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων του κλάδου Cirium, που επικαλούνται οι Financial Times.

Τα ταξίδια μεταξύ Ευρώπης και Ασίας περιπλέκονται από τη βραδεία επαναλειτουργία πολλών ασιατικών οικονομιών μετά την πανδημία του κοροναϊού. Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες απαγορεύεται επίσης να πετούν πάνω από τον ρωσικό εναέριο χώρο, με αποτέλεσμα τα ταξίδια σε μεγάλο μέρος της ανατολικής Ασίας να είναι μεγαλύτερα.

Αλλά οι επικεφαλής της Lufthansa και της Air France-KLM δήλωσαν ότι οι αεροπορικές τους εταιρίες έχουν μειώσει τις απευθείας πτήσεις προς πολλές, μεγάλες, ασιατικές οικονομίες λόγω του ανταγωνισμού από τις αεροπορικές εταιρίες του Κόλπου, οι οποίες συχνά προσφέρουν φθηνότερους ναύλους για τους επιβάτες, που είναι πρόθυμοι να επιβιβαστούν σε πτήση με ανταπόκριση στη Μέση Ανατολή.

“Σήμερα εξυπηρετούμε ελάχιστα την περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας. Έχουμε χάσει όλη αυτή την κίνηση από τους αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής, και με την οικονομική κατάσταση που αντιμετωπίζουμε και τη δομή του κόστους μας, σε συνδυασμό με το πλεονέκτημα που έχουν αυτοί οι αερομεταφορείς, δεν θα την επανακτήσουμε”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Ben Smith, σε συνέδριο του κλάδου τον περασμένο μήνα.

Με τη δήλωση αυτή συμφάνησε ο Carsten Spohr της Lufthansa και πρόσθεσε ότι ο γερμανικός αερομεταφορέας πετούσε απευθείας σε 14 προορισμούς στην Ασία, αλλά τώρα πετάει μόνο προς Σιγκαπούρη και Μπανγκόκ.

“Δεν είναι μόνο λόγια, χάσαμε τη συνδεσιμότητα με την Ασία, επειδή όλα πλέον περνούν από… κυβερνητικούς κόμβους”, είπε, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο.

Η Emirates από το Ντουμπάι, η Qatar Airways και η Etihad από το Αμπού Ντάμπι είναι όλες κρατικές εταιρίες και έχουν φέρει επανάσταση στις διηπειρωτικές πτήσεις τα τελευταία 25 χρόνια, μετατρέποντας τον Κόλπο σε κύριο προορισμό ενδιάμεσων πτήσεων.

Εκτός από την ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, έχουν επίσης επενδύσει σε premium προϊόντα και υπηρεσίες, που έχουν θέσει νέα πρότυπα όσον αφορά την φιλοξενία κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Ο Abdul Wahab Teffaha, γενικός γραμματέας του Αραβικού Οργανισμού Αερομεταφορέων, δήλωσε στους Financial Times ότι οι αεροπορικές εταιρίες του Κόλπου είναι πιο ανταγωνιστικές από τους Ευρωπαίους αντιπάλους τους λόγω της “καλύτερης βάσης κόστους και του καλύτερου εν γένει ολιστικού προϊόντος”.

“Οι αεροπορικές εταιρίες στις οποίες αναφέρονται [οι Smith και Spohr] είναι κερδοφόρες, επικεντρωμένες στον καταναλωτή και με κεντρικούς αεροσταθμούς, που συνεχώς βελτιώνονται και επεκτείνονται. Το σύνθετο αποτέλεσμα αυτού είναι πολύ ελκυστικό για τους πελάτες”, πρόσθεσε.

Εν τω μεταξύ, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες διαμαρτύρονται ότι οι αντίπαλοί τους από τη Μέση Ανατολή δεν υπόκεινται στους ταχέως αυστηροποιούμενους περιβαλλοντικούς κανόνες της ΕΕ για τα δεύτερα στάδια των ταξιδιών προς την Ασία που ξεκινούν εκτός Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της διαφαινόμενης απαίτησης να αναμειγνύονται τα καύσιμα αεριωθούμενων αεροσκαφών με καθαρότερα υποκατάστατα που είναι πιο ακριβά.

Οι κ.κ. Spohr και Smith δήλωσαν επίσης ότι το υψηλότερο λειτουργικό κόστος τους σημαίνει ότι δεν ανταγωνίζονται με ίσους όρους.

“Οι τιμές που προσφέρουν… δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσουμε να [ταυτιστούμε] με τις συμβάσεις εργασίας μας, τα κοινωνικά μας πρότυπα, τις αεροσυνοδούς και πιλότους -με τίποτα”, υπογράμμισε ο κ. Spohr.

Εμπειρογνώμονες του κλάδου δήλωσαν ότι ενώ πολλά κόστη, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και της ιδιοκτησίας αεροσκαφών, δεν διαφέρουν ουσιαστικά από περιοχή σε περιοχή, το κόστος εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης, μπορεί να διαφέρει σημαντικά.

“Είναι πιο δύσκολο για τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς να ανταγωνιστούν το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας ορισμένων διεθνών αερομεταφορέων”, δήλωσε ο Edmond Rose, σύμβουλος αερομεταφορών, που εργάζεται στη Μέση Ανατολή.

Ορισμένες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες εγκαινιάζουν έναν μικρό αριθμό νέων δρομολογίων προς την Ασία, συμπεριλαμβανομένης της British Airways, η οποία θα ξεκινήσει εκ νέου πτήσεις προς Μπανγκόκ και Κουάλα Λουμπούρ αυτόν τον χειμώνα.

Ωστόσο, ο κ. Spohr δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις θα επωφεληθούν από μια πληρέστερη αποκατάσταση των απευθείας συνδέσεων με τις μεγάλες ασιατικές οικονομίες.

“Υπάρχουν ευρωπαϊκές βιομηχανίες που πιθανώς θα ζούσαν καλύτερα αν υπήρχαν πολλές συνδέσεις με αυτές τις πολύ δυναμικές αγορές”, είπε.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *