ksd copyright
money tourism copyright photo

Ρωσία: Άδεια για 4 επιπλέον πτήσεις την εβδομάδα προς Αθήνα | Με το σταγονόμετρο οι άδειες, πετάνε Cargo Commercial | “Ανοίγουν” 8 χώρες οι Ρώσοι | Και η Τουρκία σύντομα…

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Την έγκριση 2+2 πτήσεων σε εβδομαδιαία βάση Μόσχα – Αθήνα, έδωσαν οι ρωσικές αρχές, την στιγμή που τα εισιτήρια έχουν φθάσει ακόμη και στα 1.000 ευρώ και η Aeroflot δρομολογεί αεροσκάφη B777 στην Αθήνα, προκειμένου να καλύψει μέρος της υψηλής ζήτησης. Την ίδια στιγμή ξεκινούν κάποιες πτήσεις προς Ηράκλειο και Ρόδο με S7 και Ural Airlines με το καθεστώς Cargo Commercial, το οποίο δεν απαιτεί άδεια από το πανίσχυρο Emergency Response Center (Επιχειρησιακό Κέντρο), πλην όμως κανονικά δεν μπορούν να πωλούνται πακέτα από τους tour operators, παρά μόνο ατομικά εισιτήρια που μπορεί να αγοράσει ξεχωριστά ο επιβάτης.

Βέβαια στην  πραγματικότητα αυτός ο περιορισμός δεν ισχύει, και οι ρωσικές αρχές “κάνουν τα στραβά μάτια”, καθώς πολλές χώρες λειτουργούν με αυτό τον τρόπο την αεροπορική τους σύνδεση με την Ρωσία. Σε κάθε περίπτωση όμως υπάρχει σοβαρός προβληματισμός για την παρελκυστική τακτική των ρωσικών αρχών, που συνεχίζουν την πολιτική αυτή, παρά τις παρεμβάσεις του πρωθυπουργού Μητσοτάκη και του υπουργού Εξωτερικών Δένδια, στους ομολόγους τους. Όπως είπε στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, κορυφαία ρωσική αεροπορική πηγή, “Η Ελλάδα έκανε όλα όσα έπρεπε και παραπάνω για την επανέναρξη των πτήσεων και όλοι οι αξιωματούχοι, ξεκινώντας από τον πρωθυπουργό, έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον…”.

Και μέσα σε όλα αυτά, δύο σημαντικές εξελίξεις, δημιουργούν περαιτέρω προβληματισμό, αναφορικά με τις προθέσεις των Ρώσων:

1. Κατά πάσα πιθανότητα στις 14 Ιουνίου θα υπάρξει απόφαση για -πιθανώς μερικό στην αρχή- άνοιγμα της Τουρκίας

2. Η Aeroflot έχει καταθέσει και ζητάει άδεια για πτήσεις Cargo Commercial καθημερινά για Αθήνα, 4 φορές την εβδομάδα για Θεσσαλονίκη και κάθε μέρα για Ηράκλειο

Παράλληλα και άλλες ρωσικές αεροπορικές εταιρίες έχουν ζητήσει άδεια για τέτοιες πτήσεις, με την ΥΠΑ να τηρεί στάση αναμονής, καθώς οι ελληνικές αεροπορικές εταιρίες θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση, καθώς οι ρωσικές θα έχουν ουσιαστικά μονοπωλιακή θέση στην αγορά.

Σημειώνεται ότι στις ελάχιστες πτήσεις, όπως της S7 για Ηράκλειο που πέταξε σήμερα πρώτη φορά, οι τιμές των εισιτηρίων φτάνουν στα 600-700 ευρώ το άτομο…

Ακόμη, προγραμματίζεται για τις 17 Ιουνίου πτήση Εκατερίνεμπουργκ – Ηράκλειο, μία φορά την εβδομάδα με Ural Airlines.

Το Επιχειρησιακό Κέντρο άνοιξε οκτώ νέες χώρες. Αλλάζει κάτι για τους τουρίστες;

Μετά τη σύσκεψη στις 31 Μαΐου, το Επιχειρησιακό κέντρο ενημέρωσε για το άνοιγμα των αεροπορικών πτήσεων με οκτώ  χώρες.

Μεταξύ αυτών το… Λουξεμβούργο, το οποίο αφενός δεν δέχεται Ρώσους τουρίστες και αφετέρου εδώ και 20 χρόνια δεν έχει αεροπορική σύνδεση με τη Ρωσία (!!!).

Για άλλη μια φορά, άνοιξαν προορισμοί με ελάχιστη ζήτηση, είτε δυσπρόσιτοι, είτε κλειστοί για τους τουρίστες. Ο αριθμός των πτήσεων προς την Αίγυπτο και την Ελλάδα αυξήθηκε.

ksd PRIMAGEL πτήσεις
adv

Με βάση τα αποτελέσματα της σύσκεψης και λαμβάνοντας υπόψη την επιδημιολογική κατάσταση σε μεμονωμένες χώρες, το Επιχειρησιακό Κέντρο συζήτησε για την Τουρκία, τη Μεγάλη Βρετανία και την Τανζανία, η εναέρια κυκλοφορία με τις οποίες είχε διακοπεί ή περιοριστεί μέχρι την 1η Ιουνίου. Οι περιορισμοί για την Τουρκία και την Τανζανία παρέμειναν σε ισχύ μέχρι τις 21 Ιουνίου, ενώ η εναέρια κυκλοφορία με τη Μεγάλη Βρετανία αποκαθίσταται από τις 2 Ιουνίου.

Ανακοινώθηκε η επανεκκίνηση σε αμοιβαία βάση, από τις 10 Ιουνίου 2021, των τακτικών διεθνών πτήσεων με τα ακόλουθα κράτη:

Αυστρία (Μόσχα – Βιέννη δύο φορές την εβδομάδα). Η χώρα δεν δέχεται Ρώσους τουρίστες, μόνο ορισμένες κατηγορίες πολιτών.

Ουγγαρία (Μόσχα – Βουδαπέστη δύο φορές την εβδομάδα). Η χώρα δεν δέχεται Ρώσους τουρίστες, μόνο ορισμένες κατηγορίες πολιτών.

Λίβανος (Μόσχα – Βηρυτός μία φορά την εβδομάδα). Η χώρα είναι έτοιμη να δεχτεί Ρώσους τουρίστες,. Ο Λίβανος είναι ένας εξειδικευμένος και μη μαζικός τουριστικός προορισμός, τα εισιτήρια λόγω του περιορισμένου αριθμού πτήσεων θα είναι ακριβά.

Λουξεμβούργο (Μόσχα – Λουξεμβούργο μία φορά την εβδομάδα). Η χώρα δεν δέχεται Ρώσους τουρίστες, μόνο ορισμένες κατηγορίες πολιτών. Πτήσεις προς το αεροδρόμιο του Λουξεμβούργου δεν πραγματοποιούταν τουλάχιστον τα τελευταία 20 χρόνια από τη Ρωσία.

Μαυρίκιος (Μόσχα – Port Louis δύο φορές την εβδομάδα). Η χώρα είναι εντελώς κλειστή για τους τουρίστες, συμπεριλαμβανομένων των Ρώσων. Οι πτήσεις τουλάχιστον μέχρι το τέλος Ιουνίου δεν είναι δυνατές.

Μαρόκο (Μόσχα – Ραμπάτ δύο φορές την εβδομάδα). Η χώρα είναι έτοιμη να δεχτεί Ρώσους τουρίστες. Πτήσεις Μόσχα – Ραμπάτ δεν θα είναι δημοφιλείς στους τουρίστες λόγω της απόστασης από τα θέρετρα της χώρας (οι τουρίστες ενδιαφέρονται για Καζαμπλάνκα, Μαρακές, Αγκαντίρ). Επιπλέον, ο περιορισμένος αριθμός πτήσεων θα επηρεάσει το κόστος των εισιτηρίων.

Κροατία (Μόσχα – Ζάγκρεμπ δύο φορές την εβδομάδα). Η χώρα είναι έτοιμη να δεχθεί Ρώσους τουρίστες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν εμβολιαστεί – χωρίς τεστ. Ωστόσο, οι πτήσεις όχι προς τις παραθεριστικές πόλεις της Κροατίας, αλλά προς την πρωτεύουσα – Ζάγκρεμπ, μακριά από τα θέρετρα, είναι απίθανο να προκαλέσουν ενθουσιασμό στους τουρίστες. Επιπλέον, λόγω των περιορισμένων αριθμό πτήσεων, θα είναι επίσης ακριβά τα εισιτήρια.

Από τις 10 Ιουνίου, οι πτήσεις τσάρτερ με την Αλβανία στο δρομολόγιο Μόσχα – Τίρανα θα ξαναρχίσουν μία φορά την εβδομάδα. Η χώρα είναι έτοιμη να δεχτεί Ρώσους τουρίστες χωρίς βίζα και τεστ PCR.

Επιπλέον 4 πτήσεις προς Ελλάδα δεν θα λύσουν το πρόβλημα

Από τις 10 Ιουνίου, ο αριθμός των πτήσεων με την Ελλάδα στο δρομολόγιο Μόσχα-Αθήνα θα αυξηθεί αμοιβαία κατά δύο πτήσεις την εβδομάδα. Δηλαδή, ο συνολικός αριθμός πτήσεων προς την Ελλάδα ανά εβδομάδα από τις 10 Ιουνίου θα είναι 8 την εβδομάδα.

Η εναέρια κυκλοφορία με την Ελλάδα ανανεώθηκε με την απόφαση του Επιχειρησιακού Κέντρου στις 8 Φεβρουαρίου 2021. Η κάθε πλευρά επιτρέπεται να εκτελεί 2 πτήσεις την εβδομάδα μεταξύ Μόσχας και Αθήνας. Η Ελλάδα εκδίδει τουριστικές βίζες σε Ρώσους. Η καραντίνα κατά την άφιξη στη χώρα έχει αρθεί και η ποσόστωση για τον μέγιστο αριθμό αφίξεων έχει επίσης ακυρωθεί.

Η Ελλάδα έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι αναμένει αύξηση του αριθμού των πτήσεων με τη Ρωσία, το θέμα αυτό συζητείται από τις δύο χώρες. Τώρα, όπως σημειώνουν οι ΤΟ’s, στην πραγματικότητα, η ροή τουριστών από τη Ρωσία στην Ελλάδα είναι πολύ περιορισμένη – μιλάμε για 1.000-1500 τουρίστες το μέγιστο την εβδομάδα.

Παλαιότερα στη θερινή περίοδο, μόνο από τη Μόσχα σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας έφευγαν αρκετές πτήσεις την ημέρα. Ταυτόχρονα, το κόστος των εισιτηρίων με την απουσία άλλων τακτικών και τσάρτερ πτήσεων είναι πολύ υψηλό. Στην “Aeroflot” τώρα το κόστος των εισιτηρίων για Αθήνα στα μέσα Ιουνίου ξεκινά από 45 χιλιάδες ρούβλια.

Η αύξηση του αριθμού των πτήσεων προς την Αθήνα δεν επιλύει το πρόβλημα με τα νησιά και τα ηπειρωτικά θέρετρα της χώρας: αυτά αντιπροσωπεύουν την κύρια ροή των Ρώσων τουριστών. Ακόμα και με επιπλέον πτήσεις, ο ελληνικός προορισμός χωρίς πτήσεις προς Κρήτη, Κέρκυρα, Ρόδο και Θεσσαλονίκη θα είναι πραγματικά κλειστός για μαζικό τουρισμό από τη Ρωσική Ομοσπονδία.

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *