Οι «μαραθώνιες κασσάνδρες» που πήγαν;

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Σε τουλάχιστον 20.000 υπολογίζονται οι ξένοι επισκέπτες -αθλητές και συνοδοί- που βρέθηκαν το διάστημα 29 Οκτωβρίου-1 Νοεμβρίου στην Αθήνα.

Και γέμισαν τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας καθώς αθλητές και συνοδοί κάλυψαν το 1/3 του ξενοδοχειακού δυναμικού της.

Σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Ρέτσο, πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας: …

«Ήταν η πρώτη θετική κίνηση, που η Ελλάδα και η Αθήνα ακούστηκαν στον κόσμο για κάτι καλό, αρκούν τέτοιες κινήσεις για να τονώσουμε τον τουρισμό της Αθήνας και να κάνουμε την πρωτεύουσα προορισμό city break. Δεν χρειάζεται να δαπανούμε εκατομμύρια για διαφήμιση. Και ο μαραθώνιος διαφήμιση ήταν και μάλιστα με πολύ μεγαλύτερα αποτελέσματα για τη χώρα. Η συμμετοχή του Πρωθυπουργού στην μαραθώνια διαδρομή -όπως και κορυφαίων δρομέων- είχε σαν αποτέλεσμα την παγκόσμια προβολή του γεγονότος».
Σύμφωνα με τους ξενοδόχους σε ανάλογα events οι συμμετέχοντες πάντα συνοδεύονται από τουλάχιστον ένα ακόμα άτομο -ενώ συχνά επισκέπτονται τη χώρα με τις οικογένειες τους- που σημαίνει ότι η ένεση για τον τουρισμό της Αθήνας ήταν ιδιαίτερα σημαντική. Ας σημειωθεί ότι οι πληρότητες των ξενοδοχείων της πρωτεύουσας ήταν «παγωμένες» μετά τα μέσα Οκτωβρίου, ενώ τον Σεπτέμβριο οι πληρότητες ήταν μειωμένες κατά 10,5%, σε σχέση με το 2009.
Από τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας-Αττικής προκύπτει ότι τις μεγαλύτερες απώλειες είχαν τα ξενοδοχεία 3 αστέρων με πτώση 16,50%, (πληρότητα 72%), ενώ οι απώλειες για τα ξενοδοχεία 4 αστέρων ήταν της τάξης του 10,3% (στο 75% η πληρότητα) και τα ξενοδοχεία 2 αστέρων με απώλειες 11,6% (πληρότητα μόλις 42%). Τις μικρότερες απώλειες είχαν τα ξενοδοχεία 5 αστέρων 2,70% τα οποία πέτυχαν πληρότητες 72,80%.
Και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Ρέτσος: «Ο φετινός Σεπτέμβριος ήταν από τους χειρότερους των τελευταίων ετών. Βλέπουμε ότι η τάση όσον αφορά και τις πληρότητες αλλά και τις τιμές εξακολουθεί να είναι πτωτική, ενώ τα ξενοδοχεία τεσσάρων, τριών και δύο αστέρων καταγράφουν εξακολουθητικά διψήφιες απώλειες εσόδων». Και όπως λέει, το πιο ανησυχητικό είναι ότι φαίνεται πως επιστρέφουμε σε «προ-Ολυμπιακές» πρακτικές και περιόδους, όταν το μέγεθος της τουριστικής πίτας, αλλά και η ποιότητα των καταλυμάτων, οδηγούσε σε έναν ανελέητο ανταγωνισμό τιμών όλων προς όλους.
Δυστυχώς αυτό αρχίζει πάλι να παρατηρείται και σήμερα, με τη διαφορά όμως ότι το προϊόν είναι κάθετα αναβαθμισμένο και οι επενδύσεις σε όλες τις κατηγορίες ξενοδοχείων μεγάλες και αναπόσβεστες.
Πηγή:www.capital.gr
ΥΓ: Προσυπογράφουμε απολύτως αλλά δεν μπορούμε και να μη ρωτήσουμε: όλοι αυτοί που έλεγαν και έγραφαν ότι δεν υπάρχουν κρατήσεις για το μαραθώνιο, τώρα που είναι;