Ryanair και Aer Lingus: Όπως λέμε καμία σχέση με OA και AEGEAN

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι ανακοινώσεις που καταδεικνύουν από τις Βρυξέλλες την απόρριψη της συγχώνευσης των δύο εταιριών από την Κομισιόν για λόγους προστασίας του ανταγωνισμού και αποφυγής δημιουργίας μονοπωλίων, δεν έχουν καμία σχέση με την διαδικασία συγχώνευσης των ελληνικών Ολυμπιακής και AEGEAN. 
Οι λόγοι είναι πολύ απλοί και απολύτως ξεκάθαροι: 
Το μέγεθος των δύο εταιριών Air Lingus και Ryanair στην Ιρλανδία σε περίπτωση συγχώνευσης θα ήταν δυσθεώρητο, καθώς θα έφτανε να κατέχει περίπου το 90% της συνολικής αγοράς προς και από την συγκεκριμένη χώρα. Ο δε στόλος τους θα ξεπερνούσε τα 350 αεροσκάφη. 
Τα αντίστοιχα μεγέθη των δύο ελληνικών εταιριών είναι τόσο μικρά, που δυστυχώς η σύγκριση είναι θλιβερή. Ολυμπιακή και AEGEAN μαζί, σύμφωνα με τις πλέον αισιόδοξες εκτιμήσεις κατέχουν κάτι παραπάνω από το 15% της κίνησης από και προς τη χώρα και ο εν δυνάμει προς συνένωση στόλος φτάνει τα 46 αεροσκάφη, όταν η μικρότερη εταιρία της Ευρώπης, που αν δεν κάνω λάθος είναι η πορτογαλική ΤΑΡ, έχει περισσότερα από 60 αεροσκάφη.

Το παρακολουθούμε πάντως…