Stop στον τεράστιο αριθμό των αναχωρούντων πτήσεων επιχειρεί να βάλει το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου, θέτοντας όριο 100.000 επιβατών την ημέρα, κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου καλοκαιριού.
Το βρετανικό αεροδρόμιο ανακοίνωσε τον περιορισμό των ημερήσιων επιβατών κατά 4.000 μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου, ζητώντας, παράλληλα, από τις αεροπορικές εταιρίες να σταματήσουν την ανεξέλεγκτη πώληση εισιτηρίων, καθώς τα αεροδρόμια συνεχίζουν να παραλύουν από την έλλειψη προσωπικού.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Heathrow, John Holland-Kaye, ανακοίνωσε το πρωτοφανές όριο 100.000 επιβατών σήμερα.
Η δραματική κίνηση θα επιβάλει μέγιστο όριο στον αριθμό των επιβατών που επιτρέπεται να αναχωρήσουν από το αεροδρόμιο μεταξύ 12 Ιουλίου και 11 Σεπτεμβρίου. Οι αεροπορικές εταιρείες είχαν προγραμματίσει να εκτελούν πτήσεις με ημερήσια χωρητικότητα κατά μέσο όρο 104.000 θέσεων, κατά την περίοδο αυτή.
Η κίνηση ήρθε αφού το Heathrow διέταξε τους αερομεταφορείς στους τερματικούς σταθμούς 2 και 3 να ακυρώσουν 61 πτήσεις την τελευταία στιγμή, χθες το πρωί, αναστατώνοντας 10.000 επιβάτες, παρά το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρίες αφαίρεσαν χιλιάδες δρομολόγια από την προηγούμενη εβδομάδα.
Μόνο η British Airways ανακοίνωσε την ακύρωση 10.300 πτήσεων την περασμένη εβδομάδα, ανεβάζοντας το σύνολο που έχει ακυρώσει το καλοκαίρι σε περίπου 30.000.
Σε δήλωσή του εκπρόσωπος του Χίθροου ανέφερε: «Μετά την ολοκλήρωση της περιόδου αμνηστίας της κυβέρνησης, έχουμε μια σαφέστερη εικόνα των μειώσεων που πραγματοποιούν οι αεροπορικές εταιρίες όλο το καλοκαίρι. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν λάβει σημαντικά μέτρα, άλλες όχι. Η εκτίμησή μας είναι ότι ο μέγιστος αριθμός ημερήσιων αναχωρούντων επιβατών που μπορούν να εξυπηρετήσουν οι αεροπορικές εταιρίες, οι υπηρεσίες εδάφους και το αεροδρόμιο το καλοκαίρι δεν είναι μεγαλύτερος από 100.000. Ως εκ τούτου, το ανώτατο όριο θα οριστεί σε 100.000 ημερησίως. Παρά την αμνηστία, οι καθημερινές αναχωρήσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα είναι κατά μέσο όρο 104.000 θέσεις, με αποτέλεσμα την ημερήσια υπέρβαση κατά 4.000 θέσεις. Κατά μέσο όρο μόνο περίπου 1.500 από αυτές τις 4.000 ημερήσιες θέσεις έχουν πωληθεί επί του παρόντος, γι’ αυτό ζητάμε από τους συνεργάτες των αεροπορικών εταιριών να σταματήσουν να πωλούν εισιτήρια για το καλοκαίρι, ώστε να περιοριστεί ο αντίκτυπος στους επιβάτες. Αναγνωρίζουμε ότι αυτό θα σημαίνει πως ορισμένα ταξίδια θα μεταφερθούν σε άλλη ημερομηνία, σε άλλο αεροδρόμιο ή θα ακυρωθούν και ζητούμε συγγνώμη από όσους επηρεάζονται τα ταξιδιωτικά τους σχέδια”.
Η επιστολή του John Holland-Kaye
Σε μια ανοιχτή επιστολή προς τους επιβάτες που εξηγεί την κίνηση, ο διευθύνων σύμβουλος του Heathrow, John Holland-Kaye, δήλωσε: “Η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία ανακάμπτει από την πανδημία, αλλά η κληρονομιά του Covid εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση για ολόκληρο τον τομέα. Στο Χίθροου, είδαμε 40 χρόνια αύξησης των επιβατών μέσα σε μόλις τέσσερις μήνες. Ξεκινήσαμε τις προσλήψεις τον περασμένο Νοέμβριο εν αναμονή της ανάκαμψης της χωρητικότητας αυτό το καλοκαίρι, και μέχρι το τέλος Ιουλίου θα έχουμε τόσους ανθρώπους που θα εργάζονται στην ασφάλεια όσους είχαμε πριν από την πανδημία. Οι νέοι συνάδελφοι μαθαίνουν γρήγορα, αλλά δεν έχουν ακόμη αναπτύξει πλήρη ρυθμό. Ωστόσο, οι κρίσιμες λειτουργίες του αεροδρομίου εξακολουθούν να υπολείπονται σημαντικά σε πόρους, ιδίως οι υπάλληλοι εδάφους, οι οποίοι αναλαμβάνουν με σύμβαση από τις αεροπορικές εταιρείες να παρέχουν προσωπικό για τον έλεγχο εισιτηρίων, να φορτώνουν και να ξεφορτώνουν αποσκευές και να περιστρέφουν τα αεροσκάφη. Αυτό αποτελεί σημαντικό περιορισμό της συνολικής χωρητικότητας του αεροδρομίου”.
Και συνεχίζει η επιστολή: “Τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς ο αριθμός των αναχωρούντων επιβατών ξεπερνά τακτικά τους 100.000 την ημέρα, έχουμε αρχίσει να βλέπουμε περιόδους κατά τις οποίες η εξυπηρέτηση υποχωρεί σε επίπεδο που δεν είναι αποδεκτό. Αυτό οφείλεται σε έναν συνδυασμό μειωμένης ακρίβειας των αφίξεων, ως αποτέλεσμα καθυστερήσεων σε άλλα αεροδρόμια και στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, και στον αυξημένο αριθμό επιβατών που αρχίζει να υπερβαίνει τη χωρητικότητα των αεροπορικών εταιρειών, των επίγειων χειριστών των αεροπορικών εταιρειών και του αεροδρομίου. Τον περασμένο μήνα, το Υπουργείο Μεταφορών και η ΥΠΑ έγραψαν στον τομέα ζητώντας από όλους μας να επανεξετάσουμε τα σχέδιά μας για το καλοκαίρι και να διασφαλίσουμε ότι είμαστε προετοιμασμένοι να διαχειριστούμε τα αναμενόμενα επίπεδα επιβατών με ασφάλεια και να ελαχιστοποιήσουμε περαιτέρω διαταραχές. Οι υπουργοί εφάρμοσαν στη συνέχεια ένα πρόγραμμα αμνηστίας για τις χρονοθυρίδες, προκειμένου να ενθαρρύνουν τις αεροπορικές εταιρείες να αφαιρούν πτήσεις από τα προγράμματά τους χωρίς κυρώσεις. Αποφύγαμε να θέσουμε πρόσθετους ελέγχους στον αριθμό των επιβατών μέχρι να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία αμνηστίας την περασμένη Παρασκευή και να έχουμε μια σαφέστερη εικόνα των μειώσεων που έκαναν οι αεροπορικές εταιρίες. Ως εκ τούτου, λάβαμε τη δύσκολη απόφαση να εισαγάγουμε ανώτατο όριο χωρητικότητας. Παρόμοια μέτρα για τον έλεγχο της ζήτησης επιβατών έχουν εφαρμοστεί σε άλλα αεροδρόμια στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε όλο τον κόσμο”.
“Κάνοντας αυτή την παρέμβαση τώρα, στόχος μας είναι να προστατεύσουμε τις πτήσεις για τη μεγάλη πλειοψηφία των επιβατών αυτό το καλοκαίρι και να δώσουμε τη βεβαιότητα ότι όλοι όσοι ταξιδεύουν μέσω του αεροδρομίου θα έχουν ένα ασφαλές και αξιόπιστο ταξίδι και θα φτάσουν στον προορισμό τους με τις αποσκευές τους. Το αεροδρόμιο θα εξακολουθήσει να είναι πολυσύχναστο και σας ζητάμε να δείξετε κατανόηση αν χρειαστεί λίγο περισσότερος χρόνος για να κάνετε check in, να περάσετε από τον έλεγχο ασφαλείας ή να παραλάβετε την τσάντα σας από ό,τι έχετε συνηθίσει”, καταλήγει η επιστολή.
1 σχόλιο στο ““Τσεκούρι” στους αναχωρούντες επιβάτες βάζει το Heathrow | Όριο 100.000 επιβατών την ημέρα”