Οι ΗΠΑ απέρριψαν την πρόταση της Άγκυρας να κατοχυρωθεί ο όρος “Turkaegean” για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της γείτονας, σε αντίθεση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, που έχει εγκρίνει την καμπάνια με τον όρο “Turkaegean”, ήδη από τα τέλη Δεκεμβρίου του 2021.
Ειδικότερα, το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου έκλεισε την “πόρτα” στην Τουρκία στο αίτημά της να κατοχυρώσει τον όρο “Turkaegean” και τη χρήση του για διαφημιστικούς και τουριστικούς σκοπούς, αλλά και για εμπορικές χρήσεις.
Η αίτηση κατατέθηκε στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ (United States Patent and Trademark Office-USPTO).
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η αίτηση κατατέθηκε από την εταιρεία Destek Patent με έδρα την Προύσα εκ μέρους του φορέα TÜRKIYE TURIZM TANITIM VE GELISTIRME AJA ETC.
Η αμερικανική πλευρά απέρριψε το αίτημα βρίσκοντας λάθη και παραλείψεις, αλλά το γεγονός ότι η απόρριψη βασίζεται μόνο σε αυτό θα πρέπει να δημιουργεί προβληματισμό στην ελληνική πλευρά.
Στις 3 Ιουνίου 2022 έγινε η κοινοποίηση της απορριπτικής απόφασης, στην οποία ο νομικός σύμβουλος που εξέτασε την υπόθεση, αναφέρει αναλυτικά τους λόγους. Ένας από αυτούς, είναι ότι η αίτηση δεν κατατέθηκε από αμερικανικό Δικηγορικό Γραφείο, όπως προβλέπεται.
Η αρμόδια ομοσπονδιακή υπηρεσία των ΗΠΑ αναφέρει επίσης στο σκεπτικό της απόφασης ότι “πρέπει να γίνει ακριβής περιγραφή της χρήσης του όρου”, ότι δεν επιτρέπεται η χρήση παρένθεσης και εισαγωγικών (με αυτό τον τρόπο είχε γίνει η καταχώρηση του όρου) και ότι δεν υπάρχει επισυναπτόμενη στην αίτηση, η ηλεκτρονική διεύθυνση αλληλογραφίας του αιτούντος.
Η προθεσμία για να ζητηθεί αναθεώρηση της απορριπτικής απόφασης λήγει στις 3 Δεκεμβρίου του 2022, δίνοντας χρόνο στην Άγκυρα να “επανέλθει”.
Η Άγκυρα επιχειρεί να δημιουργήσει ένα νέο brand με την ονομασία “Turkaegean”, επιχειρώντας να… οικειοποιηθεί έμμεσα τη θάλασσα του Αιγαίου.
Την πρότασή της, μάλιστα, προς τις ΗΠΑ συνόδευε με ένα βίντεο, με τίτλο “Turkaegean, η ακτή της ευτυχίας”.