Reiseanalyse 2017 : Ελλάδα και Ισπανία οι κερδισμένοι της χρονιάς

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Oι διακοπές για τους Γερμανούς δεν είναι μία οποιαδήποτε πολυτέλεια. Είναι αυτοσκοπός και αυτό αποδεικνύεται από τα τελευταία στοιχεία της Reiseanalyse 2017, σύμφωνα με τα οποία το 69% των Γερμανών σχεδιάζουν να πάνε διακοπές εφέτος, ενώ μόλις το 12% δηλώνει βέβαιο ότι δεν θα πάει. Τα ποσοστά αυτά, ωστόσο, θα μπορούσαν να είναι υψηλότερα, όμως οι τρομοκρατικές επιθέσεις των τελευταίων χρόνων έχουν επιπτώσεις στην απόφαση των Γερμανών να ταξιδέψουν, με το 38% να δηλώνουν ότι επηρεάζει τον προγραμματισμό των διακοπών τους.

Πάραυτα, το 2016 πραγματοποιήθηκαν από τη γερμανική αγορά 68.700.000 ταξίδια για διακοπές, με τις συνολικές δαπάνες για αυτά τα ταξίδια να ανέρχονται σε €67,5 δισ.. Η Ισπανία και η Ελλάδα αποτελούν τους «κερδισμένους», ενώ, αντίθετα, στην πλευρά των «χαμένων» βρίσκονται η Τουρκία, η Βόρεια Αφρικής και η Γαλλία.

1Ωστόσο, ένα μεγάλο ποσοστό αισθάνονται οικεία γενικά (50%) ή σχεδιάζουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στον προορισμό των διακοπών τους (27%). Το 41% δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν να επισκεφθούν κάποια ισλαμική χώρα, ενώ το 18% αποφεύγει τον προορισμό που προτιμούσε. Ωστόσο, σχεδόν κανείς δεν σκέφτηκε να μην πάει καθόλου διακοπές.

Έτσι, σύμφωνα με τις προθέσεις ταξιδιών για το 2017 των Γερμανών: το 69% σχεδιάζουν σίγουρα ή πιθανώς να πάνε διακοπές, έναντι ποσοστού 70% το 2016 και μόνο το 12%, όπως και το 2016,  είναι βέβαιο ότι δεν θα πάει διακοπές.

Η ανάπτυξη της αγοράς τα τελευταία δύο χρόνια φαίνεται να συνεχίζεται. Διακρίνεται, ωστόσο, από αλλαγές στους προορισμούς και στην ταξιδιωτική συμπεριφορά. Την ίδια στιγμή, η συνολική ζήτηση διακοπών από τους Γερμανών παραμένει σταθερή.

2Σύμφωνα με τη Reiseanalyse, η τάση για ταξίδια ισοδυναμεί με το 77% για το 2016. Αυτό είναι το ποσοστό του πληθυσμού το οποίο έχει κάνει τουλάχιστον ένα ταξίδι 5 ημερών για διακοπές μέσα σε ένα χρόνο. Αυτό ισοδυναμεί με 53,4 εκατομμύρια ταξιδιώτες, οι οποίοι έχουν κάνει 68.700.000 ταξίδια για διακοπές, με τις συνολικές δαπάνες για αυτά τα ταξίδια να ανέρχονται σε €67,5 δισ..

Επιπλέον, 33 εκατομμύρια ταξιδιωτών έκαναν 80,5 εκατομμύρια ταξίδια 2-4 ημερών με συνολική δαπάνη €20,4 δις.. Σε σύγκριση με το 2015, η ποσότητα των σύντομων ταξιδιών δείχνει μια μικρή αύξηση.

Ευρώπη επιλέγουν οι Γερμανοί

Η αβεβαιότητα που προκλήθηκε από τις τρομοκρατικές επιθέσεις το 2015/2016 είχε επίσης αντίκτυπο στην ταξιδιωτική συμπεριφορά του 2016. Αυτό γίνεται πιο εμφανές κοιτάζοντας τους προορισμούς διακοπών. Σε σύγκριση με το 2015, η Τουρκία, το 2016, έχασε το 23% των ταξιδιών αναψυχής, η Βόρεια Αφρική κατέγραψε μείωση της τάξης του 29%. Επίσης, στην πλευρά των «χαμένων»: η Γαλλία με -15%. Αντίθετα, «νικητές» στη Μεσόγειο ήταν η Ισπανία και η Ελλάδα. Επιπλέον, η Γερμανία και ορισμένοι κοντινοί προορισμοί όπως η Αυστρία, η Ολλανδία και η Σκανδιναβία κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους.

Παρά τις εξελίξεις αυτές, η Τουρκία και η Αίγυπτος παρέμειναν σημαντικοί προορισμοί διακοπών, για τους Γερμανούς.

Έτσι, συνολικά η κατάταξη των πιο σημαντικών προορισμών διακοπών παρέμεινε αμετάβλητη: στο εξωτερικό, η Ισπανία αύξησε τον ηγετικό της ρόλο, ακολουθούμενη από την Ιταλία, την Τουρκία και την Αυστρία.

Στο εσωτερικό της χώρας, στο Top 5 που κατέγραψε μια αύξηση των μεριδίων αγοράς, συναντά κανείς τη Μεκλεμβούργο-Δυτική Πομερανία και τη Βαυαρία να αγωνίζονται για την πρώτη θέση και την Κάτω Σαξωνία και το Σλέσβιχ-Χολστάιν για την τρίτη.

3

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *