Αντιπαράθεση βουλευτών με Ε. Ξ. Μαγνησίας

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μάλλον οι βουλευτές ζουν σε άλλο κόσμο, καθώς όχι μόνο δεν αφουγκράζονται την αγωνία, των πολιτών, των επιχειρηματιών, κ.λπ., αλλά προκαλούν κιόλας. Με αφορμή ερωτήματα δημοσιογράφων αναφορικά με τα στοιχεία που παρουσίασε η Ένωση Ξενοδόχων N. Μαγνησίας, ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΠΑΣΟΚ Κώστας Καρτάλης δήλωσε: «Ο τουρισμός είναι πάντα ζήτημα προτεραιότητας για τη Μαγνησία, ιδίως αυτή την περίοδο που η οικονομική κρίση πλήττει τις τοπικές κοινωνίες. Θα μελετήσω με προσοχή τα θέματα που θέτει η Ένωση και θα τα στηρίξω. Θα επιθυμούσα να με είχαν ενημερώσει έγκαιρα όπως κάνουν οι άλλοι φορείς στη Μαγνησία ώστε να προλαμβάνουμε τις εξελίξεις πριν είναι ενδεχομένως αργά. Το γραφείο μου είναι πάντα ανοικτό σε όλους τους φορείς και δεν νομίζω ότι είναι δόκιμο η ενημέρωση να γίνεται μέσα από την πρόσκληση (των βουλευτών) σε συνέντευξη τύπου, πόσο δε μάλιστα, όταν η ενημέρωση αυτή πραγματοποιήθηκε ημέρα που υπήρχε κοινοβουλευτικό έργο. Επί της ουσίας τώρα, το θέμα της στήριξης του ρόλου του α/δ Νέας Αγχιάλου είναι πρώτης προτεραιότητας. Σε αυτό συμφωνούμε όλοι. Ενημερώθηκα από την κ. Π. Γερακούδη, ένα άνθρωπο που είναι πραγματικός εργάτης για τη Θεσσαλία, ότι το αίτημα της στήριξης της σύνδεσης του αεροδρομίου με το εξωτερικό μέσω της Ryanair δεν απερρίφθη αλλά παραπέμφθηκε, όπως προβλέπει η νομοθεσία, λόγω του ειδικού χαρακτήρα του αιτήματος και του σημαντικού ύψους του (600,000 ευρώ για 3 έτη), προς απόφαση σε μία ειδική επιτροπή (του λεγόμενου άρθρου 18). Ακριβώς έτσι έγινε και τα προηγούμενα δύο έτη. Περισσεύει κατά συνέπεια η δημιουργία εντυπώσεων.
Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει και τη δυνατότητα να εξετάσει τη χρηματοδότηση της σύνδεσης μέσω του Περιφερειακού Ταμείου που έχει και πιστώσεις αλλά και λειτουργεί περισσότερο ανεξάρτητα καθώς αποτελεί θεσμικό όργανο με δικό του διοικητικό συμβούλιο. Είμαι βέβαιος ότι θα βρεθεί λύση.
Σε ότι αφορά στα υπόλοιπα θέματα της ανακοίνωσης της Ένωσης Ξενοδόχων επισημαίνω α) τη διάταξη για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων των ξενοδοχείων όπως ψηφίσθηκε πριν περίπου ένα μήνα β) τις διατάξεις για την (επιτέλους) νομιμοποίηση του Χιονοδρομικού Κέντρου Πηλίου όπως ψηφίσθηκε το Σεπτέμβριο 2011 γ) τις διατάξεις για την τακτοποίηση αυθαίρετων κατασκευών και από τα ξενοδοχεία και δ) την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που αποφασίσθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο της 15ης Δεκεμβρίου σε ότι αφορά στις αλλαγές στο ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων επιφανειών. Επισημαίνω επίσης το έργο των 19.5 εκ ευρώ για την αναβάθμιση του α/δ Σκιάθου, τη δημοπράτηση του Περιφερειακού Βόλου από Γορίτσα έως Αγριά με κατάθεση προσφορών πριν το τέλος του 2011, τις εργολαβίες που τρέχουν για τον καθαρισμό των λιμένων Σκοπέλου και Λουτρακίου, την προγραμματιζόμενη εργολαβία για την επιδιόρθωση του λιμένος Σκιάθου, την απελευθέρωση τμημάτων του Θαλάσσιου Πάρκου Σποράδων για καταδυτικό τουρισμό. Σε ότι αφορά στην προστασία του Παγασητικού κόλπου, λυπάμαι που η Ένωση αγνοεί ότι εγκρίθηκαν ήδη έργα επεξεργασίας λυμάτων ύψους 40 εκ. ευρώ για το Βόλο ενώ αναμένονται επίσης οι εγκρίσεις για την Νέα Αγχίαλο, για το Νότιο Πήλιο, για τη Ζαγορά, την Τσαγκαράδα/Άγιο Ιωάννη, το Πατητήρι Αλοννήσου, κ.α.
Συμφωνώ ότι πάντα υπάρχει περιθώριο για βελτίωση. Όπως συμφωνώ ότι πρέπει να προχωρήσει το έργο για ένα αξιόπιστο οδικό κύκλωμα Πηλίου, όμως δεν ευθύνεται η Κυβέρνηση αν οι τοπικοί φορείς «παρέλειψαν» να ωριμάσουν τεχνικά το έργο. Συμφωνώ επίσης ότι η γραφειοκρατία επηρεάζει αρνητικά την τουριστική επιχειρηματικότητα αλλά και ότι καθυστερούν οι ρυθμίσεις για τα μικρά ξενοδοχεία της Μαγνησίας. Μόνο όμως αν υπάρχει επαρκής αλληλοενημέρωση και συνεργασία θα τα καταφέρουμε. Αν όμως αυτό που ενδιαφέρει είναι οι καταγγελίες και οι εγκλήσεις, μάλλον θα γίνουν πολύ λιγότερα, ίσως και τίποτα.»

Και η ανταπάντηση από την Ε.Ξ.Μ : » Η αντίδραση δυο τοπικών βουλευτών, του κου. Κώστα Καρτάλη και κου. Παύλου Μαρκάκη αναφορικά με τα καταγγελλόμενα της Ένωσης Ξενοδόχων δια του προέδρου της, στην πραγματοποιηθείσα συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Βόλο στις 15/12/2011 κατ’ αρχήν είναι καλοδεχούμενη διότι αποτελεί αποτέλεσμα προβληματισμού και απολογισμού των εκπροσώπων μας στην Βουλή καταγράφοντας κατά πόσο διεκδικούν στο νομοθετικό τους έργο την ιδιαιτερότητα του Νομού σε πολλά νομοσχέδια που ψηφίζονται.
Αναλυτικότερα :
1. Η Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας συμμετέχει ενεργά και διεκδικεί το καλύτερο δυνατό για τα υγιή συμφέροντα του τουριστικού κλάδου.
Τις οποιεσδήποτε δε παρεμβάσεις τις δημοσιοποιεί τόσο στον τοπικό τύπο όσο και στα συλλογικά θεσμικά ή συνδικαλιστικά όργανά της. Επιπροσθέτως κοινοποιεί όλα τα έγραφα στους τοπικούς βουλευτές και αναλόγως το θέμα στους τοπικούς φορείς.
«Το κάλλιον το προλαμβάνειν του θεραπεύειν» της προτροπής του βουλευτή κου. Παύλου Μαρκάκη δεν ισχύει αφού είναι αποδέκτης των παρεμβάσεων ως βουλευτής Μαγνησίας ενώ ισχύει αντίστοιχα και για τον κ. Κώστα Καρτάλη ο οποίος μας καλεί να περάσουμε από το βουλευτικό γραφείο του.
2. Τα θέματα που αναδείξαμε στη συνέντευξη τύπου είχαν τοπικό χαρακτήρα και δεν ακουμπήσαμε θέματα που αφορούν στον τουρισμό και έχουν πανελλαδικό χαρακτήρα τα οποία και διεκδικούμε μέσω των συλλογικών μας οργάνων (Ξ.Ε.Ε, Π.Ο.Ξ, Σ.Ε.Τ.Ε) Συγκεκριμένα :

2.1 Υπόθεση Ενίσχυσης δράσεων προώθησης του Αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου. Είναι καταγεγραμμένο ξεκάθαρα στην τοπική κοινωνία ποιοι φορείς ή ποιοι εκπρόσωποι φορέων έχουν στηρίξει αυτή την προσπάθεια. Θεωρητικές προσεγγίσεις ποιος πρέπει να προωθεί το Αεροδρόμιο παραμένουν στην θεωρία χωρίς ουσία, αφού η πράξη την τελευταία 4ετια έχει αποδείξει ποιοι φορείς ή εκπρόσωποι φορέων στήριξαν στην πράξη αυτή την προσπάθεια επί της πράξης και πιστέψτε με μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Σε καμία περίπτωση δε νομίζω ότι θα έχει την απαίτηση ο οποιοσδήποτε εκπρόσωπος της Βουλής, Περιφερειάρχης ή Γενική Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, να περιμένει από την Ένωση να επισέλθει σε Θέματα εγκρίσεων νομιμότητας και σκοπιμότητας. Τη νομιμότητα την εξασφαλίζουν οι υπηρεσιακοί παράγοντες και οι πολιτικοί προϊστάμενοι τους ενώ η σκοπιμότητα στήριξης του αεροδρομίου προκύπτει από το ίδιο το έργο και από μία απάντηση που θα μπορούσε να λάβει κάποιος από ένα μαθητή της έκτης δημοτικού …. έτσι τόσο απλά. Τα υπόλοιπα είναι επικίνδυνα παιχνίδια στην πλάτη της ανάπτυξης της Θεσσαλίας και όχι μόνο.

2.2 Γραφειοκρατία με πολλά παραδείγματα αλλά ένα αναδείξαμε, αυτό της Περιβαλλοντικής Μελέτης. Κανένας εκπρόσωπος μας στη Βουλή ούτε τώρα ούτε στο παρελθόν δεν αντέδρασε όταν επέβαλαν του οδικούς κόμβους στο Πήλιο εξαιρώντας άλλες περιοχές στην Ελλάδα με ευνοϊκές διατάξεις όπου απαιτεί σε ορισμένες περιπτώσεις η είσοδος του ξενοδοχείου να εφάπτεται σε ευθύγραμμο δρόμο με πλευρά επαφής από 70 — 150 μέτρων….. Εύλογο είναι λοιπόν το ερώτημα τι έκαναν οι βουλευτές μας για τις ορεινές, ημιορεινές και νησιώτικες περιοχές της Θεσσαλίας. Όλα τα υπόλοιπα είναι λόγια του αέρα και λόγια για εντυπωσιασμούς. Ζητήσαμε λοιπόν την επανεξέταση των ρυθμιστικών διατάξεων για τους κόμβους και ζητήσαμε ότι λόγω της επιφορτισμένης υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Θεσσαλίας να έχουμε χρόνο ούτως ώστε να εγκριθεί η κατατεθειμένη περιβαλλοντική μελέτη για τα ξενοδοχεία. Σημειωτέον ότι ο χρόνος έγκρισης για μια περιβαλλοντική μελέτη είναι στην καλύτερη των περιπτώσεων από 7-8 μήνες και στη χειρότερη πάνω από χρόνο λόγω φόρτου εργασίας στην παραπάνω Διεύθυνση. Τέλος, προς αποφυγή οποιασδήποτε παρεξήγησης και ειδικότερα στην αναφορά του κ. Παύλου Μαρκάκη περί λυμάτων και μπαζών σε ρέματα, άλλοι θα πρέπει να ανησυχούν γι’ αυτό. Εμείς δεν υποστηρίζουμε και δεν στηρίζουμε την μη ανάκληση σήματος για θέματα πυροπροστασίας-ασφάλειας και διάθεσης λυμάτων. Υποστηρίζουμε μη ανακλήσεις σημάτων για γραφειοκρατικούς λόγους.

2.3 Συνθήκη Schengen — Προσπαθώντας έντονα να ενεργοποιήσουμε ακόμη περισσότερες πτήσεις στο Αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου ενώ είμαστε συνέχεια στις προσπάθειες εξεύρεσης Νέων Αγορών τα τελευταία χρόνια έχουμε απευθυνθεί και σε αγορές εκτός συνθήκης Schengen. Οι προσπάθειες αυτές συντάσσονται απόλυτα με τους τοπικούς φορείς αλλά και με τα συνδικαλιστικά και θεσμικά μας όργανα και τελευταία λόγω της συγκεκριμένης οικονομικής συγκυρίας έχουν ενταθεί αφού η ελληνική αγορά είναι όπως πολύ καλά γνωρίζετε συνεχώς πτωτική. Η οποιαδήποτε ανάσχεση της τουριστικής ζήτησης στον εισερχόμενο τουρισμό της περιοχής της Μαγνησίας και των προσπαθειών μας ως φορείς, της «δήθεν επιμήκυνσης της περιόδου που πολλές φορές επικαλούμαστε» είτε ως ιδιωτική πρωτοβουλία είτε ως επίσημη πολιτεία δεν μπορεί να ακυρώνεται στο όνομα της δήθεν λαθρομετανάστευσης. Αυτή την παρέμβαση της Ένωσης Κύριοι Βουλευτές δεν την έχετε λάβει στα βουλευτικά σας γραφεία με τελευταία κοινοποίηση αρχές Δεκεμβρίου; Ποια είναι η θέση σας στο Υπουργείο Εξωτερικών;

2.4 Χαράτσια – φόροι επί φόρων — φορολογία των εργαλείων επιχειρηματικής δραστηριότητας – Ο.Α.Ε.Ε — Χρηματοδοτικά εργαλεία Πέρα από τον ΟΑΕΕ και την αδικία που υπάρχει για την υποχρέωση των μικρών ξενοδοχειακών μονάδων έως 10 δωματίων να υπάγονται στο καθεστώς του ΟΑΕΕ (απαλλαγή των αντίστοιχων βοηθητικών καταλυμάτων) ελπίζω ότι δεν πρέπει να είναι ικανοποιημένοι ο κος. Καρτάλης και ο κος. Μαρκάκης από την απάντηση που έλαβαν στην επερώτηση που έκαναν αφού το θέμα μέχρι σήμερα δεν έχει λυθεί από τον κ. Κουτρουμάνη, Υπουργό Εργασίας. Για τα υπόλοιπα χαράτσια, φόροι επί φόρων, είναι θέματα που αφορούν το Πανελλήνιο και της μνημονιακής πολιτικής που ακολουθείται από την Κυβέρνηση και δεν χρειάζεται ειδικό σχόλιο αφού τα τρια κόμματα που βρίσκονται στην κυβέρνηση σήμερα συνεχίζουν με αναλγησία να μην λαμβάνουν υπόψη ότι η μοναδική ελπίδα της ανάκαμψης μπορεί να έρθει από μια επιτυχημένη τουριστική δραστηριότητα.

2.5 Διοίκηση – Υποδομές Τα νέα δεδομένα της διοίκησης τα οποία αφορούν την Καλλικρατική μεταρρύθμιση, το μπάχαλο και η έλλειψη πόρων, δημιουργούν δυσλειτουργικά προβλήματα τα οποία επηρεάζουν άμεσα τον τουρισμό. Οι υποδομές πρόσβασης τόσο στο Αεροδρόμιο της Σκιάθου με καθυστέρηση του έργου επιμήκυνσης του αεροδιαδρόμου και παρκινγκ των αεροσκαφών, οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις με τις Βόρειες Σποράδες, η παράκαμψη του Βόλου με την καθυστέρηση υλοποίησης εδώ και 10ετιες του Περιφερειακού δρόμου, λειτουργούν ως τροχοπέδη στην τουριστική ανάπτυξη. Ακούγεται αστείος ο ισχυρισμός του κ. Καρτάλη ότι έχουν δρομολογηθεί τα έργα στο παραλιακό μέτωπο Παγασητικού και Ανατολικού Πηλίου. Θα συμφωνήσουμε απόλυτα ότι έχουν δρομολογηθεί όπως έχει δρομολογηθεί και ο Περιφερειακός αλλά το «θα» εδώ και 30 χρόνια μας έχει κουράσει.

2.6 Μεσογειακοί Αγώνες Διεκδίκηση κονδυλίων από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού που μας αφαίρεσε τη διοργάνωση των Μεσογειακών Αγώνων των υποσχόμενων κονδυλίων που θα έρχονταν σε Περιφέρεια Θεσσαλίας και Δήμους Λάρισας και Βόλου ως ανταποδοτική δράση προβολής για τον τουρισμό. Τόσο ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, ο κος. Γερουλάνος, όσο και οι βουλευτές των Νομών Λαρίσης και Μαγνησίας, ανεξαρτήτως κομμάτων, θα πρέπει να απαιτήσουν τους πόρους που μας υποσχεθήκανε. Εμείς στο «θα» του πρώην Πρωθυπουργού, κ. Γεωργίου Παπανδρέου και του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Παύλου Γερουλάνου, θα σημειώσουμε ότι το θέμα ξεχάστηκε και δεν είναι καν στην ατζέντα των διεκδικήσεων. Ελπίζω επί της ουσίας και όχι για τον οποιαδήποτε εντυπωσιασμό, ελπίζω επί της πράξης και όχι επί του «θα» να αντιληφθούν όλοι ότι «συγχωροχάρτι» από τους τουριστικούς επιχειρηματίες δεν θα δοθεί».

Και καταλήγει η ανακοίνωση: «Το έκτακτο διευρυμένο Δ.Σ της Ένωσης που συμμετείχε και η Ένωση Ξενοδόχων Σκοπέλου, ήταν ξεκάθαρο. Και ομόφωνα πήραμε την απόφαση να καταγγέλλουμε εις το εξής όλους όσους θεωρητικά ομιλούν περί τουρισμού και της ανάπτυξης του και όλους όσους δεν θα κάνουν πράξη την στήριξη βασικών αξόνων στην Μαγνησία για να υπάρξει η επόμενη μέρα στον τουρισμό. Ειδικότερα, οι βουλευτές της Θεσσαλίας, θα πρέπει να προσεγγίζουν τα προβλήματα που απασχολούν τους φορείς, να είναι ενημερωμένοι και όταν έρχονται νομοσχέδια και διατάξεις τη Βουλή προς ρύθμιση να δίνουν το δυναμικό παρών προς όφελος του Νομού».

Τα συμπεράσματα δικά σας αν και όπως έλεγε η γιαγιά μου χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει…